Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak jest dotrysk benzyny a LPG leci do kolektora ssącego. Prins miał w ofercie instalacje do tego silnika która wtryskiwala gaz w fazie ciekłej przez wtryskiwacze benzynowe ale wycofali się z tego że względu na problemy z odpalaniem.

Wiem że w marcu na targach w Warszawie jedna firma pokazała nowe rozwiązanie jeśli chodzi o bezpośredni wtrysk gazu ale w sprzedaży będzie dopiero za miesiąc, nie jest sprawdzona oraz cena ma oscylować w okolicy 10k zł więc wybrałem KME.

Opublikowano

Ta wspomnianą firmą jest holenderskie Vialle które opracowało instalację Direct Blue.

Koszt podają 8-10kPLN i dostępność od maja 2019.

Póki co kupiłem inny samochód :D ale z pewnością jesli DirectBlue zadziała to zmienia to zupełnie postać tematu bezpośredniego wtrysku + LPG :D

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano (edytowane)
Ta wspomnianą firmą jest holenderskie Vialle które opracowało instalację Direct Blue.

Koszt podają 8-10kPLN i dostępność od maja 2019.

Póki co kupiłem inny samochód :D ale z pewnością jesli DirectBlue zadziała to zmienia to zupełnie postać tematu bezpośredniego wtrysku + LPG :D

 

Ja mieszkam w UK i potrzebowałem sprawdzonego rozwiązania bo wizyta w serwisie LPG to dla mnie 2 dni podróży :)

Firma Prins również chwaliła swoją instalacje jako super rozwiązanie do bezpośredniego wtrysku ale rzeczywistość niestety zweryfikowała te przechwałki (w przeciwnym razie pewnie miał bym instalacje Prins).

Jest jeszcze jeden problem z instalacją Vialle, zwrot różnicy w cenie w porównaniu z instalacją KME to co najmniej 50k km, więc jeśli ktoś nie jeździ dużo to zwrot inwestycji może zająć sporo czasu.

 

Ok, czyli masz n53, myślałem że n52, tak jak w temacie.

Mam N20

Edytowane przez Maniekkot
Opublikowano

Czas pokaże. Ale uważam, że tez już jest najwyższy czas aby opracowano dobrą instalację LPG do bezpośredniego wtrysku paliwa, która działa w sposób tradycyjny - czyli pobór Pb wyłącznie na start + jazda na LPG. W końcu mamy XXI wiek i technologie jutra wokół nas. Nie wiem czemu ale kibicuję Vialle i mam nadzieję, że to im wyjdzie dobrze i będzie spełniało oczekiwania wszystkich.

Co do oszczędności - hmm Twoja instalacja kosztowała około 6000PLN (+/-) (5600 znajomy płacił za instalację do 1.8TSI w VW). Biorąc pod uwagę spalanie które podałeś to przy dzisiejszych cenach paliwa i średniej spalania 9l/bezołowiowej na 100 -> Twoja się wróci po około 40-45kkm. Więc nie taka wielka różnica.

Zakładam, że na Vialle podobne auto spali 10L gazu + litr Pb na rozruch (każde 100km) czyli jakieś 27PLN/100km. Różnica to 18PLN vs czysta benzyna 99x5PLN = 45).

Więc zwróci się po 50kkm. Przy normalnych przebiegach to max 3 lata.

Co ciekawe (śledzę ten temat), nie ma różnicy w cenie instalacji jeśli chodzi o liczbę cylindrów w samochodzie.

Zmierzam do tego, że istotny jest fakt związany z alternatywą i coraz większymi możliwościami bo gdy nie będzie różnicy, dowolny motor 2.0-4.0 wrzucasz na LPG i cieszysz się tanią jazdą i szybkim zwrotem "inwestycji". Spokojnie w takim układzie można ściągać X5/GLE/cokolwiek z USA z motorem benzynowym i nie mieć problemu.

Ale tak jak w pierwszym zdaniu - czas pokaże trzymam kciuki :)

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Instalacja kosztowała mnie poniżej 5k czyli około połowy ceny vialle co nie zmienia faktu że chciałbym vialle ;) Również im kibicuje bo jeśli ta instalacja była by na rynku chociaż od pół roku i sprawdzała by sie to pewnie bym ją założył.

Jeśli mój kolejny samochód nie będzie elektryczny to na pewno założę taki gaz .

  • 2 lata później...
Opublikowano

Ja złożyłem 2 miesiące temu STAG Qmax do N52N i jestem bardzo zadowolony.

Koszt instalacji na reduktorze TWIN i butlą walec 80 litrów 4200

Srednie spalanie 11-13 litrów LPG, na gaz przelacza sie bardzo szybko czasem juz po kilkuset metrach.

500 kilometrów na jednym tankowaniu to zaden problem, moj rekord to 560km.

Opublikowano
Ja złożyłem 2 miesiące temu STAG Qmax do N52N i jestem bardzo zadowolony.

Koszt instalacji na reduktorze TWIN i butlą walec 80 litrów 4200

Srednie spalanie 11-13 litrów LPG, na gaz przelacza sie bardzo szybko czasem juz po kilkuset metrach.

500 kilometrów na jednym tankowaniu to zaden problem, moj rekord to 560km.

 


Ale tutaj jest mowa o bezposrednim wtrysku a nie Twoim posrednim. W twoim silniku to zaden wyczyn zrobic LPG. Po drugie niezly wykop.

b72b536e244610f0med.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.