Skocz do zawartości

Opony całoroczne w X-drive Fxx


houdini01

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie są Wasze doświadczenia z oponami całorocznymi w X-drive?

Mam obecnie F30 RWD i nie zdecydowałbym się na opony całoroczne w takim napędzie. Natomiast, z uwagi na fakt, iż kolejne auto będzie z napędem X-drive, zastanawiałem się czy optymalizacja kosztowa w postaci opon całorocznych ma sens (brak konieczności posiadania dodatkowego kompletu kół), czy raczej jest to rozwiązanie, które zarówno ze względów praktycznych (właściwości jezdne) jak i bezpieczeństwa nie do końca się sprawdza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie podstawowe: ile zaoszczędzisz?


Warto?


Ja wychodzę z założenia, że jak opony zimowe mają mi pomóc zimą raz, a letnie latem raz, to dla tych dwóch razy warto mieć dwa komplety .


Mam xdrive 300 km, mieszane ogumienie i zdecydowanie ani letnia, ani zimowa sobie nie radzą więc wielosezonowe tym bardziej nie dadzą rady.

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam opony wielosezonowe lecz muszę przyznać że używam ich tylko w sezonie letnim spróbowałem jednej zimy wyjechać z garażu niestety 2m od garażu auto się zakopało więc kupiłem od razu zimowe lecz i to też niezbyt pomogło dlatego następnej zimy kupiłem x 3 którą używam tylko w zimie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

Generalnie pomysł narodził się po usłyszeniu kilku pozytywnych opinii o oponach całorocznych (choć nie byli to użytkownicy BMW), szczególnie w przypadku gdy jest się z Wwy. Oszczędność w perspektywie 3 lat pewnie byłaby na poziomie ok 5-7k pln, ale - zgadzam się - jeśli faktycznie w opinii innych forumowiczów w x-drive całoroczne się nie sprawdzają to nie ma sensu rozważać tej opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mój kolega ma w Fiacie Stilo. Ani dobre w zimie, ani dobre w lecie, nawet dla spokojnej jazdy i słabego auta. Takie opony w zasadzie tylko, jeżeli ktoś jeździ po mieście, jeszcze w trybie emeryckim, czyt. wolno i bezpiecznie. W zimie, na trasę z takimi oponami nie wybrałbym się na pewno, nawet moim X3 xdrive.
Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Mam Micheliny Crossclimaty w Volvo AWD od stycznia zeszłego roku. Nie miałem z nimi żadnych problemów. Ale po pierwsze nie było przez ten czas konkretniejszych opadów śniegu, tak żeby się trzeba było przedzierać przez półmetrowe zaspy. Dwa- jest to SUV więc nie biorę w nim zakrętów tak jak w 1er :D

Jak jeździsz raczej spokojnie i nie mieszkasz w Bieszczadach to kwestia do rozważenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem całoroczne na x3 f25 jak ją kupiłem goodyear 2016 rok i powiem jedno nadają się ale na lato na zimę tylko zimówki. Wielosezonowe nie nadają się na śnieg i wiem to z praktyki.

Tak popieram jest to racja Jeszce na mokrym dają radę w lecie też ok ale na śnieg lipa mam pirelli p7 all season jedyna przewaga nad letnimi to mokra nawierzchnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Po pierwsze zależy gdzie mieszkasz. Bo słuchanie głupot ludzi z całej polski a może i nie tylko nie ma większego sensu.


Ja mieszkam w Kujawsko-Pomorskim. Nie ma gór, nie ma za dużo śniegu, w góry zimą jadę raz.


Są 'trzy' rodzaje wielosezonów:

1. Na bazie zimowek - czyli mają te lamelki znane z zimowek i dodatkowo guma jest bliższa zimówką

co skutkuje latem piszczeniem i szybszym zużyciem bieżnika

2. Na bazie letnich - wtedy rzadko mają homologację M+S, ale są 'wielosezonowe'

dzięki czemu latem jest super, wiosną i jesienią przez jakiś czas też jest super (odprowadzanie wody) a zimą jest OK. O wiele lepiej jak na letnich, nie tak dobrze jak na zimowych

3. Nie są to wielosezony z nazwy, ale... letnie z homologacją zimową tj. Michelin CrossClimate - tutaj się nie wypowiem, bo nie miałem, ale niby zużywają się szybko, niby głośne - ale słyszałem też przeciwne opinie więc... pewnie zależy od stanu auta i tego jak i gdzie jeździmy.


Rasumując.


Moim zdaniem:

Wielosezony to super sprawa jeśli nie mieszkamy i nie jeździmy zimą tam gdzie co drugi dzień jest śnieg. Nie miałem przy RWD i 250 oraz 300KM problemu z wyjazdem z nikąd na śniegu. Nie wiem ile ma to znaczenia ta moc bo jeśli ktoś nie umie to znaczy że źle operuje dźwignią zadymienia.

Tylko że... na dwa zimowe i letnie sezony i w kosz.

Bo takie 4-5mm wielosezony to... już słaba opcja na jesień/zimę.


Czy lepiej mieć dwa komplety? Pewnie że lepiej.

Ale chyba sedno sprawny jest takie - czy jest tego sens finansowy i ekonomiczny.


Może coś pomogłem, choć nie dotyczy to x-drive tylko RWD.


Aha, i auto to F11 i F30 328i.


No i najważniejsze... opony GoodYear i Pirelli.

To bardzo istotne gdyż...


Letnie Toyo zachowują się lepiej na śniegu niż zimowe jakieś imperiale czy coś takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co napisałeś wystarczy kupić miękkie letnie i wcale nie zmieniać. Opony wielosezonowe to tylko oszukiwanie samego siebie że masz zimówki i możesz jechać nic więcej. Jeżdżę wieloma samochodami i generalnie tylko z napędem na tył opony wielosezonowe miałem pierwszy raz i to w samochodzie z napędem na 4 koła. Miałem okazję przejechać się na tych oponach po śniegu a były to praktycznie nowe good year i tak szybko jak spadł śnieg tak szybko te cudowne opony wyleciały z mojego samochodu. Nie ma opon uniwersalnych jak ktoś chce czuć się bezpiecznie to musi mieć dwa komplety i koniec.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinie.

Nie byłem do końca przekonany do całorocznych i w zasadzie powyższe opinie tylko mnie w tym przekonaniu utwierdziły. Tym bardziej jeśli całoroczne opony po 2 sezonach mogą okazać się już do wymiany. Co prawda przy moich skromnych przebiegach (<15k km) miastowych (Warszawa) można pewnie próbować dłużej, ale nie wiem czy wtedy relacja bezpieczeństwo-ekonomia będzie wciąż tak atrakcyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Akurarat dzisiaj u mnie dowaliło sporo śniegu. 1er rwd na zimówkach nie mogło wyjechać z pod garażu, trzeba było machać łopatą. Volvo bez zająknięcia.

Oczywiście, że na świeżym śniegu czy błocie pośniegowym topowe zimówki będą lepsze ale musisz sobie odpowiedzieć ile masz takich sytuacji w roku? Z drugiej strony często się trafiają sytuacje, że w zimie masz ponad 10 stopni. I wtedy która opona jest lepsza?

Jak kupowałem zimówki to patrzyłem różne testy i z nich wychodziło, że topowe całoroczne są gorsze na śniegu od topowych zimówek ale na tym samym poziomie co średnie zimówki.

Takźe wszystko sprowadza się do tego gdzie i jak jeździsz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam xdrive i teraz na zimę zamontowałem A005 Brigdestone. Mieszkam w Wawie ale bylem już w tym sezonie w Szczyrku na śniegu i nie było żadnych problemów. Na ubitym śniegu jest ok. Trakcja nie mruga. Są minimalnie gorsze na śniegu niż dedykowane zimowe ale są ok. Za to na mokrym przebijają każda zimowej. Przyczepność jest świetna. Maja dosyć miękkie boki wiec mam trochę obawę przed latem ale zobaczymy. Plus to indeks prędkości do 270km/h, mało zimowek ma coś takiego. Generalnie jestem bardzo zadowolony i na bank kupił bym je raz jeszcze jako opony na zimę. Latem zobaczymy. Dodam ze akurat moje f34 fabrycznie wychodziło na Pirelli Cinturato P7 Allseason.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem na ta chwile od 8C plus do 8C minus. Zero problemów. W Szczyrku po ubitym śniegu, po miękkim, i miejscami po lodowych plackach i wszędzie ok. Podczas hamowania na śniegu czuć, ze abs trochę dłużej działa, maja jednak mniej lameli niż zimówka. Jednak to są minimalne różnice, w końcu maja certyfikat opony zimowej. Za to jak pisałem powyżej, na mokrym są super a takich dni zimą jest najwiecej. Generalnie są głośniejsze niż moje letnie, te akurat byly bardzo ciche.


Jeśli chcesz dobre całoroczne to są tylko dwie opcje A005 albo Michelin Cross Climate Plus. Wiec nie ma Runflat. Dlatego ja wziąłem wersje do 270km/h oraz z oznaczeniem XL. Ja mam 225/55/17 wiec opona jest dosyć wysoka. Nie było żadnych problemów z wyważeniem, przy testach powyżej 200km/h idzie jak po sznurku.

Trzeba pamiętać, ze opona ta ma charakterystyke opony premium ale turystycznej, Pilot Sport to to nie jest. Więc prowadzenie jest ok ale jak ktos lubi wyciskać z zakrętów 100% to tez nie jest dobry wybór. To co pisałem wczesniej, ze sprawdzałem przed montażem i boki opon są dosyć miękkie mimo tych parametrów i trochę obawiam się, ze może być gorzej latem to znaczy, czy nie będzie jakiegoś efektu pływania/pogorszenia prowadzenia.

Wcześniej miałem zawsze dwa komplety kół ale po pierwsze nie jeżdżę tak dużo, żeby dojechać dwa komplety w 5 lat, a po drugie przy xdrive wole szybciej zmienić na nowy komplet, żeby nie było różnic w bieżniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@Yyveel jakiegoś bardziej szczegółowe odczucia odnośnie jazdy w trasie po śniegu/marznącym deszczu?

Jeśli korzystacie z opon całorocznych, to bierzecie RoF czy zwykłe opony?

RoF, zawsze RoF, tylko RoF.


Przy 18 RoF po zmianie z 17 RoF moja F11 w końcu zaczęła jakoś się prowadzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Czy koła 19 cali z oponami 255/35 i 275/35 będą miały negatywny wpływ na żywotność xDrive?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy koła 19 cali z oponami 255/35 i 275/35 będą miały negatywny wpływ na żywotność xDrive?

Poczytaj na forum X3 E83. Wszystkiego się dowiesz. Twoje podane opony, jak wcześniej kolega wspomniał, rozpieprzą xDrive.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Zastanawiam się pomiędzy:


Bridgestone WEATHER CONTROL A005 EVO 215/55 R17 98 W a Firestone MULTISEASON 2 215/55 R17 98 W


czy opłaca się dokładać ponad 400zł do Bridgestona za komplet? Firestone należy do Bridgestone, więc koncern ten sam, tylko różna klasa. W testach bardzo zbliżone gumy, na korzyść Bridgestone są:

hamowanie na suchym i mokrym,

cichsze

mniejsze opory toczenia


na korzyść Firestone:

cena

hamowanie na śniegu

większa trwałość


wnioski po przeczytaniu testu Autobilda:

https://www.tyrereviews.co.uk/Article/2 ... e-Test.htm


jeżdżę głównie po mieście i dojazdy do pracy 30km w jedną stronę, od czasu do czasu autostrada nad polskie morze.

Może ktoś zna te gumy z doświadczenia i coś pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem A005 ale nie w wersji evo. Możesz poczytać na poprzedniej stronie. Już je zmieniłem i nie polecam. Były miękkie, a boki za miękkie do BMW. Mega szybko się zużywały ale przyczepność była dobra. Teraz mam Crossclimate w wersji SUV, są sztywne i bardzo dobrze się auto prowadzi. Do tego bardzo wolno się zużywają. Wreszcie opona do której nie mam zastrzeżeń.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to chyba się nie znam, albo mam po prostu szczęście. Mam u siebie Xdrive 200 tys najechane. Opony tylko jak wyjechaly z salonu były z gwiazdką BMW. Później kupowałem Nokiany, Dunlopy bez runflata. Teraz mam wielosezonowe Goodyear Vector 4Seasons G3 XL. Żadnych problemów z Xdrivem. Kapcie zawsze w rozmiarze 225/45R18 i olej w xdrivie co 30 tys wymieniany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to chyba się nie znam, albo mam po prostu szczęście. Mam u siebie Xdrive 200 tys najechane. Opony tylko jak wyjechaly z salonu były z gwiazdką BMW. Później kupowałem Nokiany, Dunlopy bez runflata. Teraz mam wielosezonowe Goodyear Vector 4Seasons G3 XL. Żadnych problemów z Xdrivem. Kapcie zawsze w rozmiarze 225/45R18 i olej w xdrivie co 30 tys wymieniany.

 

Nie musza być z homologacją tzw * ani run flat - musza być rozmiarowo zgodne z zaleceniem producenta i wszystko. Homologacja to mit dawno obalony - coś co może być i nie zaszkodzi, ale nie oznacza to najlepszych opon w swojej klasie. Homologacja to spełnienie wymogów minimum. Najnowsze testowane firmowe opony bez tzw * BMW wielokrotnie przewyższają normami wymogi minimum homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku gwarancji lub ogumienia mieszanego raczej nie polecałbym opon bez gwiazdki. W innych przypadach sam stosuje bez gwiazdki i go flats. Ale trzeba dobierać z głowa, tylko opony premium z wysokim indeksem prędkości, dobrze dobrana nośność. BMW generalnie “lubi” sztywne opony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.