Skocz do zawartości

E90 320d N47 177KM brak mocy, pilny temat


Drejku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.. mam problem z moją E90. Co jakiś okres czas pojawia się ten problem, a konkretniej: nagły brak mocy, auto się praktycznie nie wkręca na obroty mimo gazu w podłodze, szarpanie itd.

Błędy z aplikacji Btool:

3FF0 Miernik masy powietrza

4507 Kontrola powrotu gazów spalinowych, odchyłka kontrolna

4C9F Zawór powrotny spalin, wiarygodność.

Po skasowaniu od razu wracają.


Dodam, że zazwyczaj następnego dnia rano auto jeździ normalnie i tak przez kolejne kilkadziesiąt lub 100km i znów to samo.



Czy błąd masy powietrza może wynikać z wadliwego EGR? U mnie w samochodzie EGR wygląda tak:

https://i.ebayimg.com/images/g/oOAAAOSwWflaO8mw/s-l300.jpg

Dodam, że wykręciłem go i wyczyściłem, był na nim tylko delikatny nalot, który schodził po delikatnym przetarciu szmatką, nie był zasyfiony. Po przejechaniu może z 100km problem znów powrócił.

W środę mam wyjazd, więc jest to w miarę pilny temat.

Czy ten EGR da się jakoś pomierzyć itd czy tylko wymieniać i jeśli to nie to to wymieniać kolejne częśći? Bo jako tako to rozbieralny nie jest.

Wymienić EGR to nie problem.. kupiłbym Pierburga, koszt 400zł. Tylko kwestia pewności, a nie że co chwilę będę wymieniał coś innego, tu egr, tu przepłwka, tu coś jeszcze. A żaden mechanik nie ma terminu.



Tutaj log z livedata w Btool:

https://log.malonetuning.com/chart/243154#H8KLCADDsl4BXAIDTcONw4EKAjEMBMOQf8OJeQrCm25Zw7zCl8OSQ8KwYS3CrFbDmijDqsOXwrtbL8KeAsOzwphJwozDlMO0WsKfw6rCssKYdDXDgsKEOSREOsOXwq3CtsOyw5EjwqFVb8Oaw4TClA7CkcKcw53Dm8OJwqvDtGHCrcKsFxvCsMO3w78gw7oFw4t%2BT8OgCcOsw4EBfk4gw77CjTzCrMO2w7tWw4ZHDil9AcOUQcO%2BwpTCiwAAAA%3D%3D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, ja bym sprawdził czy nie masz może przypadkiem lewego dopływu/wycieku powietrza w rurze idącej od intercoolera (poniżej zdjęcie)

Ja miałem u siebie podobny problem, tzn. błąd 3FF0 oraz brak mocy. Okazało się, że w okolicy czujnika pomiaru masy powietrza (w rurze intercoolera) mam dziurę (fabryczny spaw puścił).


764159954_1_644x461_rura-waz-intercooler-sprezarki-bmw-e90-20d-sochaczew_rev005.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić bardzo łatwo i nic nie kosztuje. Zapalasz, otwierasz maskę i słuchasz/szukasz czy nie ma lewego wyjścia.

U mnie też problem występował na początku sporadycznie (do czasu aż całkowicie wydmuchało czujnik masy powietrza).

Być może usterka jest gdzie indziej ale wtedy wykluczysz sobie tę część.

Ja miałem tylko jeden spośród błędów które podałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej to nie to. Odpięty przepływomierz - bez zmian, odpiąłem EGR i zaślepiłem wężyk podciśnienia - albo to przypadek i auto znów chwilowo odzyskało moc, albo znalazłem winowajcę. Bo póki co auto jeździ normalnie. Także podejrzewam EGR do wymiany. Druga kwestia czy wymieniać EGR (400zł) czy go zaślepić i wyłączyć programowo. Auto z DPF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
widzę,że walka trwa... dobrze ,że w nowym temacie... z tego co się orientuję to jak pozbędziesz się EGR to wtedy dpf będzie Ci się szybciej zapychał. jak chcesz zachować dpf to kup nowy egr albo poszukaj sprawnej używki na znanym portalu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś i tak mam wrażenie, że szybko się zapycha. Bo mam już 40g sadzy a od regeneracji jakieś 200km. A przez te braki mocy nie da się wypalić dpfa bo nie da się większego odcina zrobić.

Można tak jezdzic dorywczo do poniedziałku z wypietym egr?


Tylko kwestia czy to winny egr czy sterownik podcisnienia z egr. Podobno tam jakieś filterki są? Przynajmniej tak było w e46

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wymieniłem EGR na nówke sztuka Pierburg. Zrobiłem 200km (większość autostrada) i w drodze powrotnej do domu auto brak mocy.. znów błędy EGR. Nie mam już sił.

4507 Kontrola powrotu gazów spalinowych, odchyłka kontrolna

3FF0 Miernik masy powietrza

4C9F Zawór powrotny spalin, wiarygodność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No musi pracować, tak jakby okresowo coś się zawieszało. Trochę żałuje kupna nowego EGR, bo nic się nie zmieniło.. a już myślałem że będzie ok. 400zł w błoto :D :D

Miałem parę logów i są tu wrzucone.

Ciężko to zdiagnozować u mechanika, bo musiałby mieć auto i jeździć nim tak długo aż to wyskoczy. Bo zanim ja następnego dnia podjadę to auto już jeździ normalnie.

Nawet przepływka była odpięta i nic się nie zmieniło, odpiąłem wtyczkę egr + podciśnienie i zaślepiłem wężyk i było ok. Ale robiłem to jeszcze na starym zaworze, na tym nie próbowałem.


Mechanik miał czas jedynie podpiąć pod komputer (ale auto akurat jeździło normalnie), błędów nie było (wcześniej kasowałem). Komputer Bosch. Jedynie co to zrobił "Reset adaptacji zaworu recyrkulacji spalin", ale czy to pomogło to nie wiadomo bo auto jeździ od dzisiaj rana ok, do czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak wszystko dziala to nie ma bledów, a jak przystepujesz do wymiany czesci to trzeba sprawdzic czy dziala...

EGR jest to sprawdzenia ,ale jak tego nie zrobiles to poniosles koszty...

Oczywiscie ze cos Ci sie musi wieszac, moze to byc nastawnik turbo albo geometria ale trzeba sprawdzic przeplywomierz - podaj rok auta

Otwieralem logi które wrzuciles i mam bialy ekran

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok auta 2008.

U mnie w serwisie mówili, że jedyne co można sprawdzić to EGR podciśnieniowo czy membrana nie puszcza.

No póki co błędów brak, ale jak następuje ten spadek mocy to wyskakują błędy z EGR: 4507 Kontrola powrotu gazów spalinowych oraz 4C9F Zawór powrotny spalin, wiarygodność. Jak je kasuję to po którymś kasowaniu wyskakuje również 3FF0 Miernik masy powietrza.


Przepływka odpięta, gaz w podłodze:

https://www.youtube.com/watch?v=K0sMCoUvSqQ


Nagrywane przed wymianą EGR


https://log.malonetuning.com/chart/243154#H8KLCABhcQZcAgNNw43DgQoCMQwEw5B%2Fw4l5CsKbblnDvMKXw5JDwrBhLcKsVsOaKMOqw5fCu1svwp4Cw7PCmEnCjMOUw7Rawp%2FDqsKywph0NcOCwoQ5JEQ6w5fCrcK2w7LDkSPCoVVvw5rDhMKUDsKRwpzDncObw4nCq8O0YcKtwqwXG8Kww7fDvyDDugXDi35Pw6AJw6zDgQF%2BTiDDvsKNPMKsw7bDu1bDhkcOKX0Bw5RBw77ClMKLAAAA


Wystarczy dać F5, na nowo się załaduje. Wiem, za dużo parametrów dałem do logowania, logowane po kablu. Teraz zrobię nowe logi jak znów się to będzie dziać, ale zrobię: wysterowanie egr, wysterowanie turbo, obroty, masa powietrza oczekiwane/aktualne oraz cisnienie paliwa oczekiwane,aktualne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Podjedz do elektryka zeby sprawdzil przeplywomierz na oscyloskopie - ustawienie oscyloskopu 2V / 0,5 ms na wolnych obrotach odczyt ma sie miescic w granicach 1,2 do 14 Hz

Jak tu nic nie wyjdzie to wez pod obserwacje turbine i jej sterowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No Wymieniłem wężyki od trójnik do konwertera i od konwertera do EGR. No i znów auto straciło moc. Wypialem przeplywke - bez zmian, wypialem i zaslepilem wężyk podcisnienia z egr i moc wróciła.. Wysiadam :mur: :mur: :mur:

Zamiast kupując egr za 400 mogłem go zaslepic i wyłączyć programowo za 300. Tym bardziej że wychodzi na to że tamten egr tez był sprawny.


Tak wygląda log:

https://log.malonetuning.com/chart/243385#H8KLCAA0w4MGXAIDbcKOOw7DgyAUBMOvQsK9SMOBIcKfwrsgChLCngjCkm0seMK2wpLCnD5gwpoUbmdWwqM1RmTCmsOSRsOSO3bChVjDoATCpSzCjsK4PsOGQ8ODw480PcOiTDLDpMK0LsKlw6IOw4fClMOjwpfDmkoEwpopOybDkcKMw7NefsKke8OHwrLCuxzDg8KLd1HCm3%2FDgsOUMxhwwobDhgVXw5xwwrcQwqoXVk5lGWN%2FwqzCrcO9AXTChMKfY8OLAAAA


Gaz w podłodze.


Jutro wyjeżdżam, auto zostawiam ojcu także kilka dni będzie jeździć z tym zaślepionym wężykiem. Po powrocie spróbuję ogarnąć temat.. tylko że wszędzie kolejki kilkutygodniowe conajmniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Moze swirowac przetwornik cisnienia , ale go nie sprawdzisz wiec pozostaje wymiana na chybil trafil albo sprawdzenie turbiny w warsztacie...

Jedyne co jeszcze mozesz sprawdzic to czx pompa vacum robi dobre podcisnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.