Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Jestem nowy na forum i potrzebuje porady ;)

Zamówiłem intercooler o wymiarach rdzenia 450x175x65

I zastanawiam się czy będzie wystarczający na około 250 km?? I druga sprawa czy jest ktoś kto ma jakieś zdiecia montażu takiego icka I co zrobić z mocowaniem dolnym wiatraka żeby wszystko wyglądało jak należy ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kup sobie IC z wersji 335d/i - wystarczy u spawacza plastiku przerobić wylot do rury kolektora albo poluj na taki jaki do siebie ostatnio kupiłem - z Performance Power Kit,który podchodzi p&p. będzie to wyglądać i żadnych problemów z podłączeniem. no i spokojnie na 250km starczy.
Opublikowano

Dzięki za informację ale już mam kupiony i mam mało czasu na montaż bo będę w Polsce tylko na chwilę.

Może nie będzie tak źle wszystko się okaże jak zdejme zderzak ;)

Opublikowano
kup sobie IC z wersji 335d/i - wystarczy u spawacza plastiku przerobić wylot do rury kolektora albo poluj na taki jaki do siebie ostatnio kupiłem - z Performance Power Kit,który podchodzi p&p. będzie to wyglądać i żadnych problemów z podłączeniem. no i spokojnie na 250km starczy.

 

Czy jest sens inwestować w ic od 335d- ok 500zł + przeróbka węża ? on jest z tego co widze tylko 3cm wyższy - reszta wymiarów ta sama. No i wylot do kolektora ma fi70mm ale rura w 320 i tak cieńsza więc tutaj korzyści nie będzie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
Możesz szukać taniej. Za 500 to sprzedałem właśnie swój przerobiony. Na pewno jest sens. Z tego co pamiętam to u mnie sam IC dał +15km/30nm.

 

Sam Ic z 335d bez korekty softu dał +15Km ?? możesz napisać dokładniej coś o tej przeróbce ?

Przeglądałem realoem/allegro i wykminiłem żeby ori wężyk z 335d ( jest to takie gumowe kolanko, które potem włazi do metalowego przewodu) zwyczajnie nałożyć na plastikową rurę z 2.0. Oczywiście po uprzednim odcięciu tego metalowego ringu, którym zakończona jest plastikowa rura z 2.0. Rura ma fi 62mm a kolanko z 335d teoretycznie 70 więc powinno dac radę z jakąś dobrą obejmą zaciskową. Wtedy obyłoby się bez spawania czegokolwiek.

Opublikowano

Ja aktualnie bede zakładać nie dedykowany intercooler ale wiąże się to z przeróbkami nowe mocowanie wentylatora , nowe mocowanie intercoolera oraz dwa gumowe kolanak i około 10 cm rury aluminiowej i wtedy będę starać się spasować to pod orginalne rury ale dopiero w sobotę będę wiedział co jeszcze będę potrzebować .

Ogólny Koszt wszystkiego powinien się zamknąć w okolicach około 450-500 zł tylko ze trochę pracy i główkowania będzie .

A we wtorek na hamownie i zobaczymy ile da rade wyciągnąć w granicach rozsądku :P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sam Ic z 335d bez korekty softu dał +15Km ?? możesz napisać dokładniej coś o tej przeróbce ?

Przeglądałem realoem/allegro i wykminiłem żeby ori wężyk z 335d ( jest to takie gumowe kolanko, które potem włazi do metalowego przewodu) zwyczajnie nałożyć na plastikową rurę z 2.0. Oczywiście po uprzednim odcięciu tego metalowego ringu, którym zakończona jest plastikowa rura z 2.0. Rura ma fi 62mm a kolanko z 335d teoretycznie 70 więc powinno dac radę z jakąś dobrą obejmą zaciskową. Wtedy obyłoby się bez spawania czegokolwiek.

 

Dokładnie to właśnie w moim poście wyżej napisałem.


Ja tam lubię mieć zrobione jak w oryginale. Sztukować kolanka, obejmy, zaciski, złączki to ja mogę przy instalacji zlewu w kuchni. ;)

Opublikowano
Dokładnie to właśnie w moim poście wyżej napisałem.


Ja tam lubię mieć zrobione jak w oryginale. Sztukować kolanka, obejmy, zaciski, złączki to ja mogę przy instalacji zlewu w kuchni. ;)

 

serio ? :

kup sobie IC z wersji 335d/i - wystarczy u spawacza plastiku przerobić wylot do rury kolektora
Za 500 to sprzedałem właśnie swój przerobiony


Więc przerabiałeś a spawanie plastiku to raczej nie jak w oryginale ?

W moim pomyśle części masz oryginalne z 335 a jedyna ingerencja to końcówka ori rury z 2.0 obcięta i tyle.

A interesowało mnie co ty tam spawałeś - odcinałeś z IC 335 wyjście 70mm i wspawałeś na jakiejś zwężce końcówkę z IC 2.0d fi62 ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No serio. Tak, z 335 ucinasz końcówkę która idzie w rurę do kolektora i spawasz w jej miejsce końcówkę z 320. Tak miałem zrobione. Wszystko podchodzi bez problemu. Napisałem jak uważam. Każdy robi w swoim aucie co chce.Nie ma się co irytować.


Teraz to już w ogóle mam podłączenie plug and play, bo założyłem oryginalny IC z zestawu performance power kit (to samo co 335, ale fabrycznie zrobiony pod rury z 320d). Ciężko taki trafić w dobrej cenie, więc najlepiej przerobić samemu ten z 335.

Zdjęcia poniżej. Widać też jak miałem ten z 335 pospawany.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=216265&start=780

Opublikowano

Był w sierpniu tego roku test w autoświecie. Zamontowali ten IC do F30 320d 184KM.

http://www.auto-swiat.pl/porady/wymiana-intercoolera-na-wiekszy-co-daje-ile-kosztuje/k61wkt

W obrazkach do tego artykułu masz wykresy z pomiarów: seria, seria + ic, ic + soft.

Seria wyszła 177KM po zmianie IC 185KM a po sofcie 229KM. Przyrosty pewnie podobne co na tym z 335 ale obstawiam że w upały ten z turboworks będzie lepszy - jest większy.

Opublikowano

Po wymianie icka może przyrost nie duży ale odczuwasz na pewno różnice w gorące dni i też można mapę trochę mocniejszą zrobić:)

A ten turboworks moim zdanie będzie lepszy niż ten od 335d ;)

Opublikowano
Ten chinol z linku spokojnie ogarnie nawet 300KM , tylko ori turbo mitsu nie nadmucha 250KM :oops: i paliwka też może brakować :shock:

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Jedyny minus tych chinoli to, że po kilku sprintach może się zagrzać, a Wagner będzie nadal trzymał parametry.

https://bztech.pl/pl/c/BMW/3376

 

Różnica między chinolem (ala wagner) a ori Wagnerem jest w szerokości kanałów w rdzeniu , oryginalny Wagner na inny rdzeń i tam kanały są dużo szersze , dlatego tak szybko nie spuchnie :oops:

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Opublikowano
Coraz bardziej przymierzam się do tego Turbo Worksa. Zastanawiam się tylko czy z racji większej pojemności niż ori IC nie zwiększy się turbo dziura podczas normalnej, spokojnej jazdy.
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.