Skocz do zawartości

E60 | Szarpie skrzynia / dyfer?


szolek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 525d, 2008, automat, chip 244km/518nm


Pisałem tu już temat ale nic nie wniosło to do poprawy.

Robiłem adaptacje przez kabel ISTA czy jak. Nie wiem w sumie jaka jest zależność choć wydaje mi się że na zimnym silniku, skrzyni itp rzadko zdarza się to. Wczoraj robiłem 60km trasy i patrzałem właśnie jak to poszarpuje. Przy zamuleniu go przykładowo 70km i 4-5 bieg gdzie jest 1500 obrotów, dam mu pół pedała gazu to wrzuca obroty do 2000 i nagle zrzuca 1500 ale dalej tak samo wcisnity pedał. Lub cisnać go wyżej np 120 i półpedału wrzuca z 3+ obrotów nagle szarpie szarpie, odpuszcze gaz i dam znów i idzie normalnie (lub rzadko lekko szarpnie) Czuć to tak jakby ktoś łapał za auto i hamował. Nagrałem filmik ale średnio co widać, spróbuje się nagrać lepiej na dniach.

Stuka mi półoś, dyfer lub jakiś przegub bo od prawej strony dyfra przy D-R, R-D słuchać taki klikanie, walnięcie. Tak samo przy redukcji na niższych biegach to słychać w mieście. Z 3 na 2, z 2 na 1 jak stuka z tyłu. - jeśli ma to cos wspólnego z tym.


Na filmiku poniżej widać jak jadę równą prędkością, daje pół pedala gazu (nie kickdown) samochod juz nabiera jazdy i w 0:11 sekundzie filmiku dwa trzy razy szarpnie (coś jakby dławiło, no nie wiem) I widać jak obroty idą do 2 tysięcy i spada (przy tym samym pedeale gazu) na 1700 jadąc dalej.

W 0:34 widać jak puściłem gaz, auto ma 2 tysiące obrotów, daje pól pedała i skacze do 2.200 i wraca do 2000 jadąc dalej.




Czasem szarpnie przy wrzucaniu 2 lub wrzucaniu na 2 - tak myślę, ciężko czasem wyczuć na Podlaskich drogach. :D

Nie ma stukania, szarpania, falowania obrotów przy prędkościach stałych, nie wywala błędu (raz wywalił 4F92 jak od 0-100 na full bucie startowałem to wyrzuciło ale po usunięciu nic nie idzie) Przy przejezdzie przez tory kolejowe i kilka dziur poza nimi czasem zaświci się trakcja lub przy rozpędzaniu 80-130 tez czasem mignie (nie powinno tracic przyczepnosci sucho, suche opony i plus temperatura w okolicach ~15 stopni była)


EDIT: Przejechałem się dziś na zimnym, po nocy i aż do ~18 stał, odpaliłem jade na miasto i wszystko gra. Jak juz sie rozgrzeje to nagle jest to poszarpywanie.


I w sumie tyle. Miał ktoś podobny problem? Olej jest w skrzyni.

Edytowane przez szolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po mojemu konwerter.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co było robione w skrzyni? Kiedy olej wymieniany? Jaka skrzynia?

Z Realoem GA6HP19Z, nie znam numerków na skrzyni.

Poprzedni właściciel (zakupiony niecały miesiąc temu) zmieniał olej z 40-50k km temu, robił serwis skrzyni za kilka tysięcy. Na pewno Tłoczki, mechatronika, misa, olej, uszczelki, kondensatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to taka skrzynia to nie za dużo niuta jak na nią?

Właśnie też tak myślałem, ale nie mam jak teraz wgrać normalnego softu na 197km/400nm + muszę jechać trochę bo u nas nikt tego nie robi raczej. Nie upalam jej, jeżdżę w sumie jak emeryt, chce wyprzedzic to tyko denerwuje mnie te szarpania. ;/



EDIT: Przejechałem się dziś na zimnym, po nocy i aż do ~18 stał, odpaliłem jade na miasto i wszystko gra. Jak juz sie rozgrzeje to nagle jest to poszarpywanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.