Skocz do zawartości

E90 318i N46 nie odpala


Asteri

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam problem z moim BMW e90 z silnikiem N46b20. Problem polega na tym że silnik kręci ale odcina coś zapłon czyli pompe paliwa, iskrę i przepustnicę. Sprawdzałem CAS, DME i jest sprawne, posiadam drugie auto z takim silnikiem i po podmianie zapaliło normalnie na tych podzespołach, pompa paliwa chodzi na krótko z akumulatora. Podmieniałem z drugiego auta czujniki wałków, wału, czujnik oraz silniczek valvetronica, przepustnicę, cewki lecz bez poprawy. Wszystkie bezpieczniki i przekaźniki sprawdziłem i też są dobre, akumulator prawie nowy i naładowany.

Takie błędy wyświetla pod komputerem:

2a59 (DME) valvetronic eccentric shaft sensor

2a5b (DME) valvetronic eccentric shaft sensor

2bb6 (DME) monitoring of main relay

2cef (DME) throttle-valve actuator

2cf1 (DME) throttle-valve actuator

2cf8 (DME) throttle-valve potentiometer

2f8a (DME) Power supply

93b2 (MRS) Safety battery terminal

A0b4 (CAS) engine start, starter operation

A6d1 (JBE) Auxiliary - waterpump

Proszę o pomoc ponieważ nie wiem juz gdzie szukać przyczyny, podmienione pół auta i wciąż nie odpala tak jakby komputer odłączał wszystkie podzespoły pod maską oprócz rozrusznika. Jestem w stanie wynagrodzić trafną diagnozę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Skup się na tym:

93B2 MRS: zacisk akumulatora bezpieczeństwa

Sprawdź co dzieje się z klemą plusową. Auto jest po kolizji?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skup się na tym:

93B2 MRS: zacisk akumulatora bezpieczeństwa

Sprawdź co dzieje się z klemą plusową. Auto jest po kolizji?

Auto jest bezwypadkowe, mogę podmienić kleme z drugiej e90 lecz myślę że gdyby coś było z klemą to nie było by prądu w komorze silnika i rozrusznik by nie kręcił, czy sie mylę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Szczerze to nie wiem czy nie przypadkiem tylko pompę paliwa odcina, te błędy wracają zaraz po skasowaniu?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Skup się na tym:

93B2 MRS: zacisk akumulatora bezpieczeństwa

Sprawdź co dzieje się z klemą plusową. Auto jest po kolizji?

Auto jest bezwypadkowe, mogę podmienić kleme z drugiej e90 lecz myślę że gdyby coś było z klemą to nie było by prądu w komorze silnika i rozrusznik by nie kręcił, czy sie mylę ?

Błąd może wynikać z wtyczki, a nie samej klemy. Wtyczki od modułu MRS posiadają zawleczkę, której brak zamyka obwód i wtedy o kłopoty bardzo łatwo.


Nie napisałeś jak się zaczęły problemy z tym autem. Tak po prostu przestało chodzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Skup się na tym:

93B2 MRS: zacisk akumulatora bezpieczeństwa

Sprawdź co dzieje się z klemą plusową. Auto jest po kolizji?

Auto jest bezwypadkowe, mogę podmienić kleme z drugiej e90 lecz myślę że gdyby coś było z klemą to nie było by prądu w komorze silnika i rozrusznik by nie kręcił, czy sie mylę ?

Błąd może wynikać z wtyczki, a nie samej klemy. Wtyczki od modułu MRS posiadają zawleczkę, której brak zamyka obwód i wtedy o kłopoty bardzo łatwo.


Nie napisałeś jak się zaczęły problemy z tym autem. Tak po prostu przestało chodzić?

 

Auto przywiezione zostało z Anglii jako nie odpalające dlatego chciałem je uruchomić.

Chodzi o ten moduł w środkowym tunelu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od pół roku je uruchamiasz?

Niestety tak, auto stoi uziemione. Sprawdziłem to co byłem w stanie sprawdzić ale nie rozwiązałem problemu.

Po zmostkowaniu dwóch przekaźników pod maska auto odpala i odrazu gaśnie. Przekaźniki oczywiście sprawdzone i są dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Musisz mieć części na podmiankę. Mam auto z N46 u siebie, tylko jak tu przyjedziesz...?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.