Skocz do zawartości

najmniejsze felgi


RozbojnikRumcajs

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szukam informacji jakie najmniejsze felgi wejda mi do E70 3.0d. jak do tej pory znalazjem informacje ze 18" pasuja.. nie mogę znaleźć czy 17 albo najlepiej 16 tez weszly by na fabryczne hamulce?

 

Tak z czystej ciekawości, czemu to miałoby służyc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląd kwestia gustu.

W chwili obecnej mam letnie 22" i zimowe 19".

Na letnich hmm rzeczywiście bardzo ładnie wygląda, jeździ nawet - ale po autostradzie.. w mieście jak krawężnik jest choćby przy parkowaniu to moja żona blednie, BMW jest przerażone, a ja sprawdzam czy mam ważne autocasco.

Tak wiec jak zmieniłem żonie na zimę na 19" była początkowo wniebowzięta, do pierwszego lodu czy śniegu. Okazało się ze słabe opony mam, ślizgają się, zimówki młode nie-chińczyk ale jakieś felerne..

I tu zacząłem myśleć.. Jako ze moja BMka zrobiła w sumie jakieś 20.000km przez ostatnie 3 lata mam 2 pomysły:

1. standard: kupie na 19" wielosezonowe jakieś premium Michelen czy Pirelli jak największy balon (np.255/60/19) - wymienię i z głowy.

2. tu mnie bardziej ciągnie wygląd. Ale także np urlop w alpach, śnieg, lód itd. I opinie używających odnośnie radzenia sobie w zimie opon tupu AT - All Terrain.

bfgoodrich-all-terrain-t-a-ko2-jeep-3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zimę 19 tki opony nowe Hankkok ( wcześniej 18 tki 2 sezony) i auto stoi w miejscu na sniegu.18-tki wg mnie są za małe.Wymagane są dystanse i wtedy to jakoś wyglądają choć jak piszesz to rzecz gustu.Całoroczne są dobre jak auto jezdzi 80% miasto
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dystanse mam - były już, choć nawet nie wiem ile mają.

Nad wielosezonowymi myślałem z homologacja zimową - 3PMSF.. i w tym przypadku na tych moich 19" nie myślałbym o wyglądzie tylko i jedynie o użyteczności.

Jak dla mnie, te moje 19" wizualnie szału nie robią, idąc dalej moim tokiem myślenia, ciekawego wyglądu x5 nabiera powyżej 20, 21 cali. Jednak auto traci możliwość poruszania się po jakichkolwiek nierównościach, a to jednak SUV. Patrząc w drugą skrajność czemu nie założyć coś iście terenowego, co prawda terenówki z mojej X5 to nie zrobi, ale zawsze trochę poszerzy jej możliwości, a i wizualnie nada łobuzowatego charakteru.

Stąd tez próbuje zorientować się jaka minimalna średnica felgi obróci się wokół hamulca E70.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimą to jednak chyba na mniejszych jeździsz niz 22 tak ??? :D :D Wszystko zalezy jakie masz te 19 tki.Ja mam całe auto w mpaku więc u mnie jest ok .Lato 20 tki bo nie zamierzam męczyć się powyzej tego rozmiaru a nie jeżdzę tylko samymi autostradami .Taki kompromis

Bezpiecznie bedzie przy 18 tkach bo takie zaleca bmw.Innych nie polecam

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimą to jednak chyba na mniejszych jeździsz niz 22 tak ??? :D :D

Obecnie w ogóle nie używam, na chrzest dziecka chciałem sobie zmienić dla "szpanu" ale czasu zabrakło ;)

 

Wszystko zależy jakie masz te 19 tki.

chyba jakieś oryginalne 5 ramienne..

 

Ja mam całe auto w mpaku więc u mnie jest ok .

pewnie mnie zjecie :D , ale muszę poszukać co to dokładnie oznacza. :P

 

Bezpiecznie będzie przy 18 tkach bo takie zaleca bmw.Innych nie polecam

może i racja. Terenowcy mi jedynie radzili ze im mniejsze R felgi tym lepiej ;) jak się o opony AT pytałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mpak to M pakiet. Inne zderzaki, poszerzone nadkola w kolor karoserii, progi (generalnie wszystko w kolor oprócz kratek), sportowe fotele, czarna podsufitka, kierownica gruba z logo ///M, podparcie lewej stopy. Po otwarciu drzwi, witają cię listwy z logo ///M . Inne zawieszenie. Różnice bez problemu znajdziesz w internecie.


Chyba żartujesz, mówiąc, że zakładasz pośrednią oponę terenowo - asfaltową All terrain do suva. Źle się na nich prowadzi auto przy odrobinie większych prędkościach, hałas duży. Oczywiście i tak lepiej, niż typowa opona terenowa Mud terrain. Wiem, bo te wszystkie opony testuje w wyprawowym Land Roverze i tu rzeczywiście mała felga, a wyższa opona. Ale do E70??? Bez jaj...


Jak jeździsz w zimie w trasy, jeszcze w Alpy, absolutnie nie polecam opon wielosezonowych, nawet markowych Michelin crossclimate, bo możesz być lekko rozczarowany ich właściwościami.


A swoją drogą, wklej zdjęcie swojej E70 na felgach 22" cale. Auto musi fajnie wyglądać, albo i nie, ale na pewno przestaje być suvem z tak cienką oponą :D

Ja wprawdzie w X3, nie w X5, zrezygnowałem z felg 20" na rzecz 19" (mieszanych M Pakiet), aby korzystać, że to jest suv, dojechać do domku nad jezioro polną drogą, zaparkować w górach na leśnym parkingu, czy na krawężniku, w miarę bezpiecznie jeździć już po coraz lepszych naszych drogach.

Edytowane przez bart 328
Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A swoją drogą, wklej zdjęcie swojej E70 na felgach 22" cale. Auto musi fajnie wyglądać, albo i nie, ale na pewno przestaje być suvem z tak cienką oponą :D

Obecnie mogę wkleić zdjęcie X5 na 19" i obok kół 22" :D

Koła dawno nie widziały auta, może jakieś foto w swoim archiwum bym znalazł, ale to na kiedyś bo sporo szukania. Po 2 zima jest to 22" schowane w garażu.

Zresztą zeszłe lato też tam spędziły, obecnie X5 jeździ żona z dziećmi co 3 dzień bo na macierzyńskim jest to albo w domu siedzą albo z autem wygrywają sanki :)). A ja służbówką.


Co do opon AT, dobra przekonaliście mnie , zawsze miałem postrzelone pomysły.. może kiedyś uda mi się zona namówić na zmianę auta ;)


ale jak nie AT to mam kolejny postrzelony pomysł :] , a w zasadzie życie ma:

Tak jakby mam nowe opony 235/65R19, wiec na moje felgi 19" by weszły. Mam cały komplet wiec dyfery nie dostaną po tyłku. Pomijając fakt ze jest inna średnica koła opona o jakieś (1,5cm wyższa) i będą przekłamania na liczniku itd.. To czy ktoś wie może czy mi te koła wejdą w nadkole/ macperson?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie masz przypadkiem 2 szerokości felg na 19? Kup dedykowane 18 x 8,5 do e70 i takie opony jak powinny być (255/55 r18). Wtedy wszystkie 4 będą takie samej wysokości i będzie spokój. Zaczniesz kombinować na 19 i zaraz będziesz pisał o problemach z x-drivem. Opony terenowe do x5 to pomyłka, to jest SUV a nie samochód terenowy.
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

ja już tak mam :) .


Finalnie kupiłem założyłem i przetestowałem całoroczne oponki 255/55R19.


Weszły w nadkola wszystko się mieści nic nie trze (mam dystanse), w porównaniu do starych zimówek komfort jazdy jest zaj.. super, przyczepność też. W wysokości niby różnica niewielka, ale auto wydaje się lekko wyżej, albo to złudzenie.

X5 na oponkach w Alpach było. Do hoteliku po stromej drodze upstrzonej znakami z łańcuchami na tle niebieskim wyjechało, a nawet i o stok narciarski zahaczyło.

Po drodze do hotelu po testowałem sobie oponki na wyłączonych systemach trakcji. I muszę powiedzieć ze bomba, jestem w pełni zadowolony z całosezonowych opon w zimie.

Jechaliśmy w 3 auta, 2 pozostałe na nowych zimówkach i to trzecie z napędem na 2 miało problemy, łańcuchy itd.


a kupiłem Goodyear Vector 4 Seazons G2.


c917306f4934d0e9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.