Skocz do zawartości

[320d] Niedogrzana kabina i silnik


Bartman83

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, nie dogrzewa mi kabiny (dopiero po dłuuugiej jeździe), dodatkowo wskazówka płynu chłodniczego nigdy nie dochodzi do pionu (jak powinno być). Po dłuższej jeździe ledwo wychodzi za niebieskie pole. Błąd w INPIe: Wasserventil (elektrozawór nagrzewnicy pewnie padł).

Czy wszystkiemu może zaradzić sama wymiana elektrozaworu czy wliczać w to też można termostat?

BMW 3, e46, 320 d, 150KM, 2.0 diesel, automat, M47N, 2004 r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Termostat, podczas spokojnej jazdy na trasie wskazówka opada? Jak tak to główny, jeżeli oczywiście masz jeszcze t.egr, ponieważ jak nie spada temperatura to właśnie t.egr będzie przyczyną. Główny tylko ori a od egr behr.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat, podczas spokojnej jazdy na trasie wskazówka opada? Jak tak to główny, jeżeli oczywiście masz jeszcze t.egr, ponieważ jak nie spada temperatura to właśnie t.egr będzie przyczyną. Główny tylko ori a od egr behr.

Wskazówka jeśli opada to minimalnie, dzisiaj stał na jałowym z 10 minut i nie wyszła z niebieskiego.

Złap za wąż za zaworem który idzie do nagrzewnicy. Jak będzie zimny to znaczy że zawór jakoś dziwnie się zablokował, bo zaswyczaj puszcza gorące cały czas.

Wąż przed jak i za zaworem nagrzewnicy jest letni. Pamiętam, jak elektrozawór grzał się, że go dotknąć nie można było. Teraz chłodny.


Czyli coraz bardziej obstawiam termostat.

BMW 3, e46, 320 d, 150KM, 2.0 diesel, automat, M47N, 2004 r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak termostat. Jeżeli wskazówka opada ci od pionu to znaczy że temperatura cieczy jest poniżej 75 stopni. Pion jest od 75 do 115 chyba, także ten wskaźnik w tyłek se można wsadzić. Najlepiej pojeździj z odpalonym ukrytym menu na liczniku. W tescie chyba 7.1 jest temperatura silnika. Jak to odpalić i który to dokładnie test znajdziesz wszędzie np. google lub tu na forum poszukaj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Test 7.0 ale termostat główny masz do wymiany, nie kupuj behr/mahle, tylko oryginał.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ponieważ nie będzie działał jak należy, otwiera się zbyt wcześnie i nie trzyma, są oczywiście wyjątki, ale one potwierdzają regułę. T.egr możesz wyjąć i dmuchnąć, jak przepuszcza jak przez słomkę to do wymiany. Pion jest w zakresie 75-115, więc niewiele mówi. Włącz test 7.0 i obserwuj co się dzieje, jak tylko długo się nagrzewa a osiąga 88 stopni to t.egr do wymiany, natomiast jak podczas delikatnej jazdy w trasie temperatura opada to t.główny do wymiany. Może być oczywiście kombo i oba do wymiany.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam od kilku miesięcy termostat główny Gates i działa prawidłowo, temp. 88-92

A co było w pudełku? Ja kiedyś kupiłem chyba właśnie tej firmy a w środku był motorad, wytrzymał coś koło roku, po tym czasie w mieście było ok 78-80 a w trasie 150-160 km/h już 70-74 stopnie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niestety nie powiem Ci maniek, bo mechanik się tym zajmował, ja nie widziałem tego na oczy. Ile wytrzyma też chyba nie zobaczę, bo sprzedaje auto na wiosnę. Poprzednio miałem 2x febi, temperatura 88-92 i żywotność ~2lata.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam od kilku miesięcy termostat główny Gates i działa prawidłowo, temp. 88-92

 


Też mam tej firmy termostat już ponad rok i nic z temperatura się nie dzieje złego, czasem kontroluje temp w teście 7.0 ale to tylko dla własnej świadomości.

Nawet przedzial temperatur mam ten sam :lol:

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Termostat zmieniony. Poprzedni (o dziwo nie zmieniany od 2004 r!) po prostu się rozsypał mi praktycznie w rękach, "widełki" trzymające termostat były widać od jakiegoś czasu złamane. Zaeksperymentowałem i kupiłem Getza :8) Zobaczymy ile wytrzyma :cool2:

Wszystko wróciło do normy, temperaturka przy mroziku jaki mamy trzyma około 75, no i spalanie paliwka takie jak powinno być, około 6l przy spokojnej jeździe.

Dzięki za pomoc.

BMW 3, e46, 320 d, 150KM, 2.0 diesel, automat, M47N, 2004 r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
75 stopni? :shock: przecież to dramat..temperatura zewnętrzna nie ma tu nic do rzeczy to nie -50 :roll: ma być 88-89.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jaki dramat... przecież to normalny "pion" jest. Idealnie 75 na spokojnej jeździe, test 7 również tyle pokazuje. Przejechałem 8 km do pracy i tyle wracając. 90 km max, bo akurat ślisko u mnie. Bez paniki. W kabince ciepło jak w saunie, przy 21 stopniach.
BMW 3, e46, 320 d, 150KM, 2.0 diesel, automat, M47N, 2004 r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po tych 10KM przy obecnych -6 stopniach powinieneś mieć 86stopni.Ja mam 86 jadąc 100km/h 5 bieg.


Jadąc 120/130km/h 6bieg 87stopni


Jadąc około 80km/h 4 bieg 85-84stopnie


Termostat główny oe bmw+egr behra.Na poprzednich termostatach też oe bmw główny+egr miałem również oe bmw bo był przystępny cenowo temperatura w zimę również 85-86 podczas jazdy (temperatury od -10 do -20 były) W lato a tym bardziej gdy jest te +5stopni na plusie temperatura 88-89 ale na minusowych nie miałem nigdy podczas jazdy takiej.A mam już 2x termostat główny oe bmw + 2x termostat egr 1 oryginalny bmw drugi behra z frezowanym logo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No jaki dramat... przecież to normalny "pion" jest. Idealnie 75 na spokojnej jeździe, test 7 również tyle pokazuje. Przejechałem 8 km do pracy i tyle wracając. 90 km max, bo akurat ślisko u mnie. Bez paniki. W kabince ciepło jak w saunie, przy 21 stopniach.

Pion to też 110 stopni i w tym kopciuchu to też normalny "pion"? Twój termostat kwalifikuje się do reklamacji.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No jaki dramat... przecież to normalny "pion" jest. Idealnie 75 na spokojnej jeździe, test 7 również tyle pokazuje. Przejechałem 8 km do pracy i tyle wracając. 90 km max, bo akurat ślisko u mnie. Bez paniki. W kabince ciepło jak w saunie, przy 21 stopniach.

Przejedź się jeszcze gdzieś dalej, tak z 15km i zobacz czy Ci złapie 90 stopni. Jak tylko 75 to termostat do reklamacji, ewentualnie termostat EGR do wymiany. 75 stopni to niedogrzany silnik, koniec i kropka.


Zacząłem się udzielać w tym temacie i sobie wykrakałem :roll: - od wczoraj rana temperatura płynu rośnie dwa razy wolniej niż normalnie i po 10km/20min. ledwo 60-70 stopni załapie. Termostat główny GATES'a zakładany na jesień ale mam nadzieję, że to jednak EGR dokonał żywota. Mam gdzieś w garażu jeszcze zapasowy BEHRa ze sfrezowanym logo to może go podmienię dzisiaj. Morał z tego taki, że termostaty jak żarówki - najlepiej wymieniać parami. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.