Skocz do zawartości

318i NIEPR. POŁOŻENIE KOŃCOWE WAŁKA ROZRZĄDU/Muł/ Falowanie


grzesiek1035

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Wczoraj zaświecił mi sie CHECK ENGINE i po przeskanowaniu pojawiły mi sie nastepujące 3 błędy:


1. 002A83 DME:VANOS intake,

2. 009315 KOMBI: Odometer difference,

3. 00A0B5: CAS Fault, road speed signal,


Auto nie traci mocy, nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów oprócz kontrolki Check Engine. Czy te błedy są powiązane ze sobą?

Ad. 1 Czytałem, że Elektrozawory Vanos Selenoid nalezy zamienic miejscami, mozna przeczyscic uprzednio i pojezdzic. Jak w waszych przypadkach było.

Czy jezeli trzeba bedzie wymienic oba to mozna kupic zamiennik czy oryginal?

Ad. 2 i 3 nie mam pomyslu.

Edytowane przez grzesiek1035
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
To nieciekawie. Zacząłbym od zmierzenia ciśnienia oleju w silniku. Bo to ciśnienie oleju steruje VANOSem, skoro solenoid działa to albo nie ma właściwego ciśnienia oleju albo coś nie tak z VANOSEM. Wpisz sobie w wyszukiwarkę 2A83 i poczytaj, były już takie tematy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz.

Zakupiłem komplet rozrządu w weekend mechanik bedzie mi wymienial go to sprawdzi jak to wszystko od środka wygląda.

Z tym ciśnieniem możesz miec rację, bo czasami sporadycznie na postoju auto potrafi delikatnie spaść z obrotów tzn ma na postoju okolo 700 obrotów i potrafi przez moment ,,zanurkować,, do 500 obrotów i szybko wrócić do 700. Nie jest to nagminne ale się zdarza.

Czytałem również że jest możliwosc jesli jeden ze ślizgów sie rozlecial i aby zdjąć obudowe filtra oleju i sprawdzic zawor kierunkowy. mozliwe ze cos wpadlo. calkiem czesto bywa to kawalek lyzwy rozrzadu. zmielone przez pompe i zapycha kanal i zawor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej,

Wymieniłem rozrząd. Auto 2dni od wymiany było jak nie do poznania. Szybkie, energiczne. Wydawało mi się że będzie już wszystko w porządku a jednak ponownie wyskoczył Check Engine I błąd Vanos INTAKE. A wraz z nimi ograniczenie mocy tzw ,, muł,, jeśli chodzi o przyspieszenie i Falowanie na biegu jałowym :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Check engine zgasł po odpaleniu sam z siebie. Ale auto dalej muli

i jest błąd 2A83: NIEPRAWIDŁOWE POLOŻENIE KOŃCOWE WAŁKA ROZRZĄDU PO STRONIE WLOTOWEJ.

Macie jakieś pomysły?



Zamieniem czujniki Wlotu i Wylotu walka rozrzadu i usunąłem błędy. Pojezdzę i zobacze.

Podejrzewam, że problem może być z samym Vanosem:

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VA52-EUR-10-2006-E90-BMW-318i&diagId=11_3189

NR. 4 i 5, myślę nad zamówieniem częsci tylko teraz pytanie czy kupić tylko jeden nr 5- Wlot czy oba nr 4 i 5

Nie wiem tak naprawdę gdzie jeszcze moze byc przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Vanos jest sterowany ciśnieniem oleju poprzez solenoidy. Najpierw wykluczyłbym te dwie pierwsze rzeczy, a potem rozbierał głowicę. Poza tym można zrobić test vanosa w INPIE i zobaczyć jak się zachowuje, czy jest opóźniony w reakcji czy permanentnie przestawiony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymieniał kół zmiennych faz. Widać że mechanik nie ogarnia i po prostu strzela i tak będzie strzelać aż ty się z kasy wystrzelasz. To co kolega wyżej pisał. Sprawdzić ciśnienie oleju, zwłaszcza że chyba właśnie w twoim silniku bywają z nim problemy. Sprawdzić też działanie Vanosa na żywo, w INPIE. Nie wiem jak w twoim silniku, ale w N52 (bardzo podobny silnik) jako przyczyny są możliwe jeszcze:


brak wkładu filtra oleju lub przytarte wałki rozrządu gubiące ciśnienie oleju: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=14&ved=2ahUKEwij4rG7_srhAhVqlosKHYLfDYMQFjANegQIBRAC&url=https%3A%2F%2Fstatic.nhtsa.gov%2Fodi%2Ftsbs%2F2012%2FSB-10032779-8218.pdf&usg=AOvVaw35RbmCWXqYghzcIl5mZosv


sitka w zaworach zwrotnych vanosa: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=14&ved=2ahUKEwij4rG7_srhAhVqlosKHYLfDYMQFjANegQIBRAC&url=https%3A%2F%2Fstatic.nhtsa.gov%2Fodi%2Ftsbs%2F2012%2FSB-10032779-8218.pdf&usg=AOvVaw35RbmCWXqYghzcIl5mZosv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedzi!

Zainstalowalem INPA, jednak nie mam opcji zeby podejrzec Vanos. Pokazuje mi temperature, obroty, sensory tlenu itp. jednak nie mam ustawien Vanosa

Dzięki!


W Rheingold mam:

Setpoint position of Vanos Inlet:

0.0* crankshaft angle


Actual position of Vanos intake:

120* crankshaft angle


Po zeskanowaniu Rheingoldem:

2A83:

- incorrect Oil Level - sprawdzone poziom oleju dobry,

- Y6275 Vanos Selenoid Valve faulty- sprawdzone poprzez zamianę selenoidow miejscami. Błąd badał pozostaje na inlet.

-Vanos Unit for Intake Camshaft Defective- niesprawdzone. Chodzi tutaj o nr. 5? Ze zdjęcia powyżej


Edit. jak wytłumaczyc ze auto jezdzilo przez 2 dni po wymianie rozrzadu bezbłednie, z pełną mocą i przyspieszeniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tu masz napisane o co chodzi i jak wygląda test VANOSa w INPIE:

https://bimmerprofs.com/rough-run-vanos/


Możesz w Reingoldzie też spróbować znaleźć test VANOSa w function test.


Oprócz rzeczy, które wypisałeś wadliwa może być też wiązka elektryczna do solenoidu.


Z tym poziomem oleju to bym się przyjrzał temu błędowi, tzn. zobaczył w INPA jaki pokazuje dokładnie poziom oleju po rozgrzaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://nfhost.me/image/L0VBq

https://nfhost.me/image/L0stS

https://nfhost.me/image/L0CKV

https://nfhost.me/image/L0gVe

https://nfhost.me/image/L0Bzm

Na podstawie tych danych jestescie w stanie mi cokolwiek podpowiedziec o pozycji?

Edytowane przez grzesiek1035
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kurcze dla mojego sterownika silnika inaczej to wygląda więc ciężko mi powiedzieć.

Powinieneś widzieć przynajmniej wartość zadaną i aktualną osobno dla dolotu i wydechu. A w tych screenach tego nie widzę.

Zobacz jeszcze w rheingoldzie, może znajdziesz test vanosa albo te wartości. Może koledzy, którzy mają ten silnik coś podpowiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Saico Dzięki za podpowiedz.

Podpowiadają:


a) check the positions of camshafts, using special tools;

- użyłem i widać spore odchylenia Camshaft

b) replace the rings of the sensor (it can be magnetized – also this obstacle generates extra error messages);

Tutaj chodzi o uszczelki sensorów?

c) replace the VANOS sensor

Jeśli chodzi o czujnik wałka to

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VA52-EUR-10-2006-E90-BMW-318i&diagId=11_3296

Chodzi o nr4? Bo zamieniałem je miejscami żeby sprawdzić czy błąd przejdzie. Jednak pomimo zamiany błąd nadal jest ten sam.

Link podany wyżej jest bardzo wartościowy i z sensem napisany. Jednak dlaczego błąd nie przeszedł na drugi czujnik? Chyba że są jeszcze jakieś czujniki? Bo jedyne co robilem to za zamiana obu czujników nr 4 z linka oraz zamiana elektrozawór miejscami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam podobny problem tylko u mnie 2a99, muł i Engine fault raz na jakiś czas, najczęściej na zimnym. Rozrząd wymieniony, pompa oleju, zawór hydrauliczny, teraz wymieniłem jeden czujnik wałka ale dalej to samo. Przymierzam się do drugiego, a potem vanosy. Z tego co przeczytałem do tej pory to trzeba wymienić także o ringi na czujnikach i śrubki (torx) bardzo słabe i ja przekrecilem torxem, musiałem piłować boki śruby by złapał klucz i w ten sposób puściła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz problem tylko z jednym wałkiem. Jak już tyle zrobiłeś, to ja bym sprawdził w jakim stanie jest wałek, bo on się wyciera przez uszczelnienie kanałów doprowadzających olej do wariatora i przez to traci się ciśnienie oleju w wariatorze. Nówka wałek 3k, obudowa wałka 1,8k.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.