Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przymierzam się do zakupu BMW 5 ( ewentualnie 3-ki bo mi się podobają :) ) jaki wybrać silnik by można było założyć instalacje gazową – względnie nie drogo ( 2-2,5 tyś ) i cieszyć się z jazdy a nie stresować strzelaniem ???

 

Boje się tego strzelania i konsekwencji jaki za sobą może pociągnąć ??

 

Jest WAS tu naprawdę wielu :D i czytam wszystko co się da ale nadal to nie wiem bo wsumie to informacje są sporne : jedni mówią

 

- 530, 535 V8 – metalowy kolektor – nie strzela – a jeśli to nie będzie szkód

 

inni

 

- 525 24v najlepsza do GAZU –bo ma kopyto i mało pali

 

a jeszcze inni

 

- 525 odpada bo ma plastikowy kolektor i będzie strzelac ...

 

?? !!

 

no ja już nie wiem :?

 

No i sprawa automatu – wolałbym wersje z automatem ale coś gdzies wyczytałem że jak jest ASC to klops – z Gazem strzela i głupieje ??

 

Jeszcze jedno - oczywiście mówimy o instalacji z komputerem i potrzebnymi do tego emulatorami itp - / wtrysku nie założe bo to już duży koszt.

 

Czekam na Wasze porady

To moje auto :

------ chwilowy brak -------

Opublikowano

Mam w swojej E34 3,5l R6 instalację gazową z kompem. Nie masz co się bać kupując beemkę z automatyczną skrzynią i ASC i z gazem. NIGDY mi się nie zdarzyło żeby gaz strzelił gdy ASC się włączało. Z automatyczną skrzynią to jest fajna sprawa bo jedżąc nie spowodujesz że silnik będzie miał bardzo niskie obroty a bieg będzie miał wysoki (np jak hamujesz dojeżdżając do skrzyżowania na skrzyni manualnej i nie zredukujesz biegu to może Ci strzelić gaz, a automatyczna skrzynia zredukuje sama bieg i silnik cały czas jest na odpowiednich obrotach). Przy normalnej jeździe nie miałem jeszcze strzału. Strzały mam jak jadę z pedałem gazu w podłodze i obroty silnika dochodą do czerwonego pola. Ale kopułkę mam do wymiany i może tych strzałów nie będę miał jak ją wymienie. Na razie jak chcę sobie dynamiczniej pojeździć to przełączam na benzynę i bez żadnego stresu że coś strzeli rozkoszuje się jazdą :)

 

Także jak lubisz automaty to nie bój się że coś będzie nie tak jak założysz instalację gazową (o ile instalacja będzie dobrze założona). Co do silnika 2,5l 24V to mimo to że ma plastikowy kolektor to jeszcze nie słyszałem żeby go komuś uszkodziło podczas strzału gazu.

Opublikowano

he, no własnie, o TDS-ie myślałem i myśle cały czas - ale on będzie jednak trochę palił z 10l to napewno weźmie a za to nie da mi tej radochy z jazdy co na beznynce z 190KM i więcej

 

wsumie to pytanie brzmi - 2,5 24V czy 3,0 V8 = być albo nie być :)

 

automat koniecznie, ja też chcę odrobinę luksusu :-)

 

Powiedzcie mi jeszcze to jaki silnik warto kupić - tak rozsądnie, będe nim dużo jeździł i pewnie kilka lat

 

Jetsem z tych co nie szaleją - ale depnąć to mi się marzy od 6 lat bo tyle się tłukłem autkiem z 75KM :( i robiłem często pod siebie gdy przyszło wyprzedać a tu z przeciwka wyłaniał się ........ a ja juz w połowie wyprzedzania ...

:shock:

 

aha odnośnie automatu jeszcze : czyli jakbym dał tryb normal i deptał po gazie ale nie do ( przełącznika - sport ) to nie powinien strzelać ??

To moje auto :

------ chwilowy brak -------

Opublikowano
Jeżeli myślisz nad 2,5 R6 24V a 3,0l V8 To bierz V8. Dosyć nowoczesny silnik, pali stosunkowo niedużo, ma więcej mocy, większy moment, ale cena zakupu większa. Fajny silnik jest 4,0l V8, ale skoro nie szalejesz samochodem to 3,0l powinien Ci wystarczyć (i tak będziesz zachwycony dynamiką silnika 3,0l skoro jeździłeś autem które ma 75KM). Oba silniki (2,5l oraz 3,0l)mają plastikowy kolektor. Jak zmienisz na nowe: przwody WN, kopułkę, palec, świece, zainstalujesz odpowiednio wydajny reduktor i twoja instalacja gazowa będzie dobrze wyregulowana to strzałów nie powinno być nawet jak ostro przyspieszasz niezależnie czy jedziesz w trybie skrzyni automatycznej Ekonomicznym czy Sportowym
Opublikowano (edytowane)

Twtące odnoścnie tych 75KM :) no takie autko mam, ale prowadziłem jeżdziłem BMW 2.0; BMW 750 i Audi A8 - wiec znam to niesamowite uczucie gdy dostaje sie kopa w plecy :)

 

 

troche sie gubie w tych oznaczeniach - znajomy mechanik który zakłąda tekże gaz mówił ze silniki 3.0 i 3,5 te co szły do 5 i 7 ( te starsze ) co np 3.0 mial 188KM - nie wiem jak sie je oznacza

 

bo ten 3.0 V8 to ma chyba 218KM - to nie tu :) plaskitow kolektor

 

te starsze miały metalowe i podobno można je zagazowywać bezpiecznie

 

chyba kupie poprostu 5 z klima i automatem a silnik to poprostu jaki się trafi to taki będzie i najwyżej bede się umartwiał później :)

Edytowane przez Marcin G

To moje auto :

------ chwilowy brak -------

Opublikowano
Oba silniki (2,5l oraz 3,0l)mają plastikowy kolektor. Jak zmienisz na nowe: przwody WN, kopułkę, palec, świece

Silnik M50 nie ma przewodow WN, kopułki ani palca.

Opublikowano
Czyli zastanawiasz się między 2,5l 192KM a 3,0l 188KM (silnik R6 - rzędowy silnik sześcioylindrowy, kolektor metalowy). Ja bym wybrał 2,5l - pomimo tego że ma plastikowy kolektor (dużo osób ma w tym silniku gaz a jak pisałem wcześniej nie słyszałem żeby ten kolektor się uszkodził pod wpływem wystrzału gazu). Jeżeli chcesz być na 100% pewny że kolektor nieuszkodzi Ci się po wystrzale gazu to zamiast 3,0l kup 3,5l 211KM (spalanie praktycznie takie jak w 3,0l 188KM a silnik jest dużo żwawszy) i łatwiej o dobre wyposażenie samochodu niż gdybyś kupował 3,0l.
Opublikowano

ooo i to jest to = dochodzimy to jakiś konkretnych wniosków :) będe szukał albo 2,5 albo 3,5 z roku 1992 - 1993 zalezy co się trafi

 

dzięki - dobre rady zwasze chętie przyjmuje :)

To moje auto :

------ chwilowy brak -------

  • Członkowie klubu
Opublikowano
he, no własnie, o TDS-ie myślałem i myśle cały czas - ale on będzie jednak trochę palił z 10l to napewno weźmie a za to nie da mi tej radochy z jazdy co na beznynce z 190KM i więcej

Skoro, jak pisałeś, nie szalejesz na drodze tylko zależy Ci na dynamicznym przyspieszeniu (zwłaszcza podczas wyprzedzania) to zastanów się jeszcze raz nad 525 TDS. :)

 

Piszesz, że będzie palił pewnie z 10l. Prawda. Co oznacza że każde 100 km kosztować Cię będzie jakieś 30-32 zł. Natomiast 525iA na gazie weźmie jakieś 17-18 l/100 km czyli każde 100 km to koszt 29-30 zł. Niby nieco taniej, ale jak doliczysz do gazu konieczność częstszej wymiany niektórych elementów (np. świec czy przepływomierza jak się zwali) to wyjdzie drożej.

 

A na trasie 525 TDS jest naprawdę fajne. Moment obrotowy większy niż w 525i, elastyczność też lepsza niż w 525i. Jedynie 0-100 km wygląda gorzej. Ale skoro nie jesteś typem rajdowca to nie powinno Ci chyba na tym zależeć... :)

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

dobry pomysł - daje do myslenia

 

a jak jest z trwałościa tego TDS-a ?? słysząłem opinie że 200 tyś km i siada silnik - łańcuszek rozżądu do wymiany - czy jaoś tak i to kosztowna operacja

 

może tu chodzi o TD a nie TDS - ale one chyb az budowy to sie nie rużnia wiele poza sprężarką i interkulerem ( chyba ) co zwiększa moc

To moje auto :

------ chwilowy brak -------

  • Członkowie klubu
Opublikowano
a jak jest z trwałościa tego TDS-a ?? słysząłem opinie że 200 tyś km i siada silnik - łańcuszek rozżądu do wymiany - czy jaoś tak i to kosztowna operacja

Po 200 tys. km silnik do remontu :?: Te silniki wytrzymują bez remontu 400-500 tys. km. A łańcucha teoretycznie (jak w każdym BMW które go posiada) nie wymienia się nigdy. Co najwyżej wymienia się napinacz...

 

To wszystko pod warunkiem że samochodem jeździł normalny człowiek. Ale to samo dotyczy benzyny...

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

zaczynam poważnie sie zastanawiac nad TDS

 

a co wiecie o CHIP- tuning ?? słyszałem ze zwiększa moc do 170 KM ?? ale pewnei w dupe dostanie silnik ??

To moje auto :

------ chwilowy brak -------

Opublikowano

Na temat spalania było już wiele postów i w jednym z nich padła propozycja zrobienia testu na dłuższym dystansie.

Zrobiłem test na dystansie 3000 km, swoje obserwacje wpiszę w tym miejscu aby nie straszyć nowego kolegi ekstremalnym (17-18l) zużyciem gazu podanym przez zwolennika benzynki.

Dla jasności o moim stylu jazdy powiem tylkon tyle, że po mieście spokojnie bez wygłupów, trasa najczęściej 110-130, ostre przyspieszanie tylko podczas wyprzedzania ( bez przesady oczywiście czasami też sobie lubie przycisnąć), stosunek miasto - trasa to ok. 40 do 60.

 

Podczas mojego testu średnie spalanie wyszło 9,8 l gazu plus około 0,4l benzyny na 100 km.

 

Silnik oczywiście inny ale dla porównania średnie spalanie ECE dla mojego to 10,1l/100, 525i (92-95) - 9l/100, 525iA - 8,8l/100

 

owocnych łowów życzę i pozdrawiam

Opublikowano

Głowa to ju mnie boli :- :roll: od myślenia na temat silnika :-) myśle że silnik 2,5 190KM będzie wystarczający - nie bede musiał dusić by sprawni się poruszać a jak przyjdzie potrzeba to i zapas mocy jest.

 

Niech nawet spali 12 l przy normalnej jeździe to jest bardzo dobry wynik. TDS - hmm , musiałbym się przejechać by powiedzieć czy mi wystarczy.

 

Zakup planuje na połowe lipca wiec czasu jeszcze trochę mam ale wcale mnie to nie cieszy - poszukiwania auta - wiecej stresu żeby kupic dobry egzemplarz ....

To moje auto :

------ chwilowy brak -------

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.