Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Wczoraj zaświecił mi sie CHECK ENGINE i po przeskanowaniu pojawiły mi sie nastepujące 3 błędy:


1. 002A83 DME:VANOS intake,

2. 009315 KOMBI: Odometer difference,

3. 00A0B5: CAS Fault, road speed signal,


Auto nie traci mocy, nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów oprócz kontrolki Check Engine. Czy te błedy są powiązane ze sobą?

Ad. 1 Czytałem, że Elektrozawory Vanos Selenoid nalezy zamienic miejscami, mozna przeczyscic uprzednio i pojezdzic. Jak w waszych przypadkach było.

Czy jezeli trzeba bedzie wymienic oba to mozna kupic zamiennik czy oryginal?

Ad. 2 i 3 nie mam pomyslu.

Edytowane przez grzesiek1035
  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zamień i zobacz czy przejdzie na stronę exhaust. Jeśli tak to solenoid do wymiany. Zamienniki działają.
Opublikowano

Wyczyściłem i zamieniłem miejscami. Usunąłem błąd w komputerze i po paru kilometrach ponownie błąd wrócił na tym samym INTAKE :/.

Jakieś pomysły?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To nieciekawie. Zacząłbym od zmierzenia ciśnienia oleju w silniku. Bo to ciśnienie oleju steruje VANOSem, skoro solenoid działa to albo nie ma właściwego ciśnienia oleju albo coś nie tak z VANOSEM. Wpisz sobie w wyszukiwarkę 2A83 i poczytaj, były już takie tematy.
Opublikowano

Dzieki za odpowiedz.

Zakupiłem komplet rozrządu w weekend mechanik bedzie mi wymienial go to sprawdzi jak to wszystko od środka wygląda.

Z tym ciśnieniem możesz miec rację, bo czasami sporadycznie na postoju auto potrafi delikatnie spaść z obrotów tzn ma na postoju okolo 700 obrotów i potrafi przez moment ,,zanurkować,, do 500 obrotów i szybko wrócić do 700. Nie jest to nagminne ale się zdarza.

Czytałem również że jest możliwosc jesli jeden ze ślizgów sie rozlecial i aby zdjąć obudowe filtra oleju i sprawdzic zawor kierunkowy. mozliwe ze cos wpadlo. calkiem czesto bywa to kawalek lyzwy rozrzadu. zmielone przez pompe i zapycha kanal i zawor.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Myślę, że po obrotach ciśnienia oleju nie ocenisz. Trzeba podpiąć manometr do silnika.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hej,

Wymieniłem rozrząd. Auto 2dni od wymiany było jak nie do poznania. Szybkie, energiczne. Wydawało mi się że będzie już wszystko w porządku a jednak ponownie wyskoczył Check Engine I błąd Vanos INTAKE. A wraz z nimi ograniczenie mocy tzw ,, muł,, jeśli chodzi o przyspieszenie i Falowanie na biegu jałowym :/

Opublikowano

Check engine zgasł po odpaleniu sam z siebie. Ale auto dalej muli

i jest błąd 2A83: NIEPRAWIDŁOWE POLOŻENIE KOŃCOWE WAŁKA ROZRZĄDU PO STRONIE WLOTOWEJ.

Macie jakieś pomysły?



Zamieniem czujniki Wlotu i Wylotu walka rozrzadu i usunąłem błędy. Pojezdzę i zobacze.

Podejrzewam, że problem może być z samym Vanosem:

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VA52-EUR-10-2006-E90-BMW-318i&diagId=11_3189

NR. 4 i 5, myślę nad zamówieniem częsci tylko teraz pytanie czy kupić tylko jeden nr 5- Wlot czy oba nr 4 i 5

Nie wiem tak naprawdę gdzie jeszcze moze byc przyczyna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Vanos jest sterowany ciśnieniem oleju poprzez solenoidy. Najpierw wykluczyłbym te dwie pierwsze rzeczy, a potem rozbierał głowicę. Poza tym można zrobić test vanosa w INPIE i zobaczyć jak się zachowuje, czy jest opóźniony w reakcji czy permanentnie przestawiony.
Opublikowano

Nie wymieniał kół zmiennych faz. Widać że mechanik nie ogarnia i po prostu strzela i tak będzie strzelać aż ty się z kasy wystrzelasz. To co kolega wyżej pisał. Sprawdzić ciśnienie oleju, zwłaszcza że chyba właśnie w twoim silniku bywają z nim problemy. Sprawdzić też działanie Vanosa na żywo, w INPIE. Nie wiem jak w twoim silniku, ale w N52 (bardzo podobny silnik) jako przyczyny są możliwe jeszcze:


brak wkładu filtra oleju lub przytarte wałki rozrządu gubiące ciśnienie oleju: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=14&ved=2ahUKEwij4rG7_srhAhVqlosKHYLfDYMQFjANegQIBRAC&url=https%3A%2F%2Fstatic.nhtsa.gov%2Fodi%2Ftsbs%2F2012%2FSB-10032779-8218.pdf&usg=AOvVaw35RbmCWXqYghzcIl5mZosv


sitka w zaworach zwrotnych vanosa: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=14&ved=2ahUKEwij4rG7_srhAhVqlosKHYLfDYMQFjANegQIBRAC&url=https%3A%2F%2Fstatic.nhtsa.gov%2Fodi%2Ftsbs%2F2012%2FSB-10032779-8218.pdf&usg=AOvVaw35RbmCWXqYghzcIl5mZosv

Opublikowano

Dzieki za podpowiedzi!

Zainstalowalem INPA, jednak nie mam opcji zeby podejrzec Vanos. Pokazuje mi temperature, obroty, sensory tlenu itp. jednak nie mam ustawien Vanosa

Dzięki!


W Rheingold mam:

Setpoint position of Vanos Inlet:

0.0* crankshaft angle


Actual position of Vanos intake:

120* crankshaft angle


Po zeskanowaniu Rheingoldem:

2A83:

- incorrect Oil Level - sprawdzone poziom oleju dobry,

- Y6275 Vanos Selenoid Valve faulty- sprawdzone poprzez zamianę selenoidow miejscami. Błąd badał pozostaje na inlet.

-Vanos Unit for Intake Camshaft Defective- niesprawdzone. Chodzi tutaj o nr. 5? Ze zdjęcia powyżej


Edit. jak wytłumaczyc ze auto jezdzilo przez 2 dni po wymianie rozrzadu bezbłednie, z pełną mocą i przyspieszeniem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu masz napisane o co chodzi i jak wygląda test VANOSa w INPIE:

https://bimmerprofs.com/rough-run-vanos/


Możesz w Reingoldzie też spróbować znaleźć test VANOSa w function test.


Oprócz rzeczy, które wypisałeś wadliwa może być też wiązka elektryczna do solenoidu.


Z tym poziomem oleju to bym się przyjrzał temu błędowi, tzn. zobaczył w INPA jaki pokazuje dokładnie poziom oleju po rozgrzaniu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kurcze dla mojego sterownika silnika inaczej to wygląda więc ciężko mi powiedzieć.

Powinieneś widzieć przynajmniej wartość zadaną i aktualną osobno dla dolotu i wydechu. A w tych screenach tego nie widzę.

Zobacz jeszcze w rheingoldzie, może znajdziesz test vanosa albo te wartości. Może koledzy, którzy mają ten silnik coś podpowiedzą.

Opublikowano

Saico Dzięki za podpowiedz.

Podpowiadają:


a) check the positions of camshafts, using special tools;

- użyłem i widać spore odchylenia Camshaft

b) replace the rings of the sensor (it can be magnetized – also this obstacle generates extra error messages);

Tutaj chodzi o uszczelki sensorów?

c) replace the VANOS sensor

Jeśli chodzi o czujnik wałka to

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VA52-EUR-10-2006-E90-BMW-318i&diagId=11_3296

Chodzi o nr4? Bo zamieniałem je miejscami żeby sprawdzić czy błąd przejdzie. Jednak pomimo zamiany błąd nadal jest ten sam.

Link podany wyżej jest bardzo wartościowy i z sensem napisany. Jednak dlaczego błąd nie przeszedł na drugi czujnik? Chyba że są jeszcze jakieś czujniki? Bo jedyne co robilem to za zamiana obu czujników nr 4 z linka oraz zamiana elektrozawór miejscami.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak chodzi o te sensory które pokazałeś ale nie wiem co to jest ten ring. Może koło magnetyczne z którego czujnik bierze odczyt. Napisz do goscia z bimmerprofs, ja z nim gadałem, w porządku gość.
Opublikowano
Podejrzewam, ze chodzi o O-Rings czyli uszczelki aby je wymienic. Napisze do niego.. czy ten email info@bimmerprofs jest wystarczajacy czy jest jakis kontakt beposrednio do niego. Dzieki za wskazówki!
Opublikowano
Witam. Mam podobny problem tylko u mnie 2a99, muł i Engine fault raz na jakiś czas, najczęściej na zimnym. Rozrząd wymieniony, pompa oleju, zawór hydrauliczny, teraz wymieniłem jeden czujnik wałka ale dalej to samo. Przymierzam się do drugiego, a potem vanosy. Z tego co przeczytałem do tej pory to trzeba wymienić także o ringi na czujnikach i śrubki (torx) bardzo słabe i ja przekrecilem torxem, musiałem piłować boki śruby by złapał klucz i w ten sposób puściła.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki silnik?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.