Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Widzę na forum kilka pytań typu "Omega czy BMW". Więc i ja właczę się do dyskusji.

Dwa tygodnie temu przesiadłem się z Omegi MV6 '98 na BMW 525d '02 i rzeczowo chciałbym podzielić sie z Wami doświadczeniem.

Dla nie wtajemniczonych Omega MV6= Omega 3.0 V6 24V benzyna.

Pomijam stronę emocjonalną oraz sprawy wyglądu. Każdy lubi co innego i każdemu podoba się inny samochód. Mnie się podobają oba. Pomijam też sprawę kasy bo każdy ma jakąś kasę do wydania na samochód i kupuje to na co go stać.

Skoncentruję się na wrażeniach z jazdy. Omegą przejechałem jakieś 45 tyś, BMW dopiero 1 tyś więc moje przemyślenia nie są jeszcze pełne ale:

1. Jazda BMW daje o wiele większą frajdę.

Samochód jest troszkę bardziej sztywny (co nie znaczy że jest twardy), fotele lepiej trzymają, lepsze są też reakcje na gaz, hamulec, ruch kierownicy.

BMW jest lepiej wyważone. W Omie tył jednak trochę skacze na dziurawych zakrętach.

Ogólnie powiedziałbym, że BMW jest zestrojone o wiele bardziej ostro, "sportowo".

Omega robiła na mnie wrażenie czterokołowego pontonu o właściwościach jezdnych szafy 3 drzwiowej z lustrem.

2. Omega była bardziej komfortowa.

Po prostu typowy amerykański krążownik szos. Wsiadasz i jednego dnia robisz 1000 mil. Fotele były duże jak kanapa w salonie a do tego w miarę miękkie. Bardzo wygodne! W Omie jest więcej gadżetów dla podniesienia komfortu. Np. Komp pokładowy ma więcej funkcji, wycieraczki mają bezstopniowy zakres regulacji cyklu przerywanego, łagodniejsze (co nie znaczy że ładniejsze) podświetlenie zegarów itp.

3. Ilość miejsca.

No właśnie. Patrząc na liczby w cm powinno być tak samo ale nie jest. BMW sprawia wrażenie ciaśniejszego. Bagażnik BMW jest po prostu śmiesznie mały w porównaniu z Omą (oba kombi).

4. Silnik

Właściwie to nie można porównać 3.0 V6 benzyna z 2.5 R6 diesel ale zrobię to.

Przede wszystkim osiągami BMW bije na głowę Omę. Mimo, że to diesel to po prostu śmiga. Elastyczność o wiele lepsza (turbo!), przyśpieszenie takie samo. Silnik spawia przy tym wrażenie zadowolonego z pracy. W Omie silnik od 3 tyś obr krzyczał "nie rusz mnie ja już mam dość". BMW kręci się do końca skali i nie piśnie. Poziom hałasu we wnętrzu taki sam, jednak diesel ma bardziej basowy dźwięk a nie każdy to lubi. Na zewnątrz oczywiście BMW jest o wiele głośniejsze. Skrzynia w obu automat, ale w BMW 5 biegów z możliwością zmiany ręcznej w Omie tylko 4 biegi.

Spalanie to chyba oczywiste. W Wa-wie: Omega 15,5-16 BMW 8,5-9

4. Pozostałe

Światła w BMW są o niebo lepsze. Chociaż i w obu autach xenony. Tapicerka BMW jest o wiele gorsza niż Omy.

W BMW jest więcej rozwiązań przyjaznych dla kierowcy i ułatwiających życie.

Klima w BMW jest o niebo bardziej wydajna. Ogrzewanie zresztą też ale to nie dziwne bo jest postojowe.

BMW jest cichsze przy prędkościach od 50 km/h w górę. I to wyrażnie cichsze.

 

Jeśli chodzi o awaryjność to Omega ma z tym spory problem. Zwłaszcza z elektryką i elektroniką. W silnikach V6 Opla wycieki oleju z silnika (spod pokryw zaworów) to norma i nikt nawet nie próbuje tego naprawiać.

Części do Omegi jest pod dostatkiem, serwis też nie jest najgorszy. Samochód jest w miarę prostej konstrukcji.

Nie jest drogo. Tylko że trzeba bez przerwy coś robić.

Jeśli chodzi o korosję to to są mity. Ja miałem rocznik 98 i ŻADNEJ rdzy nie było.

 

Podsumowanie.

To są tak różne samochody, że trudno je porównywać. Inny styl, na co innego położony nacisk przy projektowaniu. BMW to "sportowa" limuzyna do prowadzenia samemu. Omega to komfortowe auto do bycia wożonym.

Jeśli chodzi o mnie to "na krótkiej liście" były 4 samochody BMW 525d, Volvo V70 D5, Merc E220 CDI i Omega 2.5 DTI (ten sam silnik co w e39). Ten sam rocznik, podobne wyposażenie, podobne przebiegi i stan.

Nie żałuję że wybrałem BMW.

 

Czy kupiłbym następne BMW? Nie wiem, ale chyba raczej nie. Z powyższej 4 mnie najbardziej odpowiadało Volvo. Jakoś najlepiej się w nim czułem chociaż nie potrafię wyjaśnić czemu. Może dlatego, że człowiek w Volvo czuje jakiś bijący od tego samochodu wielki spokój.

W Mercu czułem się jak w czołgu "Tygrys" wersja sport.

 

 

Mam nadzieję, że wyjaśniłem w ten sposób wiele dręczących was pytań o Omegę.

 

Pozdrawiam

Marek

Opublikowano

Mialem Omege B Caravan i generalnie sie z Toba zgadzam, poza jednym:

 

Jeśli chodzi o korosję to to są mity. Ja miałem rocznik 98 i ŻADNEJ rdzy nie było.

 

Gwarantuje Ci, ze to NIE SA mity. Omegi B (i to bezwypadkowe) potrafia rdzewiec na potege. Oczywiscie, poza wrazeniami estetycznymi w niczym to nie przeszkadza, ale jednak jezdzenie samochodem klasy sredniej wyzszej, ktory wyraznie ulega 'biodegradacji' moze sie co niektorym uzytkownikom nie podobac.

Nie wiem, od ktorego roku GM poprawilo odpornosc na korozje. Twoj egzemplarz najprawdopodobniej byl juz jednym z tych, w ktorych sie to udalo.

Faktem jest, ze nie widzialem pozniejszej Omegi B i Omegi C z wykwitami rdzy. Ale Omegi B z poczatku produkcji (w tym i moja 'byla' - rocznik 1995) sa dosc czesto mocno zardzewiale i to nie z powodu zlej naprawy blacharsko-lakierniczej.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

ech... stwierdzenie, że Omega, to "amerykański krążownik szos", rozbawiło mnie do łez... kolego, chyba w życiu nie jechałeś choćby Chevy Caprice Classic, nie mówiąc już o tradycyjnych Caddy'ch! Omega przy nich sprawia wrażenie małolitrażowego sedana.

co do rdzy - jest, była i będzie. koleżanka poruszała się MV6 full-wypasem kupionym w salonie, po kilku latach normalnej eksploatacji, purchle pojawiały się na rantach błodników, masce, etc. to samo mieli moi rodzice.

w MV 6 lubi mieć "dyskotekę na desce", czyli wyświetlić jakieś błędy, uszkodzenia, etc. ale cóż, to GM "dla ubogich" :mrgreen:

18.11.2006

Forza evil!

Opublikowano

tak sobie czytam i niektore rzeczy o ktorych piszecie sa napewno prawdziwe... u mnie w rodzinie jest troche opli... jest takze MV6 z 2001 roku-ma przejechane 176 tys i kompletnie nic sie nie dzieje z tym autem,zero problemow!!!

co do blach opli kazdy wie jak jest ale jesli ktos dba o auto to nic mu nie bedzie-astra od 97 do 2004 roku nie wykazala zadnej najmniejszej kropeczki rdzy - ale fakt faktem ze konserwowalismy ja zawsze przed zima a po zimie myta i od nowa i to jest chyba jedyny sposob na utrzyma nie opla w jakims stanie

Opublikowano

przejechałem się raz Omegą B 2.5 benzyna i stwierdzam, że ten samochód jest po prostu niebezpieczny, prowadzi się tak samo tragicznie jak np. Seicento.

po 2.5 V6 człowiek się spodziewa czegoś więcej, a tu dynamika jak w moim dieslu (chyba to przez ten automat który jest do bani).

mimo to jest wielu takich, którzy twierdzą, że kupując BMW i MB płacimy tylko i wyłącznie za markę. ręce opadają :D

 

a jeszcze kilka słów na temat blacharki Opli - ojca znajomy kupił Astrę II, nówkę z salonu i po ROKU :!: wyskoczyły pierwsze burchle.

Opublikowano

kumpel kupil niedawno omege 1995 2.0 i musze powiedziec ze wlasciwie ona nie rdzewieje ona poprostu mu gnije

dobrze ze kupilem jednak BMW

:twisted:

Opublikowano
Znajomy ma Omege 2.0 16v z 96r. (kombi) i mimo że jest cały czas garażowana to i tak ją zżera :/ Jak dla mnie to ogólnie Omega to auto gabarytami próbujące udawać samochód wyższej klasy, nawet do wożenia się nie nadaje bo jeśli kogoś stać na szofera to nie będzie jeździł Oplem :lol:

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano

Faktem jest, ze nie widzialem pozniejszej Omegi B i Omegi C z wykwitami rdzy. Ale Omegi B z poczatku produkcji (w tym i moja 'byla' - rocznik 1995) sa dosc czesto mocno zardzewiale i to nie z powodu zlej naprawy blacharsko-lakierniczej.

Tak to był problem pierwszych egzemplarzy potem to poprawili chyba od rocznika 97-98.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Mialem CARAVANA 95 2.016v i jako wozidlo dupy to calkiem dobry choc jednak te fotele na dluzsza trase potrafia zmeczyc . mul jakich malo , poza tym ciagle cos wysiadalo ... alternator , wycieki oleju z silnika , rdza do okola , problemy z termostatem , sonda padla , jakies dziwne dzwieki z pod kolektora (dziura i nieszczelnosc ) oraz ciagle klopoty z ukladem wydechowym - cos zawsze gdzies zgnilo .. ogolnie w naprawie tanie i to potwierdzam . ale juz niegdy nie kupie OPLA - wole starsze BMW
Opublikowano

Dyskusja jak dyskusja..

 

Ale czegoś nie rozumiem, chodzi o prace silnika w mv6 - 211KM

 

Znam troche ludzi z tymi autami, i nic mi nie wiadomo, żeby silniki te nie chciały się kręcić.

Kolega miał automat, więc to inna bajka, ale manuale dość konkretnie obie radzą na drodze.

 

Piątka jest wyraźnie mniejsza w środku, to nie wrażenie.

Opublikowano
Jeśli chodzi o korosję to to są mity. Ja miałem rocznik 98 i ŻADNEJ rdzy nie było.

 

a ja mam rocznik 98 i rdza już jest ;D

 

Po prostu typowy amerykański krążownik szos.

 

krążownik szos tak, ale czy amerykański? Raczej niemiecki ;p

 

Mimo różnic dzielących porównywane auta, zestawienie całkiem spoko! :cool2:

 

Pozdrawiam,

Łukasz

Glasurit Polska - Division of BASF - The Chemical Company

Profesjonalne dobieranie lakierów samochodowych.

Opublikowano

Piątka jest wyraźnie mniejsza w środku, to nie wrażenie.

 

no zgadzam sie w 100% z Boogie-m w tej sprawie

Opublikowano
Z powyższej 4 mnie najbardziej odpowiadało Volvo. Jakoś najlepiej się w nim czułem chociaż nie potrafię wyjaśnić czemu.

 

Moj kolega ma Volvo S60 D5 - ten mocniejszy - 163 konie w turbo dieslu. Tez z dotychczasowych samochodow ktorymi mialem okazje jezdzic czuje sie w nim najlepiej! Powiem nawet wiecej: e39 w porownaniu do tego Volvo to JEDNO WIELKIE NIEPOROZUMIENIE!!!!!!!!!!!!

 

A co do omegi - bylem szczesliwym posiadaczem b 2.0 16v 1995 rok w automacie - 2 lata temu musialem ja sprzedac - bylem z niej zadowolony - nie miala ani jednego - powtarzam ani jednego parcha!!!!!!!!!!!! nigdzie ani na drzwiach ani na blotnikach....... Wcale sie nie psula i nie gnila - nie wiem moze dlatego ze jak ja sprzedawalem miala 97 tys oryginalnego przebiegu albo poprostu jakos tak trafilem. Na wiosne tego roku chcialem kupic taka omege z 1997 roku - ogladalem chyba ze 20 sztuk - niestety kazda ktora ogladalem nadawala sie na dzien dobry do poprawek laierniczych i blacharskich - pognite byly masakrycznie - w ciagu 2-3 miesiecy szukania nie znalazlem nie zgnitej omegi!!!!!!!! no i skonczylem w e 36 :P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po pierwsze - nie znam opla, który nie gnije (chyba już nawet w salonie są podżerane).

Po drugie - BMW MA płynną regulację trybu przerywanego pracy wycieraczek (od 2 do 30 sekund - odsyłam do instrukcji obsługi).

Po trzecie - omega ma jeden plus - ma spory bagażnik... wszystko.

Kai
Opublikowano
Z powyższej 4 mnie najbardziej odpowiadało Volvo. Jakoś najlepiej się w nim czułem chociaż nie potrafię wyjaśnić czemu.

 

Moj kolega ma Volvo S60 D5 - ten mocniejszy - 163 konie w turbo dieslu. Tez z dotychczasowych samochodow ktorymi mialem okazje jezdzic czuje sie w nim najlepiej! Powiem nawet wiecej: e39 w porownaniu do tego Volvo to JEDNO WIELKIE NIEPOROZUMIENIE!!!!!!!!!!!!

 

A co do omegi - bylem szczesliwym posiadaczem b 2.0 16v 1995 rok w automacie - 2 lata temu musialem ja sprzedac - bylem z niej zadowolony - nie miala ani jednego - powtarzam ani jednego parcha!!!!!!!!!!!! nigdzie ani na drzwiach ani na blotnikach....... Wcale sie nie psula i nie gnila - nie wiem moze dlatego ze jak ja sprzedawalem miala 97 tys oryginalnego przebiegu albo poprostu jakos tak trafilem. Na wiosne tego roku chcialem kupic taka omege z 1997 roku - ogladalem chyba ze 20 sztuk - niestety kazda ktora ogladalem nadawala sie na dzien dobry do poprawek laierniczych i blacharskich - pognite byly masakrycznie - w ciagu 2-3 miesiecy szukania nie znalazlem nie zgnitej omegi!!!!!!!! no i skonczylem w e 36 :P

 

A kolega, chyba nie siedział z tyłu w Volvo S60. Totalna porażka, jeżeli chodzi o ilość miejsca. Więcej miejsca na nogi jest w Skodzie Fabii.

Pozdrawiam,

James

740iA 93r. - jest

628CSI 83r. - było

Opublikowano
Witam

 

 

Kolega również o tych wrażeniach Omega - BMW napisał na forum Omegi.

 

Zapraszam na forum Omegi, i jak widzę od razu zostało zweryfikowane rzekomo lepsze osiągi BMW.....

 

http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=156648&c=72&f=9&orderby=desc&start=20

 

I odrazu zaczęło się i tam czegóż to MV6 nie potrafi i jaka to 5-ka jest niewygodna :twisted2:

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano

Wygoda to zależy, co kto lubi.

Dla mnie kiedyś wygoda oznaczałą spokój o to, jak zachowa się auto przy każdej prędkości, czyli zawiesznie sportowe.

 

Chodzi o czyste osiągi no i "elastyczność" dizli.

Opublikowano

Witam,

 

Boogie- tak czułem że Ty byłeś kiedyś Bestiales. Pozdrawiam.

 

Panowie, na forum Omegi rzeczywiście była fajna dyskusja na temat osiagów obu samochodów. Ale napiszę to samo co napisałem tam.

Nie wnikałem w cm, km i sekundy. Mnie chodziło o WRAŻENIE.

Jestem tu nowy więc warto od razu powiedzieć jasno. NIE jestem palaczem gumy ani ścigantem. Choć nie mam nic przeciwko nim. Moja filozofia jest taka "róbta co chceta, byle mnie (ani mojej rodziny) nie uszkodzić".

Jeśli chodzi o osiągi to mam pewne minimim które mi odpowiada. I każdy samochód który wykracza poza to minimum ma dla mnie zadowalające osiągi. I żeby było jasne jak dla mnie 525d je ma i Omega też je miała. I nigdy nie brałem udziału w dyskusjach (ani na necie ani w realu) w stylu "mój może 240 a mój tylko 190 ale za to pali tylko 6 w mieście".

Koledzy z LOB jakoś się czepnęli tych osiagów strasznie. Nie wiem ale może to jest jakiś kompleks. Ale dyskusja była ciekawa, można się było czegoś dowiedzieć w sprawie diesel vs benzyna.

Ale ja chciałem raczej sprowokować dyskusję nt. miałem taki a teraz mam inny. Ten ma to lepsze a tamten miał tamto.

To mnie naprawde interesowało i nadal mnie interesuje.

I tez zapraszam na LOB

 

Pozdro

Marek

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Ja miałem Omegę z 95 roku z przebiegiem 88 tysięcy i gdyby nie fakt,że wymieniłem w niej tylko pasek rozrządu i płyny pomyślałbym,że miała kręcony przebieg.Silnik wyglądał jakby był z fabryki,podwozie z fabryczną konserwacją,tapicerka welurowa jak nowa!!! To był silnik 8 v więc słaby,ale za to kompletnie bezawaryjny!Mówię Wam-zero problemów z tym samochodzikiem!Do tego ten komfort!A co do niebezpieczeństwa to się nie zgodzę-Omega sunęła po drodze jak po szynach :cool2: Do tego żadnej dziury nie czułem,a teraz w mojej E36 każdą dziurę czuć. Poza tym oczywiście Opel to Opel...
Freude am fahren...
Opublikowano

Tez miałem MV6 97 rok przez 4lata i nigdy więcej żadnego Opla nie kupię. Co roku robiłem przednie zawieszenie, właściwie wszystko się popsuło, a korozja była nawet na dachu, ale, ale To bardzo szybki samochód przy którym tds w ogóle nie jedzie. Tu nie ma co porównywać.

Poza tym wcale nie jest miękka ma całkiem sprężyste zwieszenie i dobrze się prowadzi. Kto mówi, że to ponton chyba nią nigdy nie jechał.

Jej V6 bardzo ładnie się wkręca i lubi obroty tyle, że brzmi trochę surowo.

Po czwarte w porównaniu z E39 jest obszerniejsza to fakt, tyle, że ma duże, ale bardzo niewygodne fotele, a tylna kanapa to właściwie ławka pozbawiona wyprofilowania. Dlatego z tyłu jest niewygodnie. Fotele E39 to przy Omedze kosmos, doskonałość. To samo dotyczy ergonomii. Pod tym względem E39 jest lepsze o lata świetlne.

Opublikowano
piszecie ze opel rdzewieje,ok zgadzam sie z tym ale bmw nie jest idealem, ostatnoi moj znajomy kupil bmw 530 d z 2001 r i przy relingu, oraz tylna klapa miala rdze i nie bylo to auto powypadkowe, oraz widzialem juz nieraz z nowszych rocznikow np 99-2001 ze tez mialy rdze, szczegolnie tylna pokrywa bagaznika i pas tylny.Podobny problem ma rowniez mercedes takie same objawy rdzy, nie mowiac juz o oplu.
Sprzedam Bmw 320d E46 2001r
Opublikowano
Dziwne dla mnie jest ,że np.w audi od ponad 20lat jest ocynk,a w bmw nie :worried:

 

Z tym ocynkiem, to nie do konca tak jest. Po prostu niektore elementy w roznych modelach Audi, BMW i Mercedesa byly ocynkowane, inne nie.

Ale nie jest tak, ze Audi ocynkowuje nadwozia od x lat, a BMW czy Mercedes nie.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Ludzie :mad2: Na forum BMW nawet jak by ktos porownywal nowego VW passata do paro letniej bmki ,to i tak wszyscy by wybrali bmw,bo ma tamto,sramto,owamto,no i ze to przeciez BMW :mad2: :mad2: :mad2: :duh: :duh: :duh: Boze ,ludzie :mad2: .Temat byl juz tysiace razy :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.