Skocz do zawartości

BMW 530D 258KM Problem DDE/DPF ciśnienie.


robkon3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam BMW 530XD . Ostatnio podpoiłem auto pod ISTE i po podłączeniu i skanowaniu pojazdu wywaliło błąd DDE 245400(wartość poniżej minimalnej różnicy ciśnień). Wypalanie DPF załącza się automatycznie oleju nie przybywa co może być grane. Przebieg mojego BMW to 143000 km. Jedyne co zastanawia to temperatura spalin przed DPF jest na minus, ale przed katalizatorem jest temp rzędu 240 st.cel.(a chyba czyta to z tego samego czujnika?)

f8528634da00ee92med.jpg a25a07bfa7021756med.jpg

Edytowane przez robkon3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem na razie zamówiłem czujnik temperatury wymienię i zobaczę. Dałem tam zdj. odczytu wartości ciśnienia przy 2000tys.obr jest 19 hPa ,to chyba dobrze. Zacznę od tego czujnika temperatury, bo pokazuje -0,04 *C.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem na razie zamówiłem czujnik temperatury wymienię i zobaczę. Dałem tam zdj. odczytu wartości ciśnienia przy 2000tys.obr jest 19 hPa ,to chyba dobrze. Zacznę od tego czujnika temperatury, bo pokazuje -0,04 *C.

A robiłeś cokolwiek z DPF-em?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tydzień temu kupiłem środek K2 DPF, wykręciłem sondę Lambda i wpuściłem całą zawartość puszki według instrukcji. Później zainicjowałem wypalanie DPF-u, po całym procesie usunąłem błędy z pamięci. I po 110 km błąd pojawił się ponownie? widzę że błąd pojawia się tak po przejechaniu 100-200 km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tydzień temu kupiłem środek K2 DPF, wykręciłem sondę Lambda i wpuściłem całą zawartość puszki według instrukcji. Później zainicjowałem wypalanie DPF-u, po całym procesie usunąłem błędy z pamięci. I po 110 km błąd pojawił się ponownie? widzę że błąd pojawia się tak po przejechaniu 100-200 km.

Spróbuj zrobić rejestrację nowego DPF-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jeszcze nie przyszedł dzisiaj wypalał się DPF samoczynnie po 350km i zrobiłem test DPF-u wyniki widać na obrazku. Na biegu jałowym 5 mbar(max-35 mbar), 2000 rpm- 23 mbar(max 75 mbar), powyżej 4000 rpm- 61 mbar(max-200 mbar).

e33a4f688c085ce7med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dzisiaj porównanie z trzech czujników i przy okazji znalazłem test czujników temperatury z katalizatora i DPF u i wygląda na to że dobrze pokazują. Zmieniłem dzisiaj czujnik ciśnienia z DPF u i pierwsza wartość zmieniła się z 951 hPa na 972 hPa. Skasowałem błąd zobaczę jutro czy błąd się pojawi. A wy co mylicie o tych pomiarach, chyba wymienię jeszcze ten drugi czujnik co mierzy ciśnienie w kolektorze przed DPF.

17fdce502b1bfa2cmed.jpg 67c8ccc1040bccfamed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wymieniłem czujnik ciśnienia ten za dpf-em wpuściłem środek do filtra Wurth DPF i zainicjowałem wypalanie i po 15 min jazdy wypalanie załączyło się na 5 min(pewnie dlatego że filtr niedawno był wypalany). Po całym procesie zrobiłem Reset DPF. dzisiaj podpinam kompa skanuje i znowu błąd DDE 245400(wartość poniżej minimalnej różnicy ciśnień). Po wykręceniu sondy zaglądałem do środka filtra i wszystko czyste, nie widać śladu sadzy. Kupię jeszcze chyba ten pierwszy czujnik który mierzy wartość ciśnienia przed DPF, bo sam już niewiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak masz racje bez dpf koncowki byłby czarne od sadzy .

mialem f10 530xdrive z 08. 2011. z przebiegiem 270.000 km jak go sprzedalem i zero problemow z dpf przy magicznych 250 tys km wyskoczyl mi w ecu serwis dpf ze nalezy go wymienic na nowy zrobilem serwisowe wypalanie i zresetowalem licznik km odliczajacy wymiane i tak smigal dalej .

Nie pamietam jakie wartosci cisnienia wstecznego , sadzy i popiolu posiadal dpf ale zadko mi sie wlaczal ogulnie bardzo ciezko bylo to zauwazyc moze dla tego ze glownie robilem trazy autostradowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce sie czepiac ale jak na 8 letnie auto i to bmw 5 z 3.0l dieslem pod maska , ktore jest polykaczem :lol: kilometrow autostradowych tak malutki przebieg jaki ty masz 140 tys problemy z dpf nie powinien miec miejsca .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze taka mala informacja wiele osob o tym nie wie ale jak ograniczysz dzialanie EGR zmniejszysz doprowadzenie spalin do kolektora automatycznie obnizysz temperature spalin i bardzo czesto dpf nie moze zainicjowac wypalania .

Sprawdz wartosci EGR orginalnie 0.0 mgr/s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni własciciel ma 59lat posiadał go od nowości serwisowany do końca w aso Rzeszów.

A co do jakości to BMW to nie żadne cuda w tym aucie przy przebiegu 30 tys. Wymiana kolumny kierowniczej i zaworów w skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze taka mala informacja wiele osob o tym nie wie ale jak ograniczysz dzialanie EGR zmniejszysz doprowadzenie spalin do kolektora automatycznie obnizysz temperature spalin i bardzo czesto dpf nie moze zainicjowac wypalania .

Sprawdz wartosci EGR orginalnie 0.0 mgr/s

Z obniżoną wartością egr za pomocą programów diagnostycznych proces regeneracji zachodzi bez problemu. Z prawidłowo wyłączonym egr także. Nie widzę związku.

peace & love
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.