Skocz do zawartości

E39 M52TUB28


platekk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Moduł komfortu trzeba zakodować pod auto, ponieważ niektóre funkcje mogą nie działać. Raczej za schowkiem ale niech wypowiedzą się użytkownicy e39. Zajrzyj do lcm'a czy nie jest zalany, przyczyną może być też słaba masa z tyłu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dziś planuję wyjąć moduł komfortu, spojrzę przy okazji na LCM. Przypomniało mi się jeszcze o jednej rzeczy. Cykają mi głośniki w lewych tylnych drzwiach i lewy w półce, pozostałe grają dobrze. Jak w DSP ustawię tylko przód albo prawą stronę to działa poprawnie. Ktoś się z czymś takim spotkał?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było, że brak zdjęć :) wiem, wiem, mało widać, zrobione na spontanie po myjni


IMG-2683.jpg

IMG-2681.jpg

IMG-2678.jpg



Co do modułu i poboru prądu dogadałem się inaczej i z MTC dadzą mi znać jak będą mieli taki sam moduł na podmianę i wtedy sprawdzimy jeszcze raz ;) rozmawiałem z gościem też o tych lampach i powiedział, że to może być kwestia tego, że moduł komfortu zakłóca pracę LCM - wczoraj sprawdzałem i wszędzie jest sucho.

Dodatkowo udrożniłem wszystkie odpływy, bo były całe zawalone liśćmi, wymieniłem filtry powietrza i kabinowe.


Jak będzie cieplej i będę miał trochę czasu w weekend to biorę się za naprawę szyberdachu i porządne wysprzątanie środka.

Plan na lato jest taki, żeby kupić farbę do skór Colourlocka i odmalować kanapę i fotele - może fotel kierowcy dam do przeszycia siedziska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dawno nic nie było, a trochę się pozmieniało. To jednak nie moduł komfortu powodował uciekający prąd


W ostatnim czasie zrobione:

- kupiłem i włożyłem czujnik temp. zew. razem z kostką, bo wystawały tylko kable. Jak się okazało dalej pokazywało -40, więc sprawdzona została instalacja aż do licznika. Okazało się, że był urwany PIN w liczniku, zostało to naprawione w Auto-Chip we Wrocławiu. Teraz działa jak należy

- wentylator klimy - to on był odpowiedzialny za pobór prądu

- wypięty telefon z podłokietnika - j/w, sam się włączał i zaczynał ładować na postoju, nie usypiał się z resztą auta

- wymienione świece na Denso IK20TT

- wymieniłem wisko na Febi, bo stare, jeszcze ori, cały czas było spięte

- jakiś czas temu zamontowałem LPG

- zrobiłem korektę lakieru one-step, pierwszy raz w życiu, więc bez szału na pewno, ale lakier zdecydowanie lepiej wygląda :P


Trochę zdjęć z wymiany świec:

IMG-2970.jpg

IMG-2973.jpg

IMG-2969.jpg


Lepszych zdjęć póki co brak:

IMG-2967.jpg


I uchwyciłem w trakcie jazdy 330kkm:

IMG-2922.jpg



Wciąż w planach:

- do zrobienia będę miał elektrozawory, bo dmucha mi zimnym na klimie tylko na tułów, góra i dół wieje robi saunę..

- szyberdach, ślizgi już kupione, ale nie umiem się za to zabrać

- porządne mycie środka

- malowanie skór

- zastanawiam się nad wymianą kierownicy na serducho, bo raczej nie będę używał podgrzewania kierownicy (pytanie tylko czy serducho podejdzie P&P???)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Czolem,

BMW nadal jezdzi, pochlania kilometry ;) obecnie malo sie dzieje.

Musze naprawic szyberdach, najprawdopodobniej go po prostu wymienie na szklany.

Nie dziala mi zimny nawiew na nogi i szybe, zamowilem elektrozawory i w weekend planuje sie tym zajac. Wczesniej zamowilem zestaw naprawczy do tych, ktore siedzialy fabrycznie, ale niestety bez poprawy ;)

Czeka mnie tez wymiana wszystkich przewodow spryskiwaczy przedniej szyby, bo sie polamaly ze starosci... to bedzie robione na dniach.


Ostatnio zabralem sie za pranie srodka, wrzuce zdjecia przed i po na dniach, muszw zrobic te ‚po’ :P zostaly mi jeszcze skory do odmalowania, szukam tez szarych komfortow na podmiane siedzen :)


Auto obecnie prezentuje sie tak, pies dla uwagi ;)

407142-EC-2-EB2-4728-A65-C-C05-B36-D527-E8.jpg


Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dzięki za miłe słowa :)


Ostatnio cisza, niewiele się dzieje. Dalej walczę z nawiewem - wymienione elektrozawory i bez zmian. Muszę podpiąć kompa i sprawdzić panel klimy, może tam mi źle zczytuje temperaturę wewnątrz... może ktoś ma jakiś pomysł?


Tak poza tym to BMW jeździ, ma się dobrze, niedługo jadę na serwis olejowy i sprawdzenie ogólnego stanu technicznego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,


Mały update :) cały czas coś się tam dzieje.


Problem z ogrzewaniem rozwiązany, okazało się, że to jednak elektrozawory. Wsadziłem z X5 i wszystko śmiga :D


Miałem też problem z głośnikami, a dokładnie to z trzeszczącymi plastikami gdzieś w półce wokół subwoofera. Rozebrałem więc wszystko, podokręcałem śrubki i uzupełniłem gąbkę wokół głośników metodą "na Janusza" - z gąbki kuchennej :lol: innej niestety nie miałem :D nieważne, że coś jest głupie jeśli działa - a tak właśnie jest i nawet przy największym basie nic nie trzeszczy ;)


Niedawno wpadły też nowe tarcze i klocki na przód - Bosch i ATE Ceramic. Przy okazji sprawdziłem zawieszenie na SKP i na szczęście nic nie wyszło ;)

Poza tym kupiłem niedawno dawcę do szyberdachu, ponieważ trochę elementów w moim było połamanych. Dziś wszystko złożyłem, wyczyściłem i nasmarowałem, szyber działa jak nowy. :D Jutro w planach mycie w środku, jeśli będzie czas to i na zewnątrz ;)


Załączam foto na butach zimowych :)

IMG-3610.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Cały czas do przodu :wink: niedługo zostanie sama radość z jazdy :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest, powoli do przodu :)


Obecnie pojawił się problem bicia przy wyższych prędkościach, szczególnie przy hamowaniu. Wyszło, że to przednie górne (chyba? chodzi o te proste :) ) wahacze się wyrobiły, dodatkowo przekładnia kierownicza ma luzy. Jutro jadę po części, w Bytomiu jest firma, która na szczęście ma na miejscu przekładnie do E39 po regeneracji na miejscu. Wahacze kupię raczej Meyle HD albo Lemforder.


W czerwcu zaczynam szukać blacharza, który podejmie się zrobienia progów. Poza tym została mi tylko do znalezienia podsufitka i słupki w kolorze, które nie są uszkodzone, ani brudne jak po powodzi. Myślałem, że będzie łatwiej to znaleźć, a szukam już 4-ty miesiąc. :?


Poza tym mechanik stwierdził, że robił masę E39 2.8, ale ta jest zamulona. To też ma sprawdzić :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Blacharka to temat wymagający najwięcej czasu. Zawsze jak coś robiłem to umowa była na konkretny termin przyjazd i po tygodniu oddanie, a kończyło się na miesiącu, jeszcze na takiego co nie ściemnia z terminami nie trafiłem, więc przygotuj się do oddania, sprawdź dokładnie co masz do roboty, Warto nawet zderzak zdjąć, tylne światła wykręcić, czy pod nadkola dokładnie zajrzeć, żeby za jednym zamachem wszystko zrobili.


A zamulenie - normalka w starych bmw :) W M54B30 zszedłem z 12-14 sekund do setki w okolice 8, czyli prawie fabryka, co najwięcej pomogło - nie wiem, ale zrobiłem:

- świece

- vanos - wyminana uszczelniaczy i czujników wałka

- disa regeneracja na zestawie z aluminium

- wszystkie wężyki podciśnienia w silikonie, jakiś trójnik do serwo był całkiem zerwany, za kolektorem sparciałe zaślepki gumowe

- odma - też już puszczała, a że oddaje opary w dolot - nieszczelna puszcza powietrze

- uszczelki pod deklem zaworów i pod kolektorem

Bo odpowiednia mieszanka, iskra i ustawienia vanosa to podstawa, a co najlepsze dużo z tych rzeczy możesz samodzielnie zrobić małym kosztem :cool2:

Problemem może być tylko vanos, bo chyba rozrząd w tym silniku trzeba blokować.


A jak to nie pomoże, to może się okazać, że masz katy już zapchane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blacharzy mam paru z polecenia, do których będę dzwonił :) na szczęście u mnie buda jest wyjątkowo zdrowa, jedynie muszę zrobić progi i ruda łapie przy wlewie paliwa.


Co do mocy to właśnie sie zastanawiam co to może być, bo wymieniałem świece, fajki, uszczelke dekla zaworów, czyściłem przepustnicę, wszystkie gumy w dolocie są wymienione. Wymieniony został czujnik położenia wałka rozrządu na ori. No cóż, będzie patrzył co to może być :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W ostatnich dniach wpadł nowy-regenerowany magiel i nowe wahacze proste na przód - Lemforder. Kierownica juz nie bije przy jezdzi, zostalo bicie przy hamowaniu, ale umawiam sie na przetoczenie tarcz (o ile bedzie to mozliwe). Jesli nie przetocza to niestety tarcze ida do wymiany... aktualne nie maja chyba nawet 5kkm najechane :roll:


magiel.jpg


Przegladalem sobie ostatnio olx w poszukiwaniu foteli i wpadla mi naprawde fajna okazja w oko:

https://www.olx.pl/oferta/fotele-sporty-sportsitze-bmw-e39-CID5-IDB0r9P.html#14c6fc0d3a


Jestem na siebie zly, ze nie zadzwonilem od razu, bo jak to zrobilem na dzien czy dwa po zobaczeniu ogloszenia to juz byly sprzedane... :duh: no coz, szukam foteli dalej.



Jakby ktos mial ladne sporty/comforty do E39 w szarej skórze to prosze o pw :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownica juz nie bije przy jezdzi, zostalo bicie przy hamowaniu, ale umawiam sie na przetoczenie tarcz (o ile bedzie to mozliwe). Jesli nie przetocza to niestety tarcze ida do wymiany... aktualne nie maja chyba nawet 5kkm najechane :roll:

Nie baw się w przetaczanie, szkoda czasu i kasy.

Przerabiałem ten temat jakiś czas temu. Tarcze ATE z nalotem około 10 000km zaczęły bić przy hamowaniu (na pewno ich nie zagotowałem), namówiono mnie na przetaczanie zapłaciłem po 100 zł od tarczy a problem bicia dość szybko powrócił. Zakupiłem kolejne tarcze TEXTAR Pro + z tego co pamiętam i jest OK :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze ATE zamówione :)


Niestety dalej został problem z zamuleniem auta. Jedyne co mi chyba zostało do sprawdzenia to katy, być może są zapchane i przez to auto jest przymulone. Wszystko inne zostało sprawdzone.


Zastanawiam się nad sensem użycia dodatku do paliwa Liqui Moly do czyszczenia katalizatorów. Jedna puszka na pełny bak i podobno pomaga, a raczej nie zaszkodzi? Ma ktoś może jakieś doświadczenia z tym środkiem?

https://allegro.pl/oferta/liqui-moly-czyszczenie-katalizatora-7110-300ml-9011609122?offerId=9011609122

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak masz czyścić katalizatory to wlewając preparat w miejscu sondy, tak jak doraźnie czyści się dpf. Vanos działa prawidłowo? Masz jakieś błędy? Jak wyglądają korekty paliwowe?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co z tymi korektami? Sondy? To trzeba obejrzeć aby stwierdzić, że jest ok a nie będzie ok gdy będą zawalone katalizatory.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Szkoda tylko, ze zaplacilem pewnemu „specjaliscie” niemale pieniadze za sprawdzenie tego auta przed kupnem, a ze komputer i silnik byly widoczne jako m54b24 w ISCIE to nie widze tu zadnego wytlumaczenia. Ktos kto sie zna lub tak twierdzi, powinien takie cos wylapac.


Nauczka dla mnie zeby ekspertow z internetu traktowac z przymruzeniem oka. Ta lekcja bedzie mnie kosztowac +/- 4k PLN za przekladke :)


A panu sprzedawcy zycze raka i cierpienia :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No jakos mi sie nie wydaje, zeby nie wiedzial :) nie sprawil na mnie dobrego wrazenia juz na poczatku


Zeby bylo smieszniej zostalo troche pogrzebane i mam jakis dziwny mix pod maska. Komputer pokazuje silnik M54b24 czyli jest z 2.5 E60, slupek tez mam 2.5 poliftowe z kolektorem dolotowym i disa z 2.0 oraz przepustnica na linke. Ogolnie rzecz biorac ktoa tam chyba wrzucal co mial pod reka bylw tylko to sprzedac.


Szykuje sie swap na b28tu jak bog przykazal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.