Skocz do zawartości

[E90 320D M47 2005] Bardzo duże spalanie, live data do oceny


lukk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


mój samochód zawsze dużo palił. Średnia to ponad 9 litrów. Ale od jakichś 2 miesięcy zauważyłem wzrost spalania. Dane z ostatnich dwóch tankowań to: 12,7 oraz 13,4 (jazda po mieście).


Co ostatnio było robione:

- pod koniec sierpnia: wymiana oleju oraz wszystkich filtrów

- na początku września: aktualizacja sterowników modułów

- pod koniec września: wymiana czujnika poziomu oleju, alternatora (żeby pozbyć się błędów, więcej info tutaj: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=347444) oraz: koła pasowego, napinacza, pasków

- w lutym wymieniona odma (8 tys. km temu)


W samochodzie nie ma żadnych błędów.


Wczoraj zrobiłem adaptację przepływomierza, wg instrukcji z tego tematu: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=48&t=302794


Zrobiłem dzisiaj nagrania z korekcji wtrysków oraz test przepływomierza:

- INPA - korekcja wtrysków (pomiar 1 - na zimnym)

- ISTA - korekcja wtrysków (pomiar 2 - na zimnym)

- INPA - korekcja wtrysków (pomiar 3 - na ciepłym)

- INPA - test przepływomierza (pomiar 1)

- INPA - test przepływomierza (pomiar 2)


Korekcja wtrysków: robione na zimnym i na ciepłym silniku, na biegu jałowym (automat w pozycji N oraz w pozycji P), pod koniec zwiększając obroty.

Test przepływomierza: trochę ciężko na automacie i ruchliwej drodze, ale starałem się w trybie manual trzymać na niższym biegu (3/4) i zwiększać obroty stopniowo: 2000, 2500, 3000, i później gaz w podłogę (w miarę możliwości, do 140 max, bo ograniczenia). Wydaje mi się, że bardziej udało mi się zrobić pomiar 2 wg procedury (tzn. 3 bieg i obroty stopniowo zwiększać).


I teraz mam drodzy koledzy do Was wielką prośbę:

1) Czy moglibyście spojrzeć na te nagrania i dać znać czy jest OK, czy coś może jest nie tak.

2) Czy możecie podpowiedzieć, co jeszcze mógłbym sprawdzić? Jakie testy wykonać? Czego jeszcze poszukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ten silnik zdrowy pali maks. 9 litrów i to przy ciągłym butowaniu 160 kmh+. W ruchu mieszanym trudno przekroczyć 8 litrów. Jeżeli hamulce Ci nie trzymają i nie grzeją się koła to obstawiam zapchany wydech. Zrób testy DPF i podaj ciśnienia wsteczne. Na pewno żaden majster nie robił na tym DDE jakiegoś doktoratu z koksowania?
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostaty chyba są OK. Temperatura doszła do 89 stopni.


Na filmie "INPA - korekcja wtrysków (pomiar 3 - na ciepłym)" widać temperaturę 83 stopnie. Później podczas dalszej jazdy (i dalszych testów), na "INPA - test przepływomierza (pomiar 1)" oraz na "INPA - test przepływomierza (pomiar 2)" na końcu filmów widać jak jest 89 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wszystko zależy gdzie Ci pali te 13l. Jeżeli jest to jazda w trasie to jest coś nie tak grubo. Jeżeli piszesz o staniu w korku w warszawie i poruszaniu się z średnią prędkością 20km/h to jest to możliwe żeby tyle palił.

Mój M47 po chipie pali:

6,5l - w trasie przy normalnych predkosciach

8l - przy pałowaniu na autostradzie

i uwaga nawet 12.5l w korkach w czysto miejskiej jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób testy DPF i podaj ciśnienia wsteczne. Na pewno żaden majster nie robił na tym DDE jakiegoś doktoratu z koksowania?

OK, muszę obczaić jak to się robi. Przeszukam internety. Wszelkie podpowiedzi mile widziane :-) (ISTA wystarczy? Jakieś szczególne warunki do spełnienia/procedura?)

 

Na pewno żaden majster nie robił na tym DDE jakiegoś doktoratu z koksowania?

Bardzo małe prawdopodobieństwo. Mam to auto 8 lat, i zawsze dużo mi palił (ale ostatnio jakieś rekordy bije). Poprzedni właściciel w takie rzeczy się raczej nie bawił.

 

Wszystko zależy gdzie Ci pali te 13l. Jeżeli jest to jazda w trasie to jest coś nie tak grubo. Jeżeli piszesz o staniu w korku w warszawie i poruszaniu się z średnią prędkością 20km/h to jest to możliwe żeby tyle palił.

Jak pisałem na początku: jazda w mieście. Rzeczywiście ostatnio robię głównie odcinki 6-8km, częściowo w korkach. Średnia prędkość z kompa to 22,5 km/h oraz spalanie 12,6 litra.


Z moich obserwacji wynika, że jest bardzo duże spalanie podczas postoju np. na światłach.


No nic. Zobaczę jeszcze jak z typ DPF jest. I ewentualnie pomyślę jeszcze o jakimś delikatnym programie. Może rzeczywiście ten, co jest wgrany, jest jakiś dziwny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To to spalanie przy średniej prędkości 22km to większość jest stanie nie jechanie. Przy średniej prędkości 20km/h a trasa 17km w korkach latem mi pali 9. Zima w tych samych warunkach przy temperaturze około zera pali 11.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.