Skocz do zawartości

E39 530dA M57 GM- szarpnięcia-Wymiana skrzyni.


wlodi840

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Mam dziwne objawy w moim BMW (jak dla mnie), wszystko zaczęło sie po wyjezdzie w góry na powrocie. Samochód zaczął nierówno z szarpaniem redukować biegi w dół. Przy redukcjach jest szarpnięcie niejest to tak płynna zmiana biegów jak wcześniej. W gore biegi wchodzą płynnie bez szarpnięć, skrzynia nie przeciąga- zmienia w trybie D przy 2 tys obrotów płynnie wszystkie biegi, przy ręcznej zmianie biegów w gore i dół wchodzą płynnie. W zakresie od 90 - 110 km/h (obroty w granicach 1500 - 2000) występuje jakby lekkie poszarpywanie na trasie. Na zimnej skrzyni- mniejsze są te objawy. Samochod po odpaleniu ciągnie sie do przodu bez gazu zmienia biegi z D na R bez szarpnięć. Więcej niewiem co moge opisać jak będzie potrzeba więcej informacji to bede pisał. Z góry dzięki za pomoc w rozwiązaniu mojego problemu.

Edytowane przez wlodi840
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W zakresie od 90 - 110 km/h (obroty w granicach 1500 - 2000) występuje jakby lekkie poszarpywanie na trasie.

Konwerter. Jeżeli skrzynia jest ok to skasowanie adaptacji i przyuczenie jej rozwiąże problem szarpnięć.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie jeszcze nad ładowaniem przez alternator czy nie jest on winien tym nagle zaistniałym objawom ze skrzynią. W zeszłym roku wymieniłem akumulator na nowy o parametrach jak oryginał. Dzisiaj sprawdziłem na teście 9 ładowanie i na postoju pokazał 11.8 przy odpalaniu spadło 9.8 a w czasie jazdy oscylowało w przedziale 13,4-13,6 cały czas w tych granicach sztywno. Jutro postaram sie ogarnąć jakiś miernik i zmierzę na klemach. Czy ten słaby prąd może mieć wpływ na prace skrzyni?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może, ale spadki raczej musiałyby być większe.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak jak pisałem, skasuj adaptacje skrzyni i trzeba ją przyuczyć.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jadąc na adaptacje skrzyni biegów auto odmówiło całkowicie posłuszeństwa. W trakcie jazdy stanąłem na skrzyżowaniu w korku i już ledwo z niego zjechałem. Gaz w podłodze obroty wysoko a auto nie jedzie. Skrzynia nie reaguje na zmiany z D na R ani na ręczne zmiany biegów. Zgaszenie, wyjecie kluczyka ponowne odpalenie jazda do pierwszego wciśnięcia hamulca i znowu brak reakcji na zmiany biegów i jazdy.




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To niestety raczej gm padł :| daj znać co z tego wyjdzie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem z holować auto z parkingu gdzie go wczoraj zostawiłem. Po odpaleniu w okolicy skrzyni było słychać chrobotanie-rzężenie jakby metaliczne ale bieg wrzucił i ruszył, po chwili znowu nie reagował nie przełączał biegów ani nie ciągnął do przodu. Po każdym razie odpalenia jak jest to chrobotanie to wrzuci na chwilę bieg. Napiszę coś więcej jak się z tym uporam. Jak macie jakieś sugestie to dajcie znać. Zastanawiam się czy jak jest to skrzynia padnięta to czy wymieniać na używaną czy sprzedać auto w takim stanie jak jest czy naprawiać- regenerować tą skrzynię.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Musisz to sobie przeliczyć, regeneracja wyjdzie Cię jakieś 7 tys., używka pewnie ok 1,5 tys., tylko nie wiesz ile pojeździ, jeżeli w ogóle będzie jeździć.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to wygląda jakby poprostu sprzęgło padło, co jest w sumie powodem uszkodzeń w tej skrzyni w 90%, a wymiana tego sprzegła powinna zamknąć sie w ok 1200 zl wraz z wymianą oleju. Mi jakby padł moj gm to staralbym się sam zająć tą skrzynia, ale mam kanał, narzędzia i już troche wiedzy po przygodach z moja e46. Nie wiem jak u ciebie ale oddanie auta na serwis skrzyni do ,,specjalisty,, bedzie napewno wiazalo sie z kosztem od 3k wzwyż bo niestety tak gołocą serwisy ;/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się mocno nad tym zastanawiam aby zrobić to we własnym zakresie, gdyż skrzynia płynnie bez zacięć-szarpnięć zmieniała biegi do samego końca. Wydaje mi się, że na 99% padło sprzęgło. Orientujecie się jaki jest koszt takiego konwertera i gdzie najlepiej kupić u jakiegoś zaufanego sprawdzonego przez kolegów z forum sprzedawcy ? Bo patrzyłem orientacyjnie na all...edrogo to regenerowany konwerter około 700 zł + kompletny zestaw (filtr+uszczelka+śruby+10l Texamatic 7045E)= 360 zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak będzie najlepiej i napewno najtaniej. Serwisy skrzyń to jedna wielka mafia a nie wykluczone ze oddadzą Ci auto gdzie problem może pozostać (wiele czytałem o takich przypadkach). Regenerowane sprzęgło to koszt ok 700 zł tak jak widziałeś także możesz brać. Co do firm to może być Midparts, zajmują się sprzedażą częsci do automatów. Do tego wymiana oleju i myślę ze powinno być ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Skrzynia wyciągnięta z samochodu diagnoza- TRUP. Mechanik od skrzyń robiący po znajomosci powiedział ze po minimum 4000 zł remont+ olej+ wyjecie i włożenie. Konwerter jakieś tarczki mówił, ze miska pełna opiłków i filtr zabity. :evil: Szukam skrzyni na podmiankę i będę reanimował swój samochód. Macie jakieś namiary na skrzynie info kto może mieć sprawdzona skrzynie, na co zwrócić uwagę kupując używaną? Z góry dzięki za wszystkie sugestie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Polecam szukać w okolicy i na aucie aby można było sprawdzić, niestety większość gm-ów jest w stanie do regeneracji, jak nie już to w najbliższym czasie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam już umówiona skrzynie z takiego samego modelu jak moja 530d 193KM do odbioru w przyszłym tygodniu. Teraz moje pytanie do Was czy ta skrzynia to musi mieć taki sam symbol na tabliczce jak moja czy to bez różnicy? Moja jest 10.2002 a dawca jest 2001 i czy przekładam tylko skrzynie czy muszę tez przekładać sterownik? Dzięki za odpowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

I jak to wyszło kosztowo?

Ja właśnie kupiłem e39 530d ze skrzynią GM i dopiero teraz zauważyłem, że przy kickdownie na krótkim odcinku i puszczaniu pedału gazu skrzynia wrzuca od razu 2 biegi wyżej, ale z lekkim szarpnięciem i głuchym stuknięciem. Podczas testów zarówno na ciepłym, jak i na zimnym silniku wszystko chodziło idealnie. Na postoju, czy podczas jazdy wszystko płynnie i bezproblemowo. Problem tylko po kickdownie i od razu noga z gazu. Olej podobno wymieniany 80 000 km temu.

Czyżby początek końca skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.