Skocz do zawartości

Bmw e91 320d 163km silnik w trybie awaryjnym


djahmen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pewien problem ze swoim bmw.

Auto czasem jeździ dobrze a czasem wyrzuca błąd i przełącza silnik na tryb awaryjny.

Czasem zgasze silnik i jest dobrze a czasem błąd powraca.

Samo bmw mówi ze jest to Cc id 29.

Pod komputerem wyskakują P3002

P3264.

Szukam na internecie i szukam ale nie potrafię znaleźć dokładnie punktu zaczepienia. Jest w stanie ktoś pomoc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie pierwszego bledu sprawdz czy cr trzyma zadane cisnienie

Drugi blad tyczy sie przeplywomierza. Oznacza za mala mase zmierzonego powietrza i wlacza tryb awaryjny. Moze byc uszkodzony sam przeplywomierz, bardzo mocno zapchany filtr powietrza lub jeszcze co innego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Odnosnie pierwszego bledu sprawdz czy cr trzyma zadane cisnienie

Drugi blad tyczy sie przeplywomierza. Oznacza za mala mase zmierzonego powietrza i wlacza tryb awaryjny. Moze byc uszkodzony sam przeplywomierz, bardzo mocno zapchany filtr powietrza lub jeszcze co innego

 


Dzięki za odpowiedz.

Niestety, ale miałem dużo problemów żeby odpalić inpe na laptopie bo jak nie Windows 10 to coś innego itp itd...a potem już święta i nie chciało mi się denerwować.

Dzisiaj po długiej walce odpaliłem inpe fakt niemiecki mi nie służy, ale poszperałem tam trochę.

Teraz mam pytanie czy mógłby ktoś ocenić sytuację? Dać jakieś wskazówki?


Tutaj dwa pliki które udało mi się zapisać z INPY z kodami błędów.

https://megawrzuta.pl/download/cac983b1edc5785e97ed1f0af7572b08.html

https://megawrzuta.pl/download/99a5de93fe23cb7a33114b148a4ae776.html


A tautaj fotki, które robią pomiary, niestety nie mam pojęcia co z czym połączyć i będę wdzięczny jeśli ktos znajdzie chwilkę żeby napisać czy mam się czego obawiać...

5316677400_1326980696.jpg

5316677400_1326980696.jpg

5316677400_1326980696.jpg

5316677400_1326980696.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na trzecim obrazku masz "raildruck". Na 4 lub 5 biegu wcisnij gaz w podloge tak aby cisnienie wybosilo ponad 1 tys bar, nastepnie szybko pusc pedal gazu (zostaw na biegu, nie wciskaj sprzegla) i zobacz czy cisnienie zmierzone bedzie spadac. Co do przeplywomierza to po screenie wyglada ok ale auto pracuje na biegu jalowym a samochod wchodzi ci napewno w tryb awaryjny podczas jazdy, wiec musialbys wtedy sprawdzac. Mozesz tez odlaczyc wtyczke od przeplywomierza i sprawdzic jak samochod bedzie jezdzil oraz czy dalej bedzie wchodzil w tryb awaryjny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeszcze nie robiłem live data, gdzie dokładnie ja zrobić?

Przepływomierz był wymieniany u mechanika, wydaje mi się ze mógł o tym zapomnieć. Dam radę to samemu zrobić na inpie? Jak tak to proszę o wskazówki.


Za nowa przeplywke z montażem i diagnoza zapłaciłem 370€, nie chce tracić więcej bo widzę ze nie ma sensu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy.


Mam aplikacje od w/w kolegi z forum (przemiły gościu, aplikacja świetna i na pewno mi się przyda)

Na razie nie miałem czasu zrobić live data z uwagi na to ze niestety jestem nieszczęśliwym posiadaczem iOS, ale jutro to na pewno zrobię.


Na błędach wykazało mi 41aa, skasowałem, błąd powrócił.

Dpf w normie, wiec nie trzeba wypalać.

Czyżby to była wina czujnika? Bo mimo ze mam teraz ten błąd to wyszukując na Google może być znowu kilka możliwości.


Mam pytanie jeszcze raz na temat live, czy on zapisuje całość podczas jazdy czy muszę screeny robić ewentualnie nagrać filmik?

Jeszcze proszę o informacje jakie wartości dokładnie zaznaczyć na live ?


Z gory dziękuje wszystkim, którzy próbują mi pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

błąd jest związany z czujnikiem ciśnienia doładowania, zobacz na apce jakie masz ciśnienie bez odpalania silnika (powinno być w okolicach atmosferycznego)

jak robić live data masz napisane w wątku Btool

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz jak to może podmień ten czujnik i sprawdź czy to coś da :) Tutaj https://www.regeneracja-turbosprezarek.pl/aktualnosci/sterowniki-w-turbinie-za-co-odpowiadaja-sterowniki-w-turbinie są info na temat sterowników etc w turbinie, może ci się przyda. Edytowane przez Minimus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem jak zrobic live, tylko chcialem wiedziec Czy wszystko zaznaczyć do live czy poszczególne opcje i czy on zapisuje wszystkie rzeczy do loga czy trzeba robić screeny ewentualnie filmy przy różnych prędkościach.


Czujnika nie mam, wiec muszę zaryzykować i kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To znowu ja,

Kilka dni było dobrze a dzisiaj znowu wyskoczyl błąd podczas gwałtownego dodawania gazu.

Od razu zjechalem na bok i odczytałem błędy.


41aa boost pressure sensor (który wraca cały czas)

4560 rail pressure plaus. Amount controlled.(ten błąd przełączyl silnik na tryb awaryjny)

Czyżby to zawór na listsie CR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na pewno trzeba ogarnąć ten błąd z czujnikiem ciśnienia doładowania, to ważny element.


Błąd ciśnienia na szynie niestety może być kosztowny do usunięcia, najlepiej pojechać do zakładu znającego się na układach wtryskowych Diesla.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik zamówię i sprawdzę.

Myślę też o czujniku na szynie CR żeby zamówić ewentualnie nowy zawór.

Innych pomysłów nie mam, na razie wolałbym się wstrzymać od specjalistów z Holandii bo tu to tylko naciagaja.

Wolałbym zaplanować jakieś wakacje w Polsce i tam dać do kogoś kto na prawdę ogarnie temat.


Live nie wskaże co dokładnie jest przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może wskaże ale czekamy na niego już dwa tygodnie i na razie nic nie pokazałeś poza zrzutami na zgaszonym silniku :roll:


Problemem może być każdy element z układu wtryskowego. Zakładam że szczelność układu sprawdziłeś. Jeżeli chcesz to diagnozować sam to zapoznaj się z podobnymi tematami dotyczącymi tego silnika od czasów E46.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przy bucie jest za niskie ciśnienie doładowania. Spróbuj zaznaczyć tylko obroty i ciśnienie doładowania i oczekiwane bez innych parametrów bo przez to jest zbyt mała rozdzielczość.


Czy w tym aucie było już robione turbo?

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.