Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

 

Sprawa miała się tak, samochodzik piękne chodził, rano wstawiłem go do garażu...teraz przyszedłem, kręcę i kręcę - nie ma szans zapalić. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i pompę paliwa - jest ok..

Co dalej mogę zrobić / sprawdzić ??

 

Pozdr

M.K.

Opublikowano

A to cholerstwo jest z przodu silnika obok koła pasowego wału korbowego. Dochodzi do tego przewód. Z kanału widac to dokładnie. A sprawdzić ? no cóż trzeba by było gdzieś poszukać albo dać do elektryka do sprawdzenia to ustrojstwo ma mieć określoną oporność (jak jest sprawne). A i jeszcze jedno nie wolno tego wymontowywać ot tak sobie musi to byc wymontowane i zamontowane w tym samym miejscu na kole pasowym. Czyli nie wolno kręcic rozrusznikiem po wymontowaniu tego ustrojstwa.

Tak mi sie wydaje.

Ja u siebie wymontowałem i zamontowałem kupiony nowy czujnik i wszystko gra.

Opublikowano

Co do sprawdzania pompy, to zdemontowałem kanape, odkręciłem dekielek i dostałem się do wtyczek pompy, wypiąłem czarną wtyczkę i podałem na stałe 12V, po czym wyraźnie słychać równomierną pracę pompy (w takim stanie próbowałem odpalić - też nic z tego).

Co do przetestowania czujnika to spróbuję zmierzyć jego oporność "patrząć" od wtyczki DME, będzie mi łatwiej niż demontować czujnik. Za parę minut napiszę czy to "to" :)

Opublikowano

Sprawa wygląda tak:

Camshaft Position sensor - 1,3 kOhm, Cranskshaft Position sensor - 0,536 kOhm....

Wydaje się że ok ...

 

Czy pompa może pracować a być z nią coś nie tak ??..Czy jeśli sprawdze czy paliwo jest podawane na listwę wtryskową to będzie lepszy pomysł ??

 

M.K.

Opublikowano
Jednak auto jakoś by zapaliło mimo za niskiego ciśnienia, problem byłby na wysokich obrotach pod obciążeniem. Jeśli pompa wytwarza ciśnienie i wtryski pracują a nie ma iskry to będą świece mokre.
Opublikowano

Witam !

Iska jest, wyciągłem jedną z cewek zapłonowych, włożyłem inną świecę i isrka zdecydowanie jest (złapałem za to co nie trzeba więc bardzo dobrze to poczułem).

Problem był w pompie, tzn. przetarty wężyk (wewnątrz) przez który przelewało się paliwo (góra pompy była mokra od paliwa!!!), naprawiłem to jednak autko dalej nie pali (może akumulator przytyrałem przy tych wszystkich próbach kręcenia ??)... :(

 

Pozdr

M.K.

Opublikowano

Problem rozwiązany - M50 znowu ładnie mruczy :)...Jak wczesniej pisalem problem byl w rurce łączącej pompę z plastikową obudową.Dodatkowo padł akumulator gdy się znęcałem nad autkiem kręcąc i kręcąć ....a nie paliła bo "troszkę" nie tak jak trzeba założyłem klamrę metalową przy złączce komputera (i tak się wtyczka luźno dyndała :).

 

Pozdr

M.K.

Opublikowano

Witam

Mam podobny problem. Rano odpalił tak jak zawsze bez problemu, po ok. 30 min. wracając ze sklepu przekręcam kluczyk i kręcę kręcę i nic, przepchnąłem go kawałeczek i zapalił. Teraz gdy wsiadłem do auta znowu to samo z tym że już nie chce zapalić, odłączyłem aku na 30min. i bez zmian.

Byc może że to pompa paliwa, mam wrażenie że jej żywotność dobiegła końca.

Macie może inne propozycje związane z moim przypadkiem?

http://img228.imageshack.us/img228/3276/tn1ir4.jpg


diamentschwartz metalic

Opublikowano

Na początek sprawdź pompę, to dosłownie 5 min. roboty :). Ściągnąć siedzienie , odkręcić 4 śrubki i zobaczyć czy w trakcie kręcenia "czuć" że działa :)..Ewentualnie pominąć przekaźnik (zewrzeć styki - od pompy to ten "ukryty" obok skrzynki bezpiecznikowej, pierwszy od przodu samochodu), lub zasilić pompę na krótko (czarna wtyczka).

Jeśli będziesz ją wyciągał to pamiętaj że w przewodzie zasilającym (cieńszy) jest cały czas paliwo pod ciśnieniem i to potrafi naświnić w samochodzie :)

Opublikowano
Siedzenie ściągnąłem, odkręciłem śrubeczki i podczas kręcenia nie słychać żeby pompa chodziła :(

http://img228.imageshack.us/img228/3276/tn1ir4.jpg


diamentschwartz metalic

Opublikowano

No to pozostaje zdjąć dwie opaski, odłączyć wężę (uważając by paliwo nie "zachlasatło" wnętrza), odkręcić to czarne coś skręcające pompę :) i wytarganie jej na zewnątrz. Poźniej 150 PLN za zamiennik lub ok. 200 za używkę :(....I jeździć dalej :)

 

M.K.

Opublikowano
No to pozostaje zdjąć dwie opaski

 

Sprawdzę pompę bezpośrednio z aku być może że to wina przekaźnika, zaraz się okaże czy to pompa czy muszę gdzieś dalej szukać.

http://img228.imageshack.us/img228/3276/tn1ir4.jpg


diamentschwartz metalic

Opublikowano

Witam

Odnośnie mojej sprawy z pompą, zamówiłem nową, wstawiłem i chodzi jak lalunia :D

Teraz na browarka aha...dzięki mktech :cool2: bardzo mi pomogłeś.

 

Pozdrowionka

http://img228.imageshack.us/img228/3276/tn1ir4.jpg


diamentschwartz metalic

Opublikowano
a pisałeś w pierwszym poście że sprawdzałeś pompę paliwa - no to jak?

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano

Starą pompę sprawdzałem w domu i chodziła lecz wystarczyło ją tylko troszkę przekręcić i już cisza.

Co do mojej sytuacji wystarczyło zepchnąć samochód z krawężnika na którym stał i pompa się obudziła a auto zapaliło.

http://img228.imageshack.us/img228/3276/tn1ir4.jpg


diamentschwartz metalic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.