Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć.


Przy okazji zgłębiania tematu odmy w N53 znalazłem taki oto ciekawy link:


http://diaryofanengineer2.azurewebsites.net/bmw-630i-n53-heavy-oil-consumption/


Najciekawsze jest na końcu: :shock:


...After a couple of thousand miles, my estimation of oil consumption is around 1 litre per ~1000-1500 miles, which is quite an improvement over the original 1 litre per 350-400 miles. Previously after my 15 mile drive to work there was a light grey smoke from both tailpipes. This has now also completely gone.


BMW spec up to 0.7 litre per 1000KM (~620 mile) consumption for this engine, which while still horrendous, the car would actually now be in spec.


Koleś wymienił pokrywę z odmą i nic to nie dało, potem rozebrał silnik i efekt jaki osiągnął jest ....no właśnie.


Co o tym sądzicie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
N53 bierze olej, niestety jak ktoś twierdzi, że nie to ściemnia. Mam ten samochód od praktycznie nowości i odkąd pamiętam litr w trakcie całego interwału wymiany oleju (8-10) to była norma.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Litr na wymianę, a litr na 1500-2000 mil to znaczna różnica.

Wymieniałeś odmę/pokrywę? Była jakaś poprawa? Jaki lejesz olej?


O ile dobrze kojarzę to zdjąłeś katalizatory, jak wyglądały przy takim spalaniu oleju?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W poniedziałek odbieram samochód :-) kompletny custom z kwasiaka od silnika, wywalony cały seryjny wydech z osprzętem. W poniedziałek dam znać :-) odmę zintegrowaną wymieniłem membranę z dekielkiem ;-) spalanie oliwy bez zmian, ale delikatnie świst był więc z racji, że jestem mega pedantem jeśli chodzi o samochód nie czekałem i wymieniłem.



Co do oleju - najpierw był liqui moly toptec 4100 5w40, ale miałem wrażenie, że trochę silnik głośniej chodził, po wlaniu neste city pro 5w40 mega poprawa i cisza. Aktualnie najlepsza dla mnie kombinacja czyli ravenol vst 5w40 mega cisza i gładka praca silnika.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bo te silniki i n52 też, jak są nowe to już biorą olej przez pierścienie a koleś wymienił uszczelniacze co tylko ograniczyło zużycie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
co tam niby z pierscieniami jest nie tak?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Jak kupiłem auto wlany był 0w30 i po 2tys jazdy musiałem dolać 0.7, teraz mam motul x-clean 5w40 zrobione 8tyś i nic nie wzięło.

W tygodniu zmieniam odme bo jest fabryczna, duzą dise bo nie ma klapki i małą przy okazji :D Przebieg to ponad 188000.

Diagnoza n53/n43 info pw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
co tam niby z pierscieniami jest nie tak?

Nie z pierścieniami tylko z tłokami. Porównaj sobie tłoki z m52 z tymi z m54/n52/n53 i poczytaj kiedy zaczęły się problemy z konsumpcją oleju przez te silniki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

w n53 nie ma problemu wadliwych tloków...


przed chwilą sam napisałeś, że pierścienie, teraz, że tłoki. Wadliwe tłoki z serii KS były w N52B25

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak kupiłem auto wlany był 0w30 i po 2tys jazdy musiałem dolać 0.7, teraz mam motul x-clean 5w40 zrobione 8tyś i nic nie wzięło.

W tygodniu zmieniam odme bo jest fabryczna, duzą dise bo nie ma klapki i małą przy okazji :D Przebieg to ponad 188000.

 

Jakie DISY kupiłeś? ORI czy jakieś zamienniki?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no odmy to raczej nie wymienisz, chyba, że membranę z zestawu naprawczego, który osobiście mega polecam - jeśli wzięty z pewnego źródła, bo są też chinole z ebaya.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ale jeden, jak i drugi ma apetyt na olej mimo wszystko, co raczej wynika ze stylu jazdy -u mnie jest często dynamicznie, jednak prawie 300koni pod machą zachęca do przyciskania :) u mnie zużycie w zależności 250ml na 1000-2000km

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Disy kupiłem oryginalne odmę też.

Ja przez 8tys km jeszcze nie dolałem oleju, a deptam cały czas :)

1l na 8-10 tys to norma w n53 wg bmw

Znam n55 gdzie od wymiany dolalo już 2 litry tego motula

Diagnoza n53/n43 info pw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak oryginalną odmę, jak tu nie ma odmy zewnętrznej, występuje cała zintegrowana w pokrywie zaworów... dwa - dolewka mam na myśli utrzymywanie ciągle stanu bliskiego max, tj. dolewam 250ml, gdy poziom spadnie z maxa do 3/4.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

No wiadomo że cała pokrywa za jedyne 2000

Pisałem Ci przecież na messengerze :) kojarzysz?

A olej sprawdzasz tylko w idrive? Chyba że Masz cic

Ja mam ccc i cały czas jest na Max puki co :)

Diagnoza n53/n43 info pw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ło Panie, do mnie tyle ludzi pisze, że ciężko to potem pokojarzyć :) w navi sprawdzam ;-)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.