Skocz do zawartości

320d N47 sporadyczny brak mocy,3 błędy DDE


lukasz_lublin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów.

Ok 2 miesiące temu mój N47 177km dostał kurację wzmacniającą u tunera na 200 koni i 430Nm.

Następnego dnia zaczęły się dziać dziwne rzeczy z silnikiem.

Czasami rano na zimnym silniku brakuje ok 50% mocy, auto wchodzi jakby w tryb awaryjny.

Co ciekawe nie powoduje to zapisania żadnego błędu w sterowniku oraz nie zapala się żadna kontrolka na desce.

Błędy sprawdzam aplikacją B-Tool. Może potrzebny jest dokładniejszy program diagnostyczny ?

Silnik tak pracuje dopóki go nie zapalę ponownie.

Po restarcie znów jest 100% mocy.

Generalnie autko pięknie przyśpiesza, ma teraz ok 7s do 100km/h.


Po mocnym wciśnięciu gazu wskakują mi błedy:

4C2F DDE-Steuerger?t intern (MonLimSet)

4C2E DDE-Steuerger?t intern (MonLimLead)

4C29 DDE-Steuerger?t intern (MonLimCurr)


Z tego co czytałem, to błędy te występują w każdym BMW po czipie i nie należy się nimi przejmować.


Problem z brakiem mocy po odpaleniu ewidentnie pojawił się po wgraniu nowej mapy.

Nie występuje on zawsze, czasami jest tydzień spokoju, po czym problem wraca.

W 99% przypadków dzieje się tak na zimnym silniku, jednak raz zdarzyło się też na rozgrzanym przy ok 100km/h.

Podczas braku mocy silnik trochę inaczej pracuje, dźwięk jest bardziej twardy.

Tuner twierdzi, że program jest w 100% poprawny.

Dodam, że mam usunięty DPF i wyłączony EGR.


Z mojej strony zrobiłem:

- nowy filtr powietrza

- nowy filtr paliwa

- czyszczenie kolektora ssącego + nowe uszczelki

- nowy akumulator

- nowy olej

- czyszczenie przepływomierza i czujnika ciśnienia w kolektorze

- smarowanie cięgna sterownika turbiny

- czyszczenie wtryskiwaczy preparatem Liqui Moly

- regularnie sprawdzanie błędów w B-Tool


Powoli kończą mi się już pomysły co mogło się stać po zwiększeniu mocy, że autko czasami nie ma mocy a ponowny rozruch silnika wszystko naprawia.

Ktoś może ma pomysł gdzie szukać przyczyny ? :)

Edytowane przez lukasz_lublin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć kolego , program jest 100% do poprawienia :oops:

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć kolego, to niedobrze.

A jak myślisz co może być skopane ?

Jakiś limiter momentu albo ciśnienia doładowania nie został odpowiednio podniesiony ?

Na zagranicznych forach czytałem też, że winny może być już trochę zapieczona zmienna geometria turbiny lub elektroniczny sterownik, który potrafi się blokować.

Tylko zastanawiające jest to, że zaczęło szwankować dopiero po programie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć kolego, to niedobrze.

A jak myślisz co może być skopane ?

Jakiś limiter momentu albo ciśnienia doładowania nie został odpowiednio podniesiony ?

Na zagranicznych forach czytałem też, że winny może być już trochę zapieczona zmienna geometria turbiny lub elektroniczny sterownik, który potrafi się blokować.

Tylko zastanawiające jest to, że zaczęło szwankować dopiero po programie.

 

Hej , może być VTG miałem tak w e81 ale tam było 269KM :oops: program trochę zmieniony i wszystko się poprawiło :cool2:

100% program zrobiony przez OBD i na limiterach :oops:

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, widziałem, że program był wgrywany laptopem przez złącze OBD.

A jak to powinno być zrobione profesjonalnie ?


Mam teraz zagwozdkę czy jechać do innego tunera, aby poprawił program czy dać VTG do czyszczenia i nastawnik do regeneracji.


Za program zapłaciłem 1000zł, także niemało.

Może spróbować reklamować program.

Tylko co konkretnie powinien zrobić autor programu ?

Powinien podnieść jakieś limity ?

Chcę być dobrze przygotowany na rozmowę z nim :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obstawiał bym geometrii lub nastawnika, skoro piszesz że wcześniej nic sie nie działo a dzień po zrobieniu softu sie zaczeło. W ogole , to jak Ci robił ten soft? Hamował Ci auto przed i po? Ile wypluło Ci na serii?? Posprawdzał czy nie ma żadnych błędów które by dyskfalifikowało auto do softu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto było hamowane na hamowni obciążeniowej przed i po programie.

Co do błędów to nic mi nie wiadomo. Po programie występują teraz tylko te 3 błędy z pierwszego postu (podobno normalka po czipie).


Na serii wypluło 166,3KM i 362,6Nm. Po programie 196,3Km i 427Nm.

Tutaj jest link do wykresu: https://drive.google.com/file/d/0B2OmrPz5r2MQRTBPNFFicWR5aGFSbk9uenU5LUd5N2Vhd3RB/view?usp=sharing


Dzisiaj jeszcze wykupiłem płatną wersję BTool Expert i z ciekawości zrobiłem adaptację przepływomierza.

Nie zaszkodzi a może coś pomoże :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukasz_lublin poproś o poprawę programu na 190km i 400nm i zobacz jak się auto zachowuje. Obstawiam za duże doładowanie turbiny i wchodzi w tryb awaryjny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blade1984- tyle, że to jest już i tak bardzo delikatny i zachowawczy program, oszczędzający podzespoły. Z tego co wiem te silniki kręci się samym programem nawet na 210-220 koni.

 

Masz rację dobrze zrobiony program nie wywala błędów """ żadnych """ i spokojnie może być 200KM z małym plusem :D

Ty masz poprzestawiane limitery i to jeszcze nie zbyt dobrze :oops:

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukasz_lublin sorki faktycznie zasugerowałem się że masz m47

W moim m47 mam program na 200km i 430 Mm w btool brak informacji o jakich kolwiek błędach z wgraniem softu...ja bym od razu jechał na poprawę programu lub wgranie .org i kasa zpowrotem i szukał innego tunera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

crazyduck zgadza się powinno być brak błędów, chciałem żeby zjechał z mocy i momentu żeby sprawdzić czy jest ok może tuner przesadził przy tym konkretnym egzemplarzu, każdy silnik może wypluć inne wartości po chipie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u tunera, zrobił mi małą korektę programu.

Poprawka dotyczyła pedału gazu, jakaś wartość nie była ustawiona pod nowy limit momentu obr. 440Nm.

Jednak błędy 4C2F(MonLimSet) , 4C2E (MonLimLead), 4C29 (MonLimCurr) nadal mi się pojawiają.

Będę obserwował samochód, pojeżdżę z tydzień i zobaczymy jak się będzie sprawował :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Też miałem te błędy na poprzedniej mapie, którą za kupę kasy robiłem u jednego ze znanych wrocławskich tunerów.Sterownik był rozbierany żeby ją wgrać. Te błędy pojawiały się wyłącznie po ostrzejszej jeździe, wykasowane nie wracały. Nie odczuwałem, że z autem coś jest nie tak.. Teraz mapa zrobiona u kogoś innego, wgrana przez obd i tych błędów nie ma, więc jedź kolego na poprawkę. Z tego co się dogrzebałem w necie to nie wszędzie poprawnie zostały poustawiane limitery momentu i stąd te błędy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździłem troszkę i nadal kilka razy po zapaleniu silnika miałem tryb awaryjny.

Może ciut rzadziej tak się dzieje, ale to wciąż występuje.

Jestem umówiony na poniedziałek na kolejną wizytę u tunera.

Oby tym razem udało się ogarnąć te 3 błedy momentu obrotowego :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po kolejnej wizycie u tunera.

Zrobiliśmy kilka jazd testowych na drodze i pojawiały się te 3 błędy.

Zostawiłem mu na kilka godzin samochód i został znaleziony jeszcze jeden ogranicznik momentu, który nie został odpowiednio podniesiony.

Szybka poprawka programu i błędy już nie występują  :D.

Wszystko odbyło się w miłej atmosferze.

Teraz jeszcze pojeżdżę kilka dni żeby zweryfikować czy tryb awaryjny już nie będzie wyskakiwać :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

lukasz_lublin, napisz czy u Ciebie wszystko w porządku teraz? Pytam bo mam identyczny problem te same błedy wywala mi na DME po zmianie mapy i te same objawy niby lampka trybu awaryjnego się nie zapala ale tak jak piszesz czuję brak mocy.

Ja mam sDrive18 2.0 143KM zrobiony do 178KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.