Skocz do zawartości

E90 Czujnik poziomu oleju - wahania we wskazaniu poziomu.


szymonb

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 196
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja wymieniałem na zamiennik, po wymianie w BC pisało "SERVICE" zamiast wskazania poziomu oleju. W tym czasie wykonałem pewien test z oryginałem, zdjąłem osłonę miernika poziomu i umyłem wszystko benzyną. Od tego momentu czujnik działa bez zarzutu. Czasem się zdarza że wskazuje 4/4 później 3/4 i znowu 4/4, ale nie uważam to za problem. Przed wymianą raz pokazywał 4/4 raz +1L.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Więc pokrótce:

1. Wsiadam do auta z 2 tygodnie temu

2. Wyskoczył komunikat "za niski stan oleju"

3. Dolewam oleju.

4. Dojeżdżam do celu, gaszę silnik.

5. Po paru godzinach wsiadam i powyższe dwa obrazki (Service i zawsze pokazuje TOP).

6. Nigdy nie mierzy oleju teraz (wsiada się do auta i od razu da się zobaczyć, że jest maksymalny poziom oleju mimo, że zawsze zabierało mu to 5-6min aby sprawdzić ilość oleju).

7. iDrive trochę szaleje od jakiegoś czasu - czy to może być przyczyna (nie uruchamia się zawsze, a od dłuższego czasu praktycznie nigdy ;))

 

Da się jakoś "zresetować" mu ten pomiar oleju aby jednak spróbował zmierzyć? Czy to może jednak walnęła miarka oleju lub/i iDrive?

Czytałem odnośnie walniętej miarki oleju, że najczęściej po prostu źle wskazywało.

 

Ktoś coś takiego miał już?

http://i62.tinypic.com/5beftj.jpg

http://i61.tinypic.com/2im8j7k.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli to co radzi kolega powyzej nie pomoze, to jedz do bimmera naprawic idrive a jezeli to nie poskutkuje to znaczy ze masz zepsuty czujnik, jest do wymiany

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam Mistrze to mój pierwszy i mam nadzieje, że nie ostatni post:)

Od 4miesiecy śmigam moja ukochaną e90 w benzynie 2.0(troche mulowate ale i tak kocham bardziej niż dziewczyne). Mam z nią niestety problem mianowicie wskaźnik z komputera mi świruje(bagnetu brak) w sobote przy standardowym weekendowym pomiarze kreska trochę ponad min a poniżej środka dziś sprawdzam olej na maximum. Dodam, że to nie pierwszy raz tak czujnik świruje ale ustatkowało się to na trochę ponad minimum i był spokój przez 2 miesiące. Oleju nie pali bo rura jak nowa grama sadzy nie ma, płyn z chłodnicy też czyściutki żadnych osadów. Problem zaczoł sie po wymianie uszczelki przy zaworach bo kochany turas od którego kupiłem nawalił silikonu zamiast nową uszczelkę dać ale może to być też czysty przypadek sam nie wiem. Stąd moje pytanie co może powodować takie znaczące skoki poziomu oleju nadmienie, że pod korkiem z oleju też czysto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W benzynkach dość często szwankują czujniki poziomu oleju. Kiedyś pewna pani przez tą usterkę zamiast 6.5l oleju w aucie jak wg instrukcji powinno być to przez 2 tyg (od wymiany) dolała ze 2 litry ponad stan :shock:

W moim też miałem raz taką sytuację że krzyczy na trasie na czerwono poziom oleju zbyt niski (miarki brak). Stanąłem, zgasiłem i po 5 min było ok, zrobiłem 15km i znów to samo. Myślę już że czujnik szwankuje, ale dolałem ćwiartkę do maxa (miałem 3/4) i jest ok już 1.5 miesiąca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również miałem dziwne sytuacje z tym czujnikiem. Raz miałem mało oleju bo duże wycieki wiec dolałem jakieś 0.7l i przez 40 km ten czujnik dalej pokazywał, że oleju jest za mało. Dopiero po 40 km zmieniło się to mimo tego że odpalałem wcześniej i gasiłem silnik. Dziwi mnie również sytuacja, że w dieslach jest i bagnet i ten czujnik a w benzynie tylko czujnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Czy ktoś się orientuje ile prawdy jest w teorii, którą słyszałem, wyczytałem, że ja wymieniać czujnik poziomu oleju to tylko i wyłącznie na oryginał? Bo zamienniki nawet te dobre prędzej czy później będą świrować?

Jakiś czas temu u mnie został zmieniony czujnik na niby dobry zamiennik bo stary mi już świrował, ale po zalaniu 4 l oleju pokazywało przy kresce minimum, po dolaniu 300ml poziom jest taki sam i nic się nie zmienia.. teraz zastanawiam się czy wydawać 400-500 zł na oryginalny czujnik?

Moje BMW E90 :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=293073


Sprzedam: -Komplet opon zimowych 205/55/16 - 150zł - do negocjacji!

-2 Opony letnie Dunlop Sport Maxx RT 245/40/17 - 400zł - do negocjacji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest post na tym forum ktory wyjasnia dzialanie czujnika poziomu oleju w E9x. "objawy" ktore opisujecie sa tak naprawde prawidlowe tylko trzeba umiec je czytac.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy mógłbyś wyjaśnić jak mam rozumieć odczyt ze świeżo wymienionego czujnika gdzie pokazuje mi poziom przy kresce minimum a po dolaniu nic się nie zmienia?

Moje BMW E90 :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=293073


Sprzedam: -Komplet opon zimowych 205/55/16 - 150zł - do negocjacji!

-2 Opony letnie Dunlop Sport Maxx RT 245/40/17 - 400zł - do negocjacji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowilem od odczytach z orginalnego czujnika ktore na poczatku moga wskazywac np max a po 15 kilometrach min albo odwrotnie

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie czujnik zaczął świrować jakiś czas temu bo miałem cały czas przy kresce max poziom, ale po zrobieniu około 1100km nagle poziom spadł do kreski minimum. Było tak przez dwa dni i nagle mi się pokazał poziom znowu przy kresce max więc postanowiłem wymienić czujnik. Okazało się, że ten który miałem zamontowany był ze złomu bo był jakoś tam opisany a dodatkowo uszczelniony silikonem.. :D a ten który teraz mam pokazuje mi ciągle poziom troszkę nad kreską minimum

Moje BMW E90 :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=293073


Sprzedam: -Komplet opon zimowych 205/55/16 - 150zł - do negocjacji!

-2 Opony letnie Dunlop Sport Maxx RT 245/40/17 - 400zł - do negocjacji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Rozwiązał ktoś ten problem?U mnie czujnik coraz częściej wywala komunikat o niskim poziomie oleju.Po uruchomieniu silnika po kilku minutach pokazuje MAX przejadę 10km nic sie nie zmienia.Innym razem ponuruchomieniu i odczekaniu kliku minut 2 kreski przejade 10km i wyswietla MINIMUM.Fizycznie mam jakieś 3,5-3,8L oleju(jak zleje to zweryfikuje ilość)
never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.