Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, planuje kupić E90 330D. W związku z moja praca 4tyg za granicą/ 1tyg w domu mam lekkie wahania co do zakupu diesla. Czy jest tu jakiś ‚mechanik’, który może mi powiedzieć w jaki sposób taki postój szkodzi dla auta/ silnika. Auto będzie garażowane.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

330d to auto na trasy a nie w około komina . Pomysl czy nie warto zamienić z samolotem .

Nie potrafiłem zostawić beemki na parkingu na dłużej niz tydzien :) i nie było problemu .

Grunt to dobry akumulator

Opublikowano

Czas podróży samolotem z dojazdem na miejsce to 2h. Samochodem 10/11h plus zmęczenie. W takim przypadku jaki silnik byłby najbardziej optymalny? Benzynowy?



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Jak będziesz ten tydzień w domu, to i tak zapewne bedziesz jeździł wokół komina a nie na dłuzsze trasy. Z tego wzgledu bardziej bym celował w benzyne. Diesel lubi czasem żeby go przegonic po trasie nic tylko po mieście. A tak jak kolega pisze 330d to silnik na trasy. Pali tyle co 2.0
Opublikowano
Nic nie szkodzi. Jeśli w garażu będzie zimno bardzo możesz poprosic kogoś o doładowanie akumulatora. Możliwe też że opony się odkształcą od bezruchu ale nie jestem pewny, może miesiąc stania to jeszcze mało. Jeżeli nie brać pod uwagę dpf i ekonomiki takiego jeżdżenia to dieslem możesz tak samo jeździć krotkie trasy jak i benzyną.
Opublikowano
Pracuje za granicą w systemie 2 miesiące poza domem, miesiąc w domu. Mam 330d N57. Przez 1,5 roku zrobiłem 9000km. Jeżdżę 80/20 male miasto trasy. Przez 2 miesięczny postój auto jest odpalane kilka razy. Czasami jest ruszone, żeby zrobić kilka kilometrów. Jedyny oznaka, że auto stało to odkształcone opony ale po 3-5 km wszystko wraca do normy.
Opublikowano
Mam to samo, czasami samochod stoi 2 tyg a jak mam juz nim jechac to na trening 500m albo do lasu z psem kilometr dalej. E91 M57.
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano

Jeśli będziesz go przeganiał na trasie i robił krótkie odcinki dookoła komina, nic złego się nie stanie. Gorzej, jakby przez 10tys km nie wiedział co to jest 90 stopni temperatury, wtedy jaknajbardziej PB. Moim zdaniem, oczywiście, że się nada.


edit: dopiero doczytałem szczegół, jeśli na dojazdy na lotnisko to chyba jednak coś z "i" na tylnej klapie.

Opublikowano

Zawsze jak wracam na tydzień robię minimum 700km. W tym trasa 400KM. Często tez wracam na 2/3tyg co 2tyg, wiec chyba się zdecyduje na 330d. Słyszałem o patencie na opony, ze wystarczy napompować o 10% więcej niż zaleca producent i wtedy się nie odkształcają. Po auto pojadę z mechanikiem, ale chciałbym się spytać o jakieś bolączki tego silnika, co sprawdzić? W grę wchodzi 231 i 245km.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Zawsze jak wracam na tydzień robię minimum 700km. W tym trasa 400KM. Często tez wracam na 2/3tyg co 2tyg, wiec chyba się zdecyduje na 330d. Słyszałem o patencie na opony, ze wystarczy napompować o 10% więcej niż zaleca producent i wtedy się nie odkształcają. Po auto pojadę z mechanikiem, ale chciałbym się spytać o jakieś bolączki tego silnika, co sprawdzić? W grę wchodzi 231 i 245km.


Szczegóły znajdziesz na forum, ale ogólnie 330d 231 km to bardzo udany silnik, dzięki układowi rzędowemu świetnie wyważony. Mocny i mało pali. Bardzo przyjemnie się nim jeździ, generuje ładny dźwięk. Turbo i 2masa trwałe, wtryski tez trwałe, układ korbowy tłoki, cylindry nie do zdarcia. DPF jak to dpf jak jest to te same problemy co w innych autach. Parę dupereli w osprzęcie czasem zawodzi ale można to w miarę tanim kosztem ogarnąć. Jak kupisz auto to zwróć uwagę na klapki kolektora i egr - oba można wymienić lub trwale usunąć i problem nie powróci. Odmę wymienić aby mieć pewność że siedzi nowa. Zainteresuj się jeszcze sterownikiem świec, przecierającym się przewodem odpowietrzającym zbiornik paliwa, sprawdź czy silnik trzyma temperaturę (wówczas komplet ori termostatów). Aby uniknąć utraty ładowania w trasie, zleć sobie wcześniej regeneracje alternatora. Zainteresuj się tez rozrządem, samochody od 2007 r. mają większe ryzyko zerwania ( w przypadku dużych przebiegów). Czasami można spotkać się z pękniętym kolektorem wydechowym ale można podmienić na taki z żeliwa. Nie wypowiem się co do N57 ale wnioskując po watkach z forum chyba nie jest źle. Życzę udanego zakupu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.