Skocz do zawartości

Delikatne falowanie obrotów, dużo pali,nie ma mocy 3.0d 2007


KissV8

Rekomendowane odpowiedzi

Auto było sprawne ale poszło po zakupie do ASO BMW na sprawdzenie co i jak plus delikatny tuning silnika (na ok 280 KM).

Okazało się, że do naprawy i/lub wymiany było kilka spraw - m.in.:

- przewód doładowujący

- zaślepki klap kolektora

- pierścień podporowy kol. ssącego

- elektro zawór AGR

- przetwornik ciśnienia AGR

- oleje filtry coś tam w zawieszeniu itp nie mające wpływu na pracę silnika.

Po odbiorze auta szok! Pali mało a idzie elastycznie może nie jak burza ale naprawdę super. Radość trwała kilkanaście kilometrów... potem żółw a spalanie ponad 12 (a było powiedzmy 7-8 mowa o trasie). Auto wróciło do serwisu coś tam znaleźli, poprawili i... to samo po parunastu km radości z dużej mocy i małego spalania- spod świateł brał mnie stary focus czy emerytka w clio a spalanie jak w V8...

Trzeci raz powrót do serwisu i mała rozpacz bo silnik znany, robią takich dziesiątki a może i setki i brak pomysłu co może powodować te objawy. Silnik przy stałej prędkości lekko faluje - obroty lecą w górę bardzo delikatnie i opadają. Nie chcę od Was hejtu na serwis i porad typu jedź i niech oddadzą kasę czy coś tylko podpowiedzi co to może być? DPF nie wyrzuca błędu, przepływomierz sprawdzony, wszystko niby gra a auto ma słabą moc i pali o 1/3 za dużo... help!!!

www.nemo.dot.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wgrali mi teraz coś co zczytuje dane o dawce, spalinach itd i na tej podstawie będą myśleć co dalej ale dali do zrozumienia, że pomysły po trzeciej wizycie się skończyły.

Co może powodować, że pali 10-11 litrów gdy jadę 60km/h a na niskich obrotach jest żółw? Co powoduje falowanie obrotów silnika?

www.nemo.dot.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej tak. Miał swoją podstawową moc i palił poniżej 10 zdecydowanie i to w cyklu mieszanym a teraz na trasie poniżej 11 ciężko mi zejść. Coś zrobili ewidentnie źle, któraś naprawa czy wymiana spowodowała to. Co to mogło być?
www.nemo.dot.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to zaślepienie powoduje falowanie obrotów itp. Jeśli masz możliwość przywrócenia tych klap na próbę to moim zdaniem warto spróbować. Wiadomo że nie warto ryzykować jazdą z wadliwymi klapami ale z tego co wiem to są już firmy które porządnie regenerują kolektory i jeśli by to była tego wina to może warto się tym zainteresować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Spalaniu winien chyba będzie termostat bo temp silnika daleka była od wymaganej nawet po ostrej jeździe a falowanie chyba konwerter przy skrzyni. Podobno typowy objaw.

Po nowym roku będę to robić to napiszę dla potomnych czy to byli winni czy problem jest nadal.

Edytowane przez KissV8
www.nemo.dot.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się pożegnałem z aso definitywnie jak tylko gwarancja się skończyła, papraki nic więcej. Jak komputer nie pokaże awarii, to nic nie robią, bo im centrala nie zwróci kosztów (piszę o gwarancyjnych naprawach).

Miałem spalanie na poziomie 9,5-10,5 litrów przy moim stylu jazdy i proporcjach trasa/miasto. Powtarzalnie przez 2 lata, aż coś się skiepściło i bryka przestała chcieć jechać, a spalanie sięgnęlo prawie14 litrów.

W aso (jako że była gwarancja) znaleźli tylko uwaloną sondę, którą wymienili, ale nic to nie zmieniło. Nic więcej nie byli w stanie zrobić i na dodatek cały czas twierdzili że samochód sprawny i jeździ normalnie.

Na własny koszt wyczyściłem DPF*, przy okazji znalazł się jakiś wężyk do wymiany, poprosiłem o wgranie nowego (oryginalnego, może aso coś wgrało przy okazji afery DG) softu, i samochód zaczął znów jeździć dobrze. Później było już indywidualne strojenie i efekt jest taki, że jadąc spokojnie (bardzo, na granicy kapelusznictwa) jednopasmową ruchliwą trasą, przy prędkościach maksymalnych i rzadko osiągalnych na poziomie 100 potrafi spalić 7.8.

Przy mojej zwykłej miejskiej jeździe oscyluje o okolicach 10. Za to na trasie jest ciekawie. Im szybciej jadę, tym wydaje się, że mniej pali. To znaczy przy 120 i przy 160, w tym drugim przypadku pali mniej! Nie mam pojęcia dlaczego, ale podobno tak bywa. W ogóle jak na budziku jest 160 lub więcej, czuje się, że samochód kocha jazdę i chciałby jeszcze szybciej... prosi się o to dosłownie. Trzeba uważać, bo nie czuć za bardzo prędkości jak stan zawieszenia jest dobry.

Apropo trasy. Właśnie zrobiłem 1100km w włoskie alpy, tam 200km po miasteczkach/górach i powrót. Średnie spalanie z 2400km to 8.4. Przy okazji, gorąco polecam austriackie paliwo. Jak się dobrze trafi, wychodzi 20g/l drożej niż u nas, a czuć że jakościowo lepsze. Da się tak zrobić, żeby we Włoszech nie tankować :) Mają znacznie drożej niż w Austrii.

NA koniec jeszcze informacja, od 100 do 180 przyspiesza obecnie w 9.1 sekundy :)


Byłem na granicy sprzedaży auta, ale teraz... oby tylko nic się nie psuło, to będzie to idealne dla mnie wozidło i zostanie na lata.

W.

* ciśnienie różnicowe ponad 300mBar, po myciu poniżej 40mBar. Aso nie mogło załapać ze DPF zapchany pomimo częstych jazd na trasach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40d, faktycznie nie mam w opisie.

Nie pamiętam dokładnie, ale chyba 360/720. Mam wykres, ale z fakturą u księgowej, więc nie sprawdzę teraz.

W każdym razie, po wykresie nie rozpoznasz czy mułowaty, czy się zbiera. Taka zagwozdka proszę pana. Jak kupowałem to miał standard, a i tak zbierał się ładnie.

Zrobiłem też hamowanie przed czyszczeniem i po czyszczeniu DPF-a, nic nie udowodniłem tymi wykresami (za mało się różniły, szkoda, bo miał bym argument dla aso).

W.


Dodane:

Sprawdziłem opony.

255/50R19 letnie

255/55R18 zimowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.