Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Hej,

czy ktoś się orientuje czy do M57D25 pasuje jakiś inny alternator ? Chciałem kupić używany i go zregenerować, żeby mieć na przekładkę, bo mój już głośno szumi, a nie za bardzo mogę się unieruchomić. Do E39 są dość drogie używki. Tańsze są od nowszych modeli. Podejdzie coś innego ? I czy ewentualnie M57D30 też będzie pasować ? Widziałem sprzeczne wersje.

Opublikowano

Sprawdź sam, ale ja znalazłem następujące informacje:

Realoem mówi:

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DL91-EUR-03-2000-E39-BMW-525d&diagId=12_2312


Co ja z tego rozumiem, w temacie E39 (ale są też inne budy):

Były dwie wersje, 120 i 150 A, z czego alternator o takim samym numerze co wersja 120 A był w:

Part 12312247405 was found on the following E39 vehicles:
5' E39, 520d, Sedan, M47, MANUAL, EUR, (DM71) : Alternator
5' E39, 520d, Touring, M47, MANUAL, EUR, (DR71) : Alternator
5' E39, 525d, Sedan, M57, AUTO, EUR, (DL01) : Alternator
5' E39, 525d, Sedan, M57, AUTO, EUR, (DL02) : Alternator
5' E39, 525d, Sedan, M57, MANUAL, EUR, (DL91) : Alternator
5' E39, 525d, Sedan, M57, MANUAL, EUR, (DL92) : Alternator
5' E39, 525d, Touring, M57, AUTO, EUR, (DP01) : Alternator
5' E39, 525d, Touring, M57, AUTO, EUR, (DP02) : Alternator
5' E39, 525d, Touring, M57, MANUAL, EUR, (DP91) : Alternator
5' E39, 525d, Touring, M57, MANUAL, EUR, (DP92) : Alternator
5' E39, 530d, Sedan, M57, MANUAL, EUR, (DL71) : Alternator
5' E39, 530d, Sedan, M57, MANUAL, EUR, (DL72) : Alternator
5' E39, 530d, Sedan, M57, AUTO, EUR, (DL81) : Alternator
5' E39, 530d, Sedan, M57, AUTO, EUR, (DL82) : Alternator
5' E39, 530d, Touring, M57, MANUAL, EUR, (DP71) : Alternator
5' E39, 530d, Touring, M57, MANUAL, EUR, (DP72) : Alternator
5' E39, 530d, Touring, M57, AUTO, EUR, (DP81) : Alternator
5' E39, 530d, Touring, M57, AUTO, EUR, (DP82) : Alternator

A wersja 150 A:

Part 12317792093 was found on the following E39 vehicles:
5' E39, 520d, Sedan, M47, MANUAL, EUR, (DM71) : Alternator
5' E39, 520d, Touring, M47, MANUAL, EUR, (DR71) : Alternator
5' E39, 525d, Sedan, M57, AUTO, EUR, (DL01) : Alternator
5' E39, 525d, Sedan, M57, AUTO, EUR, (DL02) : Alternator
5' E39, 525d, Sedan, M57, MANUAL, EUR, (DL91) : Alternator
5' E39, 525d, Sedan, M57, MANUAL, EUR, (DL92) : Alternator
5' E39, 525d, Touring, M57, AUTO, EUR, (DP01) : Alternator
5' E39, 525d, Touring, M57, AUTO, EUR, (DP02) : Alternator
5' E39, 525d, Touring, M57, MANUAL, EUR, (DP91) : Alternator
5' E39, 525d, Touring, M57, MANUAL, EUR, (DP92) : Alternator
5' E39, 530d, Sedan, M57, MANUAL, EUR, (DL71) : Alternator
5' E39, 530d, Sedan, M57, MANUAL, EUR, (DL72) : Alternator
5' E39, 530d, Sedan, M57, AUTO, EUR, (DL81) : Alternator
5' E39, 530d, Sedan, M57, AUTO, EUR, (DL82) : Alternator
5' E39, 530d, Touring, M57, MANUAL, EUR, (DP71) : Alternator
5' E39, 530d, Touring, M57, MANUAL, EUR, (DP72) : Alternator
5' E39, 530d, Touring, M57, AUTO, EUR, (DP81) : Alternator
5' E39, 530d, Touring, M57, AUTO, EUR, (DP82) : Alternator

  • Moderatorzy
Opublikowano
Tak, to wiem. Z dodatkowymi "ogrzewaczami" był ten mocniejszy. Tylko, że mi chodziło o inny model auta, np. E60, E90. Też są o taki amperażu,a tańsze. Kwestia czy pasuje mocowanie i ewentualnie wtyczki. Zdarza się, że producenci stosują identyczne lub bardzo podobne komponenty, a różnią się numerami i z parts catalogu nie dobierzesz, ale może ktoś coś próbował z ciekawości i dał radę :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W e46 m57 jest inna wtyczka, ktoś tu ostatnio kombinował żeby taki dostosować. Skoro katalog pokazuje inne numery to różnią się.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Tak, czytałem ten temat. Mniej więcej o coś takiego mi chodzi, ale to nadal jest do M57 i ceny za używki raczej wysokie.


Podam przykład: jak padła pompka wody od webasto to nowa kosztowała bodajże 600zł, natomiast od VAG'a kupiłem za 150zł, a wystarczyło przełożyć dekielek z króćcami, bo były inne.


Jak widzę to w przypadku alternatora nie ma takich doświadczeń, ale i tak dzięki za chęci.

Opublikowano
. Tylko, że mi chodziło o inny model auta, np. E60, E90. Też są o taki amperażu,a tańsze. Kwestia czy pasuje mocowanie i ewentualnie wtyczki. Zdarza się, że producenci stosują identyczne lub bardzo podobne komponenty, a różnią się numerami i z parts catalogu nie dobierzesz, ale może ktoś coś próbował z ciekawości i dał radę :)

..mam u siebie od E 60 Bocha 150 A ..kupiłem przez pomyłkę sprzedającego, źle go opisał. Montujesz bez tej łapy i wtyczka jest inna..wtyczkę wziąłem z silniczka spryskiwacza...(tego dodatkowego na koncentrat pod maską) Trzeba prze-lutować przewody (zamienić ).. jak tego nie zrobisz to nie zgasisz auta z kluczyka ( ma jakiś związek :D ).. acha i szersza o jeden rowek jest rolka paska wieloklinowego, ale to w niczym nie przeszkadza :mrgreen:

  • Moderatorzy
Opublikowano

Dzięki, o to mi chodziło :)

Co prawda w międzyczasie zorganizowałem już alternator od M57, ale jakbyś podał P/N tego swojego od E60 to byłoby dla potomnych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.