Skocz do zawartości

N52B30 cały zalany olejem


erny88x2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pisałem już na tym forum w dziale 5er ale nie wiele dostalem pomocwy wiec moze w dziale 3er.

otoz pacjent to n52b30

258km automat 2005

samochod pomimo uszczelnien (pokrywa, kolektor, podstawa filtra) wszystko ori bmw leje olejem jak szalony

auto wypluwa olej jak tylko moze, co ciekawe w pewnych sekwencjach, jakby nabierala cisnienia i szukala ujscia

wylatuje czysciutki olej bez jakichkolwiek zanieczyszczen

olej motul 0w30


wydaje mi sie ze najbardziej leci z podstawy filtra oleju, a uszczelka jest nowa z nowymi srubami (zmieniana 2 razy, 2 razy na ori)

co moze powodowac takie strzaly plucia olejem? pompa daje za duze cisnienie? cos z rozrzadem? moze odma?

mechanikowi dostarczym nowa ori odme to powiedzial zebym ja oddal bo stara jest ok (? nie debil?)

wlozylem pare tysi w uszczelnienie silnika, a w garazu mam plame wielkosci 50cm od oleju

samochod leci jak stara ku**a.


Jakies sugestie? Naprawde potrzebuje pomocy, bo mechanicy w okolicy to tumany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,


Nie spodziewaj się że ktoś zdalnie przez komputer zdiagnolizuje twój problem, który z tego co piszesz jest poważny.

Sprawdzałeś kody błędów? Zacznij od tego i wrzuć pełne kody błędów tutaj. Pamiętaj tylko, że błędy najlepiej czytać inpą, disem lub ewentualnie Carly, a nie jakims biedronkowym skanerem.


Przede wszystkim nie trać czasu, nerwów i pieniędzy na Mirków mechaników. To skomplikowane silniki pełne elektroniki i nie to samo co Opel Astra A ale przede wszystkim mało N52 jeździ w PL i mało który mechanik pracował przy takim.

Znajdź porządny zakład znający się na BMW i nie wymieniaj niczego dopóki mechanik nie weźmie odpowiedzialności za diagnozę. Jak słyszę "Panie może spróbujemy odmę wymienić i zobaczymy" to odwracam się na pięcie i wychodzę.

Nie napisałeś skąd jesteś, może akurat gdzieś blisko dobrego zakładu? Z takim problemem wolałbym pojechać z lawetą 100 km do sprawdzonego mechanika niż wozić się od jednego Mirka do drugiego za rogiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem z suwalszczyzny, brakuje fachowców.

Jeden mówi odma, drugi pompa olejowa, a trzeci stawia na rozrzad (cos o slizgach gadal czy napinaczach).

Nastpeny za to od razu chcial robic glowice.


Chetnie oddalbym do kogos dalej to auto ale nie znam polecanych zakladow.

Najchetniej to poszukalbym drugiego motoru, calego go zmienil (grunt to znaleźć dobry), ale do tego tez potrzeba dobrego magika, ktorego brac w okolicy.

Trzecia opcja to opierniczyc auto z ta wada, uswiadomic kupujacego, moze on bd mial wiecej szczescia do mechanikow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy duży o-ring olejowy jest poprawnie założony na plastikową obudowę filtra oleju. W tych silnikach łatwo jest o pomyłkę i będzie rzygało olejem na wszystkie strony. Oring ma być założony tak jak na foto z tego tematu:

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1225023


Kolejny temat to oberwane śruby pod kołami vanosa. U mnie są oberwane i delikatnie się poci na połączeniu głowicy z blokiem od frontu, oraz jedna śruba może być oberwana przy głowicy obok kolektora przy 1 cylindrze (będzie się pocił bok silnika), patrz artykuł poniżej.


https://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/ENGINE-Cylinder_Head_Bolt_Testing/ENGINE-Cylinder_Head_Bolt_Testing.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poci sie z uszczelki od frontu + wlasnie jest urwana ta szpilka!

Idealnie opisałeś mój problem mimo, że auta nie widziales na oczy!

Czy wiesz co dalej nalezy zrobic, jakie kroki podjąć?


Nie mam pewnosci tylko do szpilki pod deklem, uszczelka byla zmieniana i dawane nowe sruby, ale czy mechanik byl na tyle madry zeby tam zagladnac to szczerze watpie.

Poswiece te 200zl na nowa uszczelke i srubki i zdejme sam ta pokrywe i zagladne tam.

Mam nawet juz kupione te szpilki, kupilem je z pol roku temu bo wystepuja wlasnie w pakiecie z ta urwana pod kolektorem dolotowym.

Podobno je sie latwo wykretakiem wykreca, prawda to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, żeby wymienić te 2 śruby pod pokrywą zaworów trzeba mieć specjalną blokadę rozrządu - cena około 400 zł (np. taka: https://allegro.pl/blokada-rozrzadu-bmw-2-5-3-0-n51-n52-n52k-n53-n54-i7312148154.html). Konieczne jest zdjęcie kół vanosa, inaczej śruby nie wyjdą. Moim zdaniem nie ma sensu żebyś zdejmował sam pokrywę zaworów. Jeżeli śruba przy kolektorze była u Ciebie zerwana, to na 99% te dwie pod vanosami też są - tym bardziej, ze się poci od frontu. Dziwi minie tylko, że masz aż tak duży wyciek, u mnie ledwo się zapociło przez pół roku jak wyczyściłem wszystko z oleju. Sprawdź na początek czy masz ten oring dobrze założony na filtrze oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci, że zaczelo bardzo mocno leciec po zmianie na motula 0w30, wczesniej cholera wie co bylo, pewnie cos gestrzego

Leci dość sporo, spod glowicy nie jest to jakis duzy wyciek, ale od tej podstawy leci bardzo. Z ta uszczelka nie chce mi sie wierzyc, aby to bylo to, bo sama obudowa filtra jest czysta, a właśnie u podstawy bardzo mokro.

Poogladalem to wszystko i najbardziej leci wlasnie gdzies z okolic podstawy filtra, zalatuje na tyl silnika w jakby rog glowicy (czyli tam gdzie urwana surba), tam sie to zbiera i leci po bloku na dol i zostaje na tej aluminiowej plycie pod zawieszeniem, stamtad juz sobie leci gdzie wiatr zawieje :P

Kupie tak zapobiegawczo jeszcze caly zespul filtra, moze w nim wytwarza sie jakies duze cisnienie i dlatego puszcza.


A jakbym wymienil te szpilki myslisz, ze udaloby sie zniwelowac ten wyciek z przodu silnika? Oleju w plynie nie ma obsolutnie ani grama, tak samo spalic, a uszczelka upocona z przodu. Ale ale, jeszcze jest tez opcja, ze skoro poci z podstawy filtra to zalatuje na dwie strony i dlatego tak sie zdaje, ze leci mocno spod glowicy. Bardzo dziekuje Ci za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to nie wina oleju. Może coś poszło nie tak przy montażu filtra i faktycznie zwiększyło się ciśnienie jakimś cudem, ale chyba marna szansa. Chyba nie chcesz kupować całej podstawy filtra oleju, tylko tą plastikową część?


Trudno wyrokować czy wymiana śrub (szpilek) u Ciebie pomoże, ale napiszę co było u mnie. Po zakupie maiłem silnik ubrudzony olejem od frontu i z boku pod kolektorem ssącym. Na pierwszy ogień poszła standardowa wymiana obu uszczelek (pozycje nr 4 i 5) podstawy filtra oleju, plus oczywiście wymyłem wszystko z osadu.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VB31-EUR-05-2005-E90-BMW-330i&diagId=11_3753


Po jakimś czasie silnik zaczął się znowu pocić pod kolektorem ssącym na boku (od frontu sucho). Wymieniłem tą urwaną śrubę w głowicy pod kolektorem ssącym. Starą wyciągnąłem standardowym wkrętakiem do urwanych śrub. Nową dokręciłem na czuja, i od tamtej pory (minął ponad rok) bok silnika mam suchy. Następnie zabrałem się za wymianę uszczelki miski olejowej, a w samej misce znalazłem urwany łeb od śruby torx, na 99% to jedna z tych pod kołami vanosa. W międzyczasie (po jakiś 6 miesiącach) zaczął pocić się delikatnienie front silnika w miejscu łączenia głowicy z blokiem, bok silnika w dalszym ciągu mam suchy.


Powoli przymierzam się do kupna tej blokady rozrządu i wymiany śrub pod vanosami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie tylko dlaczego się te śruby urywają, bo chyba nie same?

Dziekuje Ci kolego bardzo mocno mnie nakierowałeś, teraz wiem co robić i obiektywnie patrząć to jestem w stanie nawet sam się tym zająć (coś tam mechanikowałem kiedyś)

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ,

Jestem tu świeży ;-),odnośnie urwanych śrub na głowicy właśnie mnie to spotkało .

Zamówiłem śruby ,silnik ulany jak u was ,zastanawia mnie dlaczego pęka ta śruba :?

czy to niema coś wspólnego ze zwiększonym ciśnieniem, ODMA?

Sprostujcie moją myśl.Odmę wymieniam przy tej okazji.

Jak zrobię to opisze. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby głowicy jak i wielu innych komponentów tego silnika są aluminiowe (dużo słabsze niż stalowe). BMW ma do nich zamiłowanie, może dlatego właśnie że pękają i trzeba naprawiać. Tutaj jest przykład jak wygląda koło Vanosa po usprawnieniu jakie BMW zrobiło w 2011 roku, wymieniając stalowe śruby na aluminiowe: http://i42.tinypic.com/30wr2xi.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.