Skocz do zawartości

X3 2.0d 150km - Falowanie i szarpanie


maxpane5

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!


Gdy mam już większość rzeczy porobione to i tak jest sporo do roboty :cry:


Mianowicie borykam się z falowaniem na biegu jałowym, oraz szarpaniem przy jeździe na biegach 1-4 przy obrotach 1600-2000.

Zależnie od dnia itp auto po odpaleniu od razu faluje bądź nie faluje w cale. Ale szarpanie wraz z ruchem wskazówki obrotomierza jest widoczne.


Do tej pory zrobiłem dwumasę wraz z całą resztą, wtryski, termostaty, olej w skrzynce rozdzielczej (zębatka całą, dwa lata temu poprzedni właściciel regenerował).

Oraz masę dupereli jak to zawsze przy aucie.

Przy każdej wymianie oleju itp jest płukanie silnika płynami od liqui molly, olej także od nich jest zalany w silniku.


Falowania nie było od zakupu, pojawiło się około 8 miesięcy temu :/ ciągle szukam przyczyny i wymieniam różne rzeczy ale zawsze nie to co trzeba...


Jak pisałem auto po odpaleniu raz faluje, a raz nie. Przeważnie zawsze szarpie przy około 1800 obr. zazwyczaj na 3 i 4 biegu, gdyby trzymać te obroty to można jechać bez przerwy z tym szarpaniem ( nie próbowałem ale tak to odczuwam).

Autku nie brakuje mocy ( nic nie uciekło), przyśpiesza płynnie po wciśnięciu pedału do końca, bez tych szarpnięć. Ale niestety jadąc ekonomicznie i spokojnie ruszając, przyśpieszając szarpie i faluje :/



Dodam że:

Podgrzewacz wody nie wskazuje jednoznacznie że to on (słyszałem ze potrafi płatać figle i dzięki niemu faluje silnik). Po odpięciu wtyczek nie ma zmiany, raz się zdarzyło że przestało falować po odpięciu.

Po wyłączeniu klimy (nawiew na 0) czasami nie faluje a czasami zero reakcji.

Egr czyszczony sporadycznie, ostatni raz z 3 miesiące temu.

Olej w reduktorze nowy od 3 miesięcy.

Czy zimny czy ciepły nie ma różnic.

Wtryski świeżo po regeneracji


Także pytanie co to może być ?


Z moich doczytań z innych tematów to do sprawdzenia są:

egr, przpływka, pompa wysokiego ciśnienia... ale co jeszcze sprawdzić?

Jak sprawdzić poszczególne rzeczy ? :/ Każda z nich może powodować falowanie i szarpanie... ale błędów nigdy nie było żadnych :/

W sobotę będę podpięty pod kompa to sprawdzę jeszcze raz błędy.

Ew może jakieś logi z biegu jałowego czy coś ? Może ktoś by zerknął okiem ?



Czekam na wasze pomysły oraz instrukcje co i jak sprawdzić, nie chce wydawać kupy hajsu na naprawy rzeczy które są sprawne :/ a znalezienie przyczyny falowania mnie już przerasta... mechanik także nie widzi zbytnio co to może być :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejnosci do sprawdzenia na kompie:


- korekty wtryskow - po regeneracji masz? Jezeli to piezoelektryki to poza myciem nie da sie z nimi nic wiecej zrobic


- cisnienie na listwie zmierzone vs oczekiwane. Byc moze jest to wina regulatora cisnienia. Sa dwa, jeden na pompie drugi na koncu listwy wtryskowej (z tylu przy grodzi). Sa tam dwa oringi ktore lubia pekac. Mozna sprobowac tez czyszczenia w myjce ultradzwiekowej przy okazji


- mase powietrza zmierzona vs oczekiwana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- korekty wtryskow - po regeneracji masz? Jezeli to piezoelektryki to poza myciem nie da sie z nimi nic wiecej zrobic

 

Piezoelektryki są chyba w M57. M47 raczej nie ma piezoelektryków.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.