Skocz do zawartości

Wymiana czy regeneracja maglownicy z Active Steering?


wolek666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


jakiś czas temu uszkodziłem coś w układzie jezdnym udeżając w krawężnik przy większej prędkości i nie mogę znaleźć przyczyny. Po sprawdzeniu zawieszenia i ustawieniu zbieżności padło na maglownicę. I teraz zastanawiam się czy lepiej ją regenerować czy wymienić na używaną?

Czytałem w wątkach z 2011 roku, że maglownic z Active Steering nie da się regenerować, ale może coś zmieniło się w między czasie.


Auto X5 E70 35i.


Wołek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam,


jakiś czas temu uszkodziłem coś w układzie jezdnym udeżając w krawężnik przy większej prędkości i nie mogę znaleźć przyczyny. Po sprawdzeniu zawieszenia i ustawieniu zbieżności padło na maglownicę. I teraz zastanawiam się czy lepiej ją regenerować czy wymienić na używaną?

Czytałem w wątkach z 2011 roku, że maglownic z Active Steering nie da się regenerować, ale może coś zmieniło się w między czasie.


Auto X5 E70 35i.


Wołek

 

Jakie sa bledy na diagnostyce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie robiłem diagnostyki, bo wszystko co robiłem dotyczyło zawieszenia z przodu. Teraz mam jadąc prosto kierownice skręconą w lewo o kilka stopni, wcześniej była w prawo i nikt nie jest mi w stanie tak ustawić auta żeby było prosto. Dwóch gości od zbieżności powiedziało, że to kwestia luzu na maglownicy lub jej uszkodzenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kalibracje active steering robiłeś? 5 mn na kompie a może pomóc. Bez wymiany przekładni. Sama geometria to za mało w tym układzie kierowniczym.
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie dotykałem komputera, bo też żaden z mechaników nie wspominał o tym, że wypadałoby kalibrację zrobić do tego.

Zresztą też mi się wydawało, że jak mechanicznie kierownica jest skrzywiona to kalibracja nadal będzie ustawiać kierownice krzywo. Mylę się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wolek666 czekam na wynik operacji. Przy kierownicy na wprost mam minimalnie skręcone koła ( posiadam active steering-dla informacji) . Odczyt z czujnika kąta skrętu 0.5 stopnia . Kalibracja wykonana poprawnie . Kierownica nadal jest lekko przekrzywiona.

Czytałem sporo wątków i wynika z nich że kalibracja nie rozwiązuje naszego problemu. Potrzebne jest bardzo dokładne ( według procedur bmw ) ustawienie zbieżności.

Edytowane przez Big Snoop Dogg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

sorry za zwłokę z odpisywaniem, ale byłem za granicą i nic się nie działo w temacie. Problem został usunięty, ale nie wiem na ile rozwiązanie komuś pomoże. Oddałem jeszcze raz auto do mechanika, tym razem kolega, kolegi, kolegi... Gość rozebrał kolumnę, okazało się, że była już regenerowana i ktoś ją nieumiejętnie złożył. Była zbyt mocno ściągnięta na śrubach i nie miała wymaganego luzu. Objawem było gorsze odbijanie kierownicy przy skręcie, tyle że ja tego nie czułem bo nie miałem porównania z innym E70. Po poluzowaniu kierownicy i ponownym ustawieniu zbieżności wszystko jest teraz idealnie. Koszt - 120pln + flaszka.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.