Skocz do zawartości

Wymiana akumulatora - check engine


baktome

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,


Mam problem z BMW e60 2008 rok 520d. Po wymianie akumulatora zapaliła się kontrolka check engine i silnik nie zapali. Rozrusznik się kręci ale auto nie chce ożyć. Z czym to może być problem? Czy w w e60 koduje się w jakiś sposób akumulator czy to może być problem immobilizera? Czy porostu jest to przypadek i trzeba podłączyć komputer i sprawdzić z czym problem. Proszę o jakieś wskazówki. Nie mam złącza jeszcze a jest Niedziela może ktoś mi pomoże odpalić Beemke:)

Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
być może klucze się rozkodowały

:shock: nawet nie wiem jak to zrozumieć

klucz przypisuje się raz na zawsze w tym aucie !

nie pisz bzdury

czasami wsad immo moze popierd...c

 

Proszę o jakieś wskazówki.

bez kompa zadnych wskazowek tym bardzej bez VIN !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

W E60 często po rozładowaniu akumulatora w aucie występuje brak synchronizacji CAS-DDE, przy zwykłej wymianie nie zdarza się to.

Rozładował się akumulator w aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
być może klucze się rozkodowały

:shock: nawet nie wiem jak to zrozumieć

klucz przypisuje się raz na zawsze w tym aucie !

nie pisz bzdury

czasami wsad immo moze popierd...c

 

Proszę o jakieś wskazówki.

bez kompa zadnych wskazowek tym bardzej bez VIN !

Trochę mnie na forum nie było i widzę że już wszystkie mądrości pozjadałes.

Jak pomagałeś na początku tak teraz tylko głupie docinki.

Gratuluję zmiany, szkoda tylko że na gorsze.


Wiedz tak dla twojej informacji, popularnie w Polsce mówi się o rozkodowaniu kluczyka a wszyscy mają na myśli zgubienie kodu zmiannego między DDE/DME a CAS i tajnym kodem kluczyka.


Następnym razem bez VIN to nawet nic nie komentuj.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobnie ale wczesńiej podczas jazdy zrobiła się choinka pościeli wspomaganie skrzynie. Na szczęście było to pod domem, dojechałem zgasilem a po ponownym odpaleniu właśnie było to pisał na samej górze. Okazało się że regulator w alternarorze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

być może klucze się rozkodowały

:shock: nawet nie wiem jak to zrozumieć

klucz przypisuje się raz na zawsze w tym aucie !

nie pisz bzdury

czasami wsad immo moze popierd...c

 

Proszę o jakieś wskazówki.

bez kompa zadnych wskazowek tym bardzej bez VIN !

Trochę mnie na forum nie było i widzę że już wszystkie mądrości pozjadałes.

Jak pomagałeś na początku tak teraz tylko głupie docinki.

Gratuluję zmiany, szkoda tylko że na gorsze.


Wiedz tak dla twojej informacji, popularnie w Polsce mówi się o rozkodowaniu kluczyka a wszyscy mają na myśli zgubienie kodu zmiannego między DDE/DME a CAS i tajnym kodem kluczyka.


Następnym razem bez VIN to nawet nic nie komentuj.

Popieram, temsky tylko sie czepia nic nie pomaga.Dla moderatora usunąc jego posty,wnosza tylko zamieszanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam mam problem w moim e60 545i. Po wymianie akumulatora początkowo nie zsynchronizowalem bo z samochodem. Wymieniłem na inny o nieoryginalnych parametrach. Samochód odpalił, ale zaczęły mi się włączać kontrolki od servotronic itp. Po podjechaniu do kolegi na komputer i zsynchronizowaniu akumulatora normalnie odpala i jeździ. Pogasly kontrolki prócz tej od servotronic, która pali się teraz cały czas na żółto. Co zrobić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dlaczego nie podajecie dodatkowego zasilania pod maską przy wymianie aku? Już nie jeden w e87/e90 stracił w ten sposób frm3. Po wymianie należy zapisać jego wymianę a jeżeli nie jest zgodny z tym jaki jest w sterowniki to należy to odpowiednio zmienić.

Jeżeli chodzi o aktywny układ kierowniczy to należy wykonać synchronizację czujnika kąta skrętu i będzie po temacie.

Ci którzy nie mogą odpalić niech zrobią synchronizację cas/ews z dde/dme.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie podajecie dodatkowego zasilania pod maską przy wymianie aku? Już nie jeden w e87/e90 stracił w ten sposób frm3

 

Maniek powiesz że się czepiam bo już drugi raz dziś piszę w odpowiedzi na Twój post ale naprawde się nie czepiam :mrgreen: E60 to nie E87/E90 i nie ma tam modułu FRM tylko LMA i dla niego utrata prądu to nic takiego.



Wymiana aku w E60 jest bezpieczna i przypadki utraty synchronizacji DDE;DME/CAS to jeden na tysiąc, jak nie jeden na sto tysięcy.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak widać po powyższych wypowiedziach nie jest taka bezproblemowa :wink: po co robić sobie dodatkową robotę? Nie każdy sam to sobie ogarnie, tylko później musi wołać kogoś żeby poratować, podałem przykład frm3, ponieważ wiele osób jest nieświadomych i tylko otwiera oczy jak coś takiego słyszy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mi to się zdaje że FRM siada przez stary akumulator który już nie ładuje a nie brak prądu a raczej odłączenie akumulatora.

Chyba nigny nie czytałem i nie słyszałem że ktoś dołączył Aku i padł FRM


Poza tym synchronizacja też raczej przez słabe Aku trzeba robić a przy zwykłej wymianie nie miałem nigdy problemu

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dwa przypadki sprzed dwóch tygodni kiedy w e81 padł frm3 podczas wpinania aku, miesiąc wcześniej e84. Wcześniej te e84 miało nagminnie słabe aku a frm3 działał.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie piszcie o FRM w dziale E60 bo potem ktoś czyta i się boi akumulatora odpiąć :duh:


To tak jakbym napisał że trzeba sprawdzać vanosy w 530d :|



Jeśli chodzi o E60..... Aku odpinam bardzo często (dużo grzebę w elektronice) i nigdy nie miałem problemów z odpaleniem. Mało tego..... rwałem na ostro pod napięciem LMA 2; CAS; DDE; PDC; DSC; CAPL i nigdy nie miałem z niczym problemu.


Jedynie kiedy podmienimy DDE na inny i go zsynchronizujemy z CASem to po powrocie do pierwszego DDE silnik już nie odpali - potrzeba kolejnej synchro.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.