Skocz do zawartości

F10 525d 2012 Titansilber


DawidWD

Rekomendowane odpowiedzi

Hi


Chciałem przedstawić mój nabytek,jak wyżej jest to F10,525d.Po e92,przewinęło się kilka marek w moim "garażu",ale jednak do BMW ciągnie. Kupiłem Bunię po kilkumiesięcznych poszukiwaniach . Auto pochodzi z Belgii ale jest z rynku francuskiego , wszystkie wpisy serwisowe z Belgii do 10.2016- serwisowane w dwóch serwisach - w Charleroi oraz Liege -ostatni wpis przy 109 tys kilometrów .Z Racji pochodzenia auto ma ogranicznik mocy,ale to się ogarnie :D . Certyfikat CarPass przy wyrejestrowaniu potwierdzający przebieg 127 tys kilometrów - z dnia 12.02.2018. Dziś auto ma 138 tys kilometrów . Z ponad 20 F10/11, kilku sztuk X3,F30 to auto było w najlepszym stanie i z najpewniejszą historią,dlatego zdecydowałem się je kupić. Lakier wszędzie oryginalny,auto bez "wypadkowej" historii. W Polsce miała lekką parkingową obcierkę , gdzie szkodę wyceniono na kwotę 3000 PLN.


Silnik to N47T ,R4 . Wyposażenie :



01CA Selekcja COP ważnych pojazdów

01CB Zakres CO2

01CC Auto start/stop function

01CD Brake Energy Regeneration

0230 Zakres dodatkowy, charakteryst. dla UE

0258 Ogumienie zdatne do jazdy po uszkodzeniu

02PA Zabezpieczenie śrub kół

02TB Sportowa automatyczna skrzynia biegów

0302 Instalacja alarmowa

0320 Brak napisu modelu

0337 M Pakiet sportowy

0423 Dywaniki podłogowe Velours

0430 Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.

0431 Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

0441 Pakiet dla palących

0465 System załadunku

0481 Fotel sportowy

0494 Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

04MR Listwy wewnętrzne z aluminium Hexagon

04U2 Przeł. właściwości jezdnych z ECO PRO

04UR Oświetlenie wnętrza dookoła

0502 Spryskiwacze reflektorów

0508 Park Distance Control (PDC)

0522 Światło ksenonowe

0524 Adaptacyjne doświetlanie zakrętów

0534 Klimatyzacja automatyczna


0548 Licznik kilometrów

0609 System nawigacji Professional

0698 Area-Code 2 do DVD

06AA BMW Teleservices

06AB Sterowanie teleserwisem

06NK Podłączenie urządzenia Bluetooth i USB

06VA Sterowanie CIC

0704 M Podwozie sportowe

0710 M Kierownica skórzana

0715 Pakiet areodynamiczny M

0754 M Spojler tylny

0760 Wysoki połysk Shadow-Line

0761 Ind. oszklenie przeciwsłon.

0775 Podsufitka antracyt

0843 Redukcja mocy

0877 Brak obsługi krzyżowej

08KA Dummy-SALAPA

08S3 Automatyczne ryglowanie przy ruszaniu

08SM Numer podwozia widoczny od zewnątrz

08TF Aktywna ochrona pieszych

08TN Św.do jazdy dz.ustaw.przez m.świateł


Auto świeżo po wymianie oleju w skrzyni w PIMie.

W najbliższym czasie szykuje się na wymianę rozrządu . Potem doprowadzenie reszty mechanicznych spraw do porządku jak tuleje,odboje,klocki+tarcze(tył) .

Oczywiście chce ściągnąć ogranicznik mocy ,ale to po rozrządzie . Pojadę autem na hamownie i zobaczymy ile wypluje KM i Niutów .

Następnie całkowicie chce odświeżyć lakier , ma kilka zadrapań,odprysków.

Priorytetem jest również znalezienie jakiś ładnych Mpakietowych felg na lato, 18,19 cali . Auto zostało ogołocone z Ori 350 styling :(


Także jeżeli ktoś ma jakieś ładne felgi M w rozsądnej cenie,to proszę o wiadomość :)


tzcos6do4f07.jpg

nafuxcktfb3n.jpg

nzdyhuc376nt.jpg

7lnnm5ltz6z7.jpg

2ruqzygb50jr.jpg

bcuj7r1m64fl.jpg

f483t9qieaeq.jpg

wtwd1hq444fu.jpg

7unjy4gu30iw.jpg

qrezivls86s7.jpg

2qchsqmjwteq.jpg

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję zakupu i niech służy :cool2:

Ja też swoją szukałem kilka miesięcy i też kupiłem ale już wcześniej w listopadzie ale wiem coś na temat poszukiwań bo sam chciałem kupić coś świeższego ale niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że w M pakiecie. Dużo ładniejsza, niż zwykła wersja. Koniecznie felgi ori. Niech dobrze służy.

To nie było moje "Must have " ,ale to fakt - Fka w Mpaku dużo ładniejsza. Jak tak jeżdżę i gdzieś obok stoi podobna ale bez,to każdy kto ze mną jedzie mówi że moja ładniejsza :D

Gratuluję zakupu i niech służy :cool2:

Ja też swoją szukałem kilka miesięcy i też kupiłem ale już wcześniej w listopadzie ale wiem coś na temat poszukiwań bo sam chciałem kupić coś świeższego ale niestety.

Dziękuje :D Masakra, ceny wwindowane i często nie adekwatne do stanu . Widzę,że Ty masz krajówkę,ja oglądałem chyba ze trzy -cenowo minimum 10 tys więcej niż za podobną ale sprowadzoną a wizualnie ? Jedna F11 mimo że przebieg raczej potwierdzony -160 tys w środku wyglądała jak by miała z pół miliona,lakier jak by auto służyło na budowie-chyba wychodzi że każdy ma ,jak dba .Wtedy myślałem że odpuszczę chyba i będę zbierał na auto z salonu,bo z okazji nowej trójki bardzo duże rabaty były na F30-mam nadzieje ,że mojej decyzji nie będę żałował .


Co do mojej Bummera- w lutym jadę na akcje serwisową z chłodnicą EGR. Jestem umówiony na "test" , jeżeli wyjdzie że nadaje się to do wymiany to oczywiście z tego skorzystam .



Pytanie : Czy silniki w Fkach wymagają wymiany lub modernizacji kolektora ssącego ? Pamiętam ,że w E92 wycinałem klapki,a jak jest tutaj ?

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje :D Masakra, ceny wwindowane i często nie adekwatne do stanu . Widzę,że Ty masz krajówkę,ja oglądałem chyba ze trzy -cenowo minimum 10 tys więcej niż za podobną ale sprowadzoną a wizualnie ? Jedna F11 mimo że przebieg raczej potwierdzony -160 tys w środku wyglądała jak by miała z pół miliona,lakier jak by auto służyło na budowie-chyba wychodzi że każdy ma ,jak dba .Wtedy myślałem że odpuszczę chyba i będę zbierał na auto z salonu,bo z okazji nowej trójki bardzo duże rabaty były na F30-mam nadzieje ,że mojej decyzji nie będę żałował .

Przymierzałem się do F31 ale niestety przy moim wzroście i dwójką dzieci musiała być F11 choć i ona jest ciaśniejsza w środku niż moje E61 ale poszukiwania nie są łatwe tez chciałem się poddać i zostać przy E61 bo złego słowa o niej nie mogę powiedzieć.

 

Co do mojej Bummera- w lutym jadę na akcje serwisową z chłodnicą EGR. Jestem umówiony na "test" , jeżeli wyjdzie że nadaje się to do wymiany to oczywiście z tego skorzystam .

Mnie nie dotyczy akcja serwisowa na chłodniczkę EGR jak również na śruby w kolumnie kierowniczej już dzwoniłem i sprawdzałem u kolegi "Kruk",

 

Pytanie : Czy silniki w Fkach wymagają wymiany lub modernizacji kolektora ssącego ? Pamiętam ,że w E92 wycinałem klapki,a jak jest tutaj ?

Też się robi i jak napisałem w swoim temacie, że albo OUT lub wymienia się na zestaw regenerowany. Ale muszę to zweryfikować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi,


Mała aktualizacja. Auto ma już wymieniony rozrząd, jeszcze nie odebrałem auta od chłopaków z PiM,bo jestem akurat w trasie.

Co ciekawe, we wtorek dostałem e-maila z informacją że dwie klapki w kolektorze się zerwały + zdjęcia. Na szczęście nie ma większych szkód .

Także kolektor i rozrząd z głowy.


przed :


ef47df04634d8e02med.jpg

0133722e5e37ce06med.jpg

ca0c1ff4177e4670med.jpg


po :


0d899d75755acb09med.jpg



Tak sie zastanawiam,czy to wina interwałów olejowych?

W sumie przez tyle 7 lat auto miało wymienony olej 5 razy.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Bardziej wina małego przebiegu. Auto raczej nie jeździło po autostradach tylko po mieście. Widać to chociażby po kierownicy jaka jest wyślizgana. Na autostradzie przy wysokich obrotach i wyższych temperaturach nie będzie takiego efektu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne auto, podoba mi się kolor ale nigdy nie odważyłem się takiego kupic… jak dojdą koła 19" zamiast tych 17" to będzie super :cool2:

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pytanie, jak dobrać felgi do F10 ? Kompletnie jestem zielony w temacie "tych" ET itp.

Może mi ktoś doradzić jakie konkretne stylingi będą pasować do mojej Fki oraz jak dobierać do danych felg opony ? Sezon letni sie zbliża a ja bez żadnej alternatywy ;c

Chodzi mi o 18 i 19 calowe.

ps.

Cholera,wie ktoś dlaczego zdjęcia w I poście są niewidoczne ?

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Hello,


Kilometry lecą,przez pewien czas chciałem zamienić Fkę na coś innego,ale że rynek jest jaki jest zostałem przy niej.

Ostatnimi czasy wymieniłem tarcze+klocki z przodu,wahacze,3 serwisy olejowe+ akcja serwisowa EGR za mną i z perspektywy 30 tys kilometrów ++ - jestem zadowolony.

Jednak od pewnego czasu irytuję mnie dźwięk z kierownicy - osobiście myślałem ,że to wina "taśmy" przy kierownicy - która została wymieniona . Niestety to nie to.

Znalazłem na forum temat gdzie ktoś miał ten sam problem , ale nie moge dodać tam wiadomości - więc "kradnę" filmik autora,dźwięk jest taki sam u mnie



Faktycznie,dobiega on z okolic gumowych osłon przy maglownicy, jednak "smarowanie" nic nie daje . Chcę zaznaczyć że nic oprócz tego irytującego dźwięku nie występuje .

Auto prowadzi się dobrze, niedawno co dopiero zrobiłem trase Kraków-Praga-Kraków i na autostradzie trzyma się przyklejony,precyzja jest.


Dodatkowo mam problem z piskiem przy ok. 2 tys obrotów oraz przy gaszeniu silnika , coś jakby piszczący pasek. Jest o tyle dziwne ,że występuje tylko gdy auto stało pod chmurką i nie wystarczającą się nagrzało (np. po dłuższej trasie jest cisza ).


Czy ktoś ma chociażby jakikolwiek trop ,którego można by się zaczepić żeby to wyeliminować ?

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Kolego to skrzypienie pochodzi z okolic ścianki dzielącej komore silnika od kabiny pasażerskiej. Tam na dole (blisko bedału hamulca) gdzie wchodzi drązek kolumny kierowniczej jest gumowa osłona, musisz posmarować najlepiej smarem silikonowym (ale tymczasowo może to być cokolwiek nawet WD-40) drążek wchodzący w tą gume.

Przerabiałem to u siebie - ten sam dżwięk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Kolego to skrzypienie pochodzi z okolic ścianki dzielącej komore silnika od kabiny pasażerskiej. Tam na dole (blisko bedału hamulca) gdzie wchodzi drązek kolumny kierowniczej jest gumowa osłona, musisz posmarować najlepiej smarem silikonowym (ale tymczasowo może to być cokolwiek nawet WD-40) drążek wchodzący w tą gume.

Przerabiałem to u siebie - ten sam dżwięk.

 


Problem rozwiązany, dzięki ;)

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.