Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej!


Kupiłem rok temu X3 F25 z silnikiem N47 2.0 diesel rocznik 2011. Poleasingowy po pierwszym wlascicielu. Najechane 124kkm. Caly czas serwisowany w ASO czyli oleje long life wymiany co 25 kkm itd. Pojezdzilem nim rok czasu i mam ciekawy problem, który wg serwisu wskazuje na turbo. Problem jest na zimnym silniku. Mogę jeździć bardzo delikatnie i wszystko ok. Kiedy przyspiesze dynamicznie slysze klekotanie zaworów tak jakby z silnika. Jak jeszcze mocniej wcisne gaz to silnik przerywa/szarpie ewidentnie nie ma zaplonu na cylindrach i nie ma mocy. Ale jak pojezdze te 20 minut i sie rozgrzeje silnik/turbo to objawy znikają i auto zachowuje sie ok.


ASO stwierdziło że to chłodnica spalin zaworu EGR, wymienili i skasowali 4K. Problem nie zniknął, wiec stwierdzili że to turbo. Turbine na zimnym silniku lekko slychac w kabinie na postoju na biegu neutralnym. Po rozgrzaniu już jest niesłyszalna w kabinie. Stwierdzili luzy poprzeczne w turbinie. Uważają że turbina na zimno niedomaga i komputer swiruje z dawkami paliwa i stad klekotanie polaczone z szarpnieciami. Wycenili wymiane turbo na 12K wiec stwierdziłem ze to już ten moment kiedy warto pozegnac ASO i poszukac dobrego mechanika.


Prosze kolegów o info czy to rzeczywiście padająca turbina może dawać takie objawy. Jaka diagnostyke byście dalej zlecili ? Znajomy ma warsztat który regeneruje turbiny, niestety mój model turbiny jest nietypowy bo jest na 24V a on ma sprzet do turbin 12V.


Póki co jeżdżę autem na zimnym delikatnie, czekając aż się rozgrzeje.


Jakieś pomysły ? Może dobry warsztat w Trójmieście albo okolicy ?


Pozdrawiam!

Opublikowano
Sam sobie odpowiadam. Wyczytałem właśnie, że mam przepalić 3 baki z Liqui Moly i problem podobno przejdzie. Zatem działam. Jak objawy ustąpią to nieźle mnie serwis naciągnął. I pytanie co z tą turbiną która podobno ma luzy.....
Opublikowano
Oprócz tego liquemoly, bez oszczędzania, zalewaj jeszcze jakieś paliwo mocno czyszczące jak V-power... U mnie pomogło na początki stukania na zimnym. Niestety jeżdżę krótkie ślamazarne trasy i wtryski a także EGR nie mają dobrych warunków.
Opublikowano
Dzięki za radę. Ja jeżdżę 2 razy w tygodniu 100 km autostradą więc powinien być w miarę dobry efekt. Cały czas jestem zły na siebie, że nie zajrzałem tu wcześniej przed ASO i cały czas jestem w szoku że ASO nie postawiło takiej diagnozy.
Opublikowano
A czy jeśli nie pomogła wymiana na nową chłodniczkę EGR to jeśli stara była OK to powinni założyć starą a nie wciskać nową.. Przecież tak to można cały samochód wymienić poszukując przyczyny awarii..
Opublikowano
Wiesz co, nie taka prosta sprawa niestety z ta chlodniczka. Poprosiłem o wydanie mi auta bez naprawionej usterki w momencie kiedy mnie skroili na 4K i potem jeszcze chcieli 12K za nowa turbine, aczkolwiek wg ich diagnozy po bledach w komputzerze oni stwierdzali ze ta chlodnica tak czy siak jest do wymiany. I co teraz? Bawic sie w rzeczoznawcow ? Kto ma na to czas ? Moj blad byl taki, ze zamiast dokladnie przeczytac to forum to pojechalem od razu do ASO. Auto ma 7 lat ale niewielki przebieg i bylo u nich kupione i serwisowane. Do teraz....
Opublikowano
No tak będzie :) Chociaż przyznam, że świadomość że auto miało 4 wymiany oleju od 2011 roku trochę mnie przeraża. Narazie jeździ dobrze (po rozgrzaniu hehe).
  • Moderatorzy
Opublikowano
U mnie "słychać" było wtryski przy zimnym silniku, ale wymieniono je na gwarancji, od tego momentu zmieniam olej co 12-15 tys. KM i profilaktycznie dodaje "DIESEL SPULUNG" od Liqui Moly. Od tego momentu 60 tys. KM temu wszystko działa ok.

Będziesz Miał Wydatki

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.