Skocz do zawartości

[E60] kepa416 535d Carbonschwarz Mpakiet


kepa416

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich po prawie pół rocznej przerwie udało się wrócić do grona posiadaczy BMW. Poprzednie auto skończyło o tak: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=303053. Pół Roku poszukiwań następcy, brałem pod uwagę inne marki jednak zawsze kiedy wsiadłem do E60 było to coś co mówiło że to jednak to. Udało się trafić coś niekoniecznie świeżego ale w końcu TOP czyli mocny silnik dobre wyposażenie. Auto kupione od tej samej osoby co poprzednie E39 (stefan1230).


Jeśli chodzi o auto 1 wł, pełna historia w DE. Przebieg 235 tys. Serwisy potwierdzone w ASO i przeglądami. Bezwypadkowe, jest zgłoszona jedna kolizja. Malowane tylne nadkola, ale to raczej szkody parkingowe. Stan jak na 13 latnie auto dla mnie bardzo dobry, brak korozji (e39 to nie jest). Lakier na prawdę zadbany. Wnętrze i podwozie bardzo dobre. Obecnie kilka mankamentów do zrobienie typu wysuwanie podudzi, uszczelka tylnej szyby czy emblematy. Poza tym wnętrze wymaga trochę czasu na konserwacje i czyszczenie. Z zewnątrz wleci glinka, wosk i można jeździć. Na dniach wpada pierwszy serwis oleje, filtry odma itp..


Wyposażenie:

 

Numer podwozia WBANC91020B764174

Kod typu NC91

Typ 535D (EUR)

Typoszereg E E60 ()

Seria 5

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M57X

Pojemność skokowa 3.00

Moc 200

Napęd HECK

Skrzynia biegów AUT

Kolor CARBONSCHWARZ METALLIC (416)

Tapicerka LEDER NASCA BEIGE (U6BA)

Data prod. 2005-09-13


Składanie Wyposażenie

Kod


Nazwa (interfejs)


Nazwa (ETK)

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE

S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatyczna skrzynia biegów

S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Poduszka bocz. pasaż. na tyln. siedz.

S2NPA M LM R. DOPPELSPEICHE 135 M NOTLAUF

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

P337A M SPORTPAKET M Pakiet sportowy

S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny, elektryczny

S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Roleta przeciwsłoneczna tylna

S416A SONNENSCHUTZROLLOS Roleta przeciwsłoneczna tylna /boczna

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S430A INNEN- UND AUSSENSPIEGELPAKET Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S437A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego

Kod


Nazwa (interfejs)


Nazwa (ETK)

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S453A AKTIVE SITZBELUEFTUNG VORN Klimatyzowane fotele przednie

S455A AKTIVSITZ FUER FAHRER/BEIFAHRER Aktywny fotel kierowcy/pasażera

S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Fotel komfort z pamięcią

S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Kontrola świateł mijania

S563A LICHTPAKET Lusterko do makijażu, podświetl.

S601A TV-FUNKTION Funkcja TV

S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

S610A HEAD-UP DISPLAY

S612A BMW ASSIST

S616A BMW ONLINE

Kod


Nazwa (interfejs)


Nazwa (ETK)

S620A SPRACHEINGABESYSTEM Wejście głosowe

S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Inst. tel. Siemens ze sł. z przodu

S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD

S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL System HiFi Professional DSP

S698A AREA-CODE 2

S6AAA BMW TELESERVICES

S704A M SPORTFAHRWERK M Podwozie sportowe

S710A M LEDERLENKRAD M Kier. sport. wielofunk.

S715A M AERODYNAMIKPAKET Pakiet areodynamiczny M

S754A M HECKSPOILER

S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE Wysoki połysk Shadow-Line

S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Podsufitka antracyt

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

Kod


Nazwa (interfejs)


Nazwa (ETK)

S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG

S8SPA COP STEUERUNG

S9AAA AUSSENHAUTSCHUTZ


Składanie Wyposażenie seryjne

Kod


Nazwa (interfejs)


Nazwa (ETK)

S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

 


IMG_20180530_164510.jpg


IMG_20180530_164533.jpg


IMG_20180530_164543.jpg


IMG_20180530_164557.jpg


IMG_20180530_164606.jpg


IMG_20180530_164616.jpg


IMG_20180530_164632.jpg


IMG_20180616_184230.jpg


IMG_20180530_170811.jpg


IMG_20180623_174907.jpg


IMG_20180623_174911.jpg


IMG_20180623_174919.jpg


IMG_20180623_174923.jpg


IMG_20180623_174932.jpg


IMG_20180623_174936.jpg


IMG_20180623_175010.jpg


IMG_20180623_175013.jpg


IMG_20180623_175022.jpg


Wracając do tematu


3.09.2019r.


Auto w końcu dostało serwis skrzyni w skład weszło:


-konwerter (regenracja MVS wersja z polifta)

-przekładkę

-tłoczki

-tulejki

-adapter

-przejściówkę elektryczną

- 12 l oleju

- miska

- uszczelniacz konwertera


Tak wyglądały tłoczki, tulejki oraz okular


69263290-375669193354541-5275717537533788160-n.jpg


Tutaj okazało się że ktoś był i wymienił 1 szt. zaworu:


68604074-1330415357115866-4536401800143568896-n.jpg


DPF albo sam układ wydechowy ktoś wcześniej rozpinał :


68806151-377295639636285-5272813607065747456-n.jpg


Było podejrzenie że pucha pusta w środku:


68580734-464101537474296-1530314306606858240-n.jpg


Cudów nie ma ale jest cały, w wolnej chwili poleci na czyszczenie.


Do tego weszło kila śrubek wydechu, wieszak, obejmy, 4x uszczelka dpf przy okazji jak auto wisiało poszły nowe uszczelki do rur od IC.


No i kwiatek który wyszedł przed serwisem czyli tylne przewody hamulcowe 2 szt. od połowy auta białe i spęczniałe poszły nowe.


Do tego gumy i końcówki stabilizatora.

20190903-171942.jpg

20190903-171937.jpg




Okazało się też że podpora wału, łącznik elastyczny oraz poducha skrzyni nówka oraz poliftowe wersje czyli ktoś coś działał i było z głowy.


Cały serwis zrobiony tutaj:


https://www.facebook.com/Bimmer-Revival-451639985368909/


Lokalna firma która ratuje mi tyłek bo nie muszę na proste rzeczy wozić auta po Polsce :)


Mała aktualizacja:


17.01.2020


W czwartek auto idzie na serwis hamulcowy.

-tarcze OE

-klocki GALFER/SDT

-okładziny ręcznego, sprężynki oraz czujniki ATE

-sprężyny klocków OE


Liczę że nie wylezie nic z zaciskami czy piastami bo w/w części wciągnęły prawie 4 tys :)


20200108-144447.jpg


20200117-165853.jpg


20200117-165911.jpg


20190913-094123.jpg


20190913-094134.jpg


20190913-094140.jpg


20190913-094154.jpg


20190913-094205.jpg


20190913-094224.jpg


20190913-094231.jpg


20190913-094240.jpg


20190913-094256.jpg


20190913-094303.jpg


29.01.2020


Auto odebrane, poza zestawem klocki tarcze okładziny doszły jeszcze piasty przód bo wyglądały tragicznie, za to jest cisza i spokój bo nie ma bicia a przy okazji to nie było tyle roboty na potem z wymianą. Teraz czeka docieranie.


Z górki nie było widać po śrubach zwrotnicy wszystko było od nowości nieruszone.



83232983-1465835250264054-9104761940835565568-n.jpg


83384379-544011769537117-1804779149366132736-n.jpg


83742649-694911937711446-2893348098120089600-n.jpg


83992972-2963274220568422-5980916412661628928-n.jpg


83673809-1083054868721900-1757385821637312512-n.jpg


83700666-266100071033730-5461233148031401984-n.jpg


83799234-2479168759001114-1645134046742708224-n.jpg


83909834-1066157590415805-5714564823254040576-n.jpg


83938962-1040418539669449-6278916430662467584-n.jpg


18.03.2020r.


U mnie wiosenne porządki. Sterownik świec wywalił błąd czyli 3 świece ciągle wiszą. Wpada sterownik i kpl świec wraz z przewodem. Do tego komplet uszczelek ssącego. Rolki paski pompa wody bo wszytsko z przodu jest od nowości. Do tego uszczelka dekla i wtrysków bo leci olej z niej na rogach. Aha no i odma oraz olej. Króciec wody mimo że nie ma wycieku ale już nie chce w najbliższym czasie ściągać ssącego a pływa cały w oleju. Oraz śruby przednich zwrotnic bo są założone używki i przy okazji się wymieni.



20200318-123211.jpg


20200318-121804.jpg


20200318-123203.jpg


20200309-144837.jpg


17.04.2020


Dziś auto odebrane od mechanika wymienione:

- świece żarowe

- sterownik świec

- przewód masowy sterownika

- rolki prowadzące z napinaczem

- pompa wody

- paski 2x

- koło pasowe udało się w ostatniej chwili

- oraz kolektor ssący który był na gwarancji z firmy autossilniki i okazało się że z klapek leciał olej a nie z uszczelek.

- uszczelki kolektora ssącego

- obejma EGR

- filtr paliwa

- 6 wtryskiwaczy zostało sprawdzonych 1 do regeneracji.

- frezowanie gniazd wtryskiwaczy

- uszczelka pokrywy zaworów

- odma


0d5a18dd03c5c393616503b93d33a2f8-0.jpg


2d77ec3562ea74f5d0036aa6bba4973e-0.jpg


44b325a0e3dc8b6dd401239d92c63dd4-0.jpg


4af1cc49241ed1205d7c9c5c6d79d1e2-0.jpg


cd19992e0ca98036f14749a0fb0a5780-0.jpg


92939470-536724330550825-6851412696223449088-n.jpg


93303582-1682128488578169-4590545807144386560-n.jpg

Edytowane przez kepa416
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
W taką pogodę xDrive tylko brakuje w Twojej furze. Pierwsze śniegi za mną i szczena mi opada jak moja idzie po śniegu pod górę z napędem na 4.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znam to auto, oglądaliśmy ją dla kolegi, niedawno była jeszcze na allegro i to był jedyny egzemplarz wart uwagi ze względu na silnik, stan, oraz wyposażenie.

Brat ma taką samą i te same felgi i opony wsadziliśmy do nich 255/40/18 i o wiele są lepsze od 245/40/18

a z kolei na lato poszły w rozmiarze z f10 245/45/18 i licznik wskazuje 100% to samo co GPS. bo na seryjnym ogumieniu jest różnica w prędkościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba kawał czasu temu ją oglądaliście :)


Mała wiosenna aktualizacja:


Udało się ogarnąć lampy bo wcześniej były matowe i żółte. Teraz wygląda to lepiej chociaż klosze na tyle podniszczone że zostało kilka wad. Mimo to jestem zadowolony z efektu. Jednak zastanawiają mnie dwa odbite okręgi na lewej lampie w komorze świateł drogowych.


Przed:


20190411-103757-HDR.jpg


20190411-103813-HDR.jpg

Po:


20190411-142948-HDR.jpg


20190411-142952-HDR.jpg


20190411-143001-HDR.jpg


20190411-143005-HDR.jpg


Letnie opony weszły na auto, pojechałem na przegląd ujawniło się kilka elementów do wymiany 2x wahacze z tyłu krótki i długi, tuleja pływająca i końcówka oraz drążek kierowniczy. Do tego wyszedł wyciek z oleju z silnika ale do głębszego zlokalizowania.



16.04.2019r.


Dotarła paczka części 2 wahacze i drążek z końcówka oraz tulejki ~ 1200 zł :mrgreen:


IMG-20190416-175051.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Wracając do tematu


3.09.2019r.


Auto w końcu dostało serwis skrzyni w skład weszło:


-konwerter (regenracja MVS wersja z polifta)

-przekładkę

-tłoczki

-tulejki

-adapter

-przejściówkę elektryczną

- 12 l oleju

- miska

- uszczelniacz konwertera


Tak wyglądały tłoczki, tulejki oraz okular


69263290-375669193354541-5275717537533788160-n.jpg


Tutaj okazało się że ktoś był i wymienił 1 szt. zaworu:


68604074-1330415357115866-4536401800143568896-n.jpg


DPF albo sam układ wydechowy ktoś wcześniej rozpinał :


68806151-377295639636285-5272813607065747456-n.jpg


Było podejrzenie że pucha pusta w środku:


68580734-464101537474296-1530314306606858240-n.jpg


Cudów nie ma ale jest cały, w wolnej chwili poleci na czyszczenie.


Do tego weszło kila śrubek wydechu, wieszak, obejmy, 4x uszczelka dpf przy okazji jak auto wisiało poszły nowe uszczelki do rur od IC.


No i kwiatek który wyszedł przed serwisem czyli tylne przewody hamulcowe 2 szt. od połowy auta białe i spęczniałe poszły nowe.


Do tego gumy i końcówki stabilizatora.

20190903-171942.jpg

20190903-171937.jpg




Okazało się też że podpora wału, łącznik elastyczny oraz poducha skrzyni nówka oraz poliftowe wersje czyli ktoś coś działał i było z głowy.


Cały serwis zrobiony tutaj:


https://www.facebook.com/Bimmer-Revival-451639985368909/


Lokalna firma która ratuje mi tyłek bo nie muszę na proste rzeczy wozić auta po Polsce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy były ogólne które świadczyły o zużytym sprzęcie. Miałem coś w rodzaju miękkiego gazu czyli olej i konwerter. Tloczki to dlatego że czasem szarpala przy zmianie biegów albo robiła to nerwowo i przy redukcji długo to trwało i było czuć zwalnianie auta. Czasem przeciągała biegi czasem przy dynamicznej jeździe wrzucał 3/4 bieg za szybko ogólnie sporo objawów.


Jeden który został to taki ze jak nie zahamuje autem do 0 przy światłach czy krzyżowce i dodam gazu to czuję szarpniecie tylko nie wiem czy to skrzynia czy może coś z mostem lub wózkiem. No ale czuję że obroty potrafią wteyd skoczyć jakby ktoś trzymał sprzęgło i puścił szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Mała aktualizacja:


17.01.2020


W czwartek auto idzie na serwis hamulcowy.

-tarcze OE

-klocki GALFER/SDT

-okładziny ręcznego, sprężynki oraz czujniki ATE

-sprężyny klocków OE


Liczę że nie wylezie nic z zaciskami czy piastami bo w/w części wciągnęły prawie 4 tys :)


20200108-144447.jpg


20200117-165853.jpg


20200117-165911.jpg


20190913-094123.jpg


20190913-094134.jpg


20190913-094140.jpg


20190913-094154.jpg


20190913-094205.jpg


20190913-094224.jpg


20190913-094231.jpg


20190913-094240.jpg


20190913-094256.jpg


20190913-094303.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witaj. Mam pytanie odnośnie emblematów. Skąd je wziąłeś i jak cenowo się prezentują? Zdarło mi ostatnio z tylnej klapy podczas jazdy na autobahnie, kupiłem na szybkości za 20 zł ale jakiś szmelc, ma tył chromowany i jest grubszy niż ten oryginał. Czy to co kupiłeś jest tym z lewej, tym cieńszym? Pozdro


dsadasdjp_qaennhh.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te zdjęcia co są to są dwa takie same kupione na allegro w dobrej cenie, od dobrego sprzedawcy który odpisał mi że ktoś zwrócił mu chińczyki i stąd pomyłka. Skończyło się tak że sprzedawca kazał zwrócić chińskie i odesłał mi ori. Ogólnie chinol nie leżał w miejscu gdzie go montowałem tak jak stary ori czy ori który brałem w ASO do E39. Teraz cena w ASO to 210 zł/ szt. Ta osoba od której kupiłem ma już zawiszone konto na allegro. Widzę jakiś za 99 zł (https://allegro.pl/oferta/znaczek-emblemat-bmw-74-mm-e34-e36-e39-e46-e60-e90-8422762585) ale nie pisze że to Ori więc pewnie chinol.


Dla mnie po lewej masz OE po prawej masz podróbkę. Tylko ta po lewej może być taką dobrą podróbką jak moje chińskie zrób foty tyłu datowniki (chinole prawdopodobnie są wszystkie takie same tzn. data i rok produkcji bo zrobili kopie OE z tego czasu) i przodu żeby zobaczyć jak wyglądają srebrne ramki.


Proszę bardzo:

Zdjęcia ori:

https://imgur.com/a/IHNP1oA



Co do porównania z tamtymi podróbami to na pewno wydaje się być cięższy i masywny. Brak poszczerbionych krawędzi na srebrnej obwolucie na około nie jest pomarszczona. Linie srebrne samego znaczka są równe i to tak że nie wykraczają na niebieskie i białe pola ale tak samo ich powierzchnia jest okrągła i mocno wypukła. No i nie miały folii ochraniającej i inną etykietę oraz worek.


Tutaj wrzucam dodatkowo zdjęcia podróbki:


https://imgur.com/a/j4W31kd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co jest najciekawsze? Ze obydwa emblematy maja identyczne numery z tyłu, są chromowane więc ten który był na klapie musial być już wymieniany przez kogos, tylko ze ten cieńszy ma dodatkowo 2, wszystkie numery się zgadzają plus cieńszy ma dwójkę. W domu się poorientowałem że to jakiegoś chinczyka konkretnego kupiłem gdy zamontowałem na klapę, nie siedziało jak powinno i zauważyłem że jest grubsze. Ale ten chinczyk co był cieńszy naprawdę siedział dobrze na klapie i wyglądał jak z fabryki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

One na prawdę wyglądają identycznie ale jak masz ori w ręku to widać różnicę w odcieniu niebieskiego, ramce srebrnej w środku emblematu i na zewnątrz bo są poszarpane krawędzie. Z tego co pamiętam masa też się różni bo OE jest cięższy jakby był pełny w środku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko, to znowu ja. Pierwsza sprawa to dzisiaj znowu wpadłem na Twój temat ale już dokładniej go przeczytałem. Jak rozwiązałeś sprawę z kolektorem dolotowym? Bo właśnie tam pod tą Łodzią go też robiłem i jestem po prostu ciekawy. A druga sprawa to z racji zbliżającej wiosny czas na jakieś decyzje odnośnie felg. Jeżdżę w lecie na 135 tak jak Ty i tak samo na 245/40 i jak prześledziłeś mój temat który jest zaraz obok Twojego, tez Carbonschwarz i tez na m paku hehe.. Ale do rzeczy. Nie nachodzi Cię żeby wleciały na lato jakieś zdrowe 19-tki? Wydaje mi się ze ten samochód ma potencjał na tą felge, jeszcze na m paku byłaby to piękna rzecz, ale z drugiej strony jeżeli jest się narażonym na jazdę na nie rewelacyjnych drogach to trzeba kwestię 19 przemyśleć. A u Cb jak to wygląda, miałeś rozkminy odnośnie 19 do tej fury? Czy może nie jesteś fanem dużego felunku?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 19" na ten sezon odapdają, mam jeszcze dobre opony 18" i listę wydatków które są ważniejsze niż felgi. One pewnie siądą na przyszły sezon jak skończą się tylne opony i S135 zostanie na zimę.


Kolektor dolotowy założony ten z Łodzi, działa nie rozpada się klapki są na miejscu. Ale zawsze jest ta świadomość że coś może odpaść, a dwa że leci mi ze śrubek pod klapkami olej. Wiem że jest go za dużo w dolocie, ale szczelne połączanie to nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

18.03.2020r.


U mnie wiosenne porządki. Sterownik świec wywalił błąd czyli 3 świece ciągle wiszą. Wpada sterownik i kpl świec wraz z przewodem. Do tego komplet uszczelek ssącego. Rolki paski pompa wody bo wszytsko z przodu jest od nowości. Do tego uszczelka dekla i wtrysków bo leci olej z niej na rogach. Aha no i odma oraz olej. Króciec wody mimo że nie ma wycieku ale już nie chce w najbliższym czasie ściągać ssącego a pływa cały w oleju. Oraz śruby przednich zwrotnic bo są założone używki i przy okazji się wymieni.


20200318-121804.jpg


20200318-123203.jpg


20200318-123211.jpg


20200309-144837.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

17.04.2020


Dziś auto odebrane od mechanika wymienione:

- świece żarowe

- sterownik świec

- przewód masowy sterownika

- rolki prowadzące z napinaczem

- pompa wody

- paski 2x

- koło pasowe udało się w ostatniej chwili

- oraz kolektor ssący który był na gwarancji z firmy autossilniki i okazało się że z klapek leciał olej a nie z uszczelek.

- uszczelki kolektora ssącego

- obejma EGR

- filtr paliwa

- 6 wtryskiwaczy zostało sprawdzonych 1 do regeneracji.

- frezowanie gniazd wtryskiwaczy

- uszczelka pokrywy zaworów

- odma


0d5a18dd03c5c393616503b93d33a2f8-0.jpg


2d77ec3562ea74f5d0036aa6bba4973e-0.jpg


44b325a0e3dc8b6dd401239d92c63dd4-0.jpg


4af1cc49241ed1205d7c9c5c6d79d1e2-0.jpg


cd19992e0ca98036f14749a0fb0a5780-0.jpg


92939470-536724330550825-6851412696223449088-n.jpg


93303582-1682128488578169-4590545807144386560-n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szacun że masz takie myślenie jak ja, wymieniamy co jest do wymiany i nie ma zabawy w pólkoszty. Na grupach fb zostałbyś zlinczowany że kupują bmw za 15 tysięcy i ciągle coś jest do roboty, bo tam każdy ma 5 lat samochód i tylko olej z hamulcami zmieniał. Forum obnaża brutalną prawdę która brzmi: Bmw e60 nie jest na każdą kieszeń. Dobrze działasz, powodzenia i zdrowia życzę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Takich historii to już się nasłuchałem, jak to ludzie w DE pracują, odkupują od niemców najlepsze fury, jeżdżą aż się zacznie sypać (żadnej wymiany oleju, opon, czy cokolwiek, tylko paliwo) i wtedy na otomoto, idealnie to jeszcze na tym zarobić :) Takie urban legends, bo osobiście to znam tylko historie jak ktoś rypał w szparagach całe lato, kupił merca, a już w październiku na stacji tankował za 15pln :norty:

Chociaż z drugiej strony, jak szukałem fury, to więszkość "igieł z prywatnych rąk" właśnie tak się prezentowała - aby się nie rozpadłą przy jeździe próbnej.


Prawda jest taka, że żadna fura premium nie jest tania w utrzymaniu, tym bardziej jak ktoś ma wyczulone ucho i OCD :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w cuda nie wierzę. Kupując 10-15 letnie auto zawsze jest coś do roboty. Widać z resztą w pierwszym poście jest info co było robione w aucie przez 9 lat od zakupu do 2014 potem są 4 lata przerwy i z tego co widziałem ani zawieszenie ani mechanika nie była ruszana olej filtry i do przodu. Także dla mnie normalna sprawa. Ja auta nie używam do pracy czy życia bo funkcjonuje bez dla mnie to auto to raczej zabawka i odskocznia od rzeczywistości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

2020-06-14


Długi weekend było trochę wolnego czasu. W sumie pierwsze dokładniejsze mycie po zimie. Oczywiście znalazło się kilka nowych uszkodzeń jak się skończy mechanikę będzie trzeba się dogadać na termin do lakiernika bo zderzak i maska wygląda jakby była z innego auta.





20200614-144917.jpg


20200614-144933.jpg


20200614-144942.jpg


20200614-144951.jpg


20200614-145002.jpg


20200614-145021.jpg


08.02.2021


Dawno nic się nie działo. Przyszła zima i są remonty. Ogólnie zbierałem się z regeneracją maglownicy bo stukanie i pukanie doprowadzało do szału. Auto na niemieckich autostradach miało tendencję do myszkowania.

Przy okazji aby już nie wracać wpadł komplet wahaczy i drążków wraz z końcówkami. No i niespodzianka nowe gumy stabilizatora (OE) które od ostatniej wymiany (Mayle) wytrzymały rok czasu. Teraz pozostaje tylko geometria.

Przy okazji wymiany przekładni kierowniczej jak był podniesiony silnik i opuszczony wózek wpadły poduszki OE które wyglądają tak jak te SWAG tylko kosztowały 2x tyle lol

Aha i regeneracji uległ również alternator.



147317485-149972113516913-2447869115946417413-n.jpg


147382504-267025231454950-3795880320926901155-n.jpg


148103401-266248928211560-386492987281054899-n.jpg


148158534-460971701944112-8882537769818651752-n.jpg


148269069-260354129025981-1475737416715685008-n.jpg


148431441-481736862820827-3281257875600082292-n.jpg


c80c57aee1a0336d116730d13f058b19-0.jpg


121592552-353476889296796-5837161396498867700-n.jpg


20210120-171516.jpg


20210120-171535.jpg


20210120-171542.jpg






05.05.2022


Post pod postem 5.05 wracając z pracy trafiłem sarnę na drodze. Strzał przy 80 km/h. Słyszałem dwa uderzania i już czarny scenariusz przed oczami. Okazało się że nie było tak źle. Ucierpiała lampa, halogen i błotnik. Wyglądało tak:


20210506-110138.jpg


20210506-110448.jpg


20210506-110501.jpg


Początkowo szukałem lampy z przedlifta, ale na rynku albo złomy (2szt. miałem w domu albo połamane albo zalane i zaparowane z robalami w środku). Decyzja padała na bardzo ładne polifty z odbiorem osobisty. Które były całe z ładnym kloszem i z pewnego źródła. Do tego błotnik myślałem że mój do uratowania okazało się że zgiął się w 3 miejscach. Udało dostać się w kolor taki w dobrej cenie i jest na aucie. Przy okazji malowania zderzaka ogarnie się spasowanie aby było idealnie. Do tego weszły nowe halogeny no stare były już matowe od kamyczków.


Wyglądało nie groźne ale całość zamknie się w 6 tys. zł... :)


20210513-185426.jpg


20210515-120804.jpg


20210515-213642.jpg



I od słowa do słowa. Auto po złożeniu trafiło do mechanika w celu kodowania i przystosowania do polifotwych lamp. Oczywiście jak zawsze przerosło moje oczekiwania bo wygląda to jak OE. Dodatkowo poprawił otuliny przewodów postojówek. Moduł LCM II na miejscu.


Co wyszło w weekend, że nie tak łatwo zakodować przednie lampy lci i tylne prelci na jednym module. Więc mam już w tranzycie polifotwe :)


186965874-260664259135079-8801560407850733513-n.jpg


187362001-231123652150525-3047100054013932384-n.jpg


187870104-305474547774423-3002229629871920854-n.jpg


188331175-647611542959538-8711729855505235894-n.jpg


188413242-384215589491654-5526551177465076588-n.jpg


188548228-493023642010776-1283958520624081435-n.jpg


25.05.2021


No i wpadają poliftowe lampy :)


20210525-152837.jpg


20210525-152843.jpg


20210525-152847.jpg


23.02.2022r.


Złożę kilka wizyt w garażu w jedno. W końcu udało ogarnąć się bolączki mechaniczne, wycieraczki działają dopiero po 3 wymianie mechanizmu i silniczka. Zamienniki to zło, za to w 30 min robię wymianę mechanizmu.


Wpadła pompa Vaccum, stara w wysokich temperaturach potrafiła niedomagać. Jest lepiej albo efekt placebo wydania 800 zł :)


20211230-130252.jpg


Przednie lampy miały zniszczone uszczelki, i żarniki więc uznałem że wymienię to aby już zamknąć temat oświetlenia. Do tego wpadła osłona dolna przed kołem bo ze starej wisi urwany kawałek od zakupu.


20220205-162321.jpg


Przed zimą udało się wymienić pospawany kpl. S135 na taki bez spawów i z nową powłoką lakierniczą do tego nowe dekielki i śruby.


20211106-114304.jpg


20211111-100633.jpg


Obecnie wpadł cały zestaw zawieszenia, amortyzatorych Sachs, Eibach Pro-kit, 2 wahacze z tyłu które nie były jeszcze wymienione. Odboje, uszczelki podkładki, łożyska McPersona i kilka innych dupereli.


20211215-234027.jpg


272178299-1356970934803401-7819468359356709946-n.jpg


272750399-286285450082352-3013626010568573681-n.jpg



Na chwilę obecną po 3 latach i 10 miesiącach uważam że mechanikę w miarę ogarniętą. Bolączki zrobione, serwisy na bieżąco. Teraz turbiny i kolektor czekają na swoją kolej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.