Skocz do zawartości

maxpane5

Zarejestrowani
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Brak :)

Osiągnięcia maxpane5

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Witajcie! Gdy mam już większość rzeczy porobione to i tak jest sporo do roboty :cry: Mianowicie borykam się z falowaniem na biegu jałowym, oraz szarpaniem przy jeździe na biegach 1-4 przy obrotach 1600-2000. Zależnie od dnia itp auto po odpaleniu od razu faluje bądź nie faluje w cale. Ale szarpanie wraz z ruchem wskazówki obrotomierza jest widoczne. Do tej pory zrobiłem dwumasę wraz z całą resztą, wtryski, termostaty, olej w skrzynce rozdzielczej (zębatka całą, dwa lata temu poprzedni właściciel regenerował). Oraz masę dupereli jak to zawsze przy aucie. Przy każdej wymianie oleju itp jest płukanie silnika płynami od liqui molly, olej także od nich jest zalany w silniku. Falowania nie było od zakupu, pojawiło się około 8 miesięcy temu :/ ciągle szukam przyczyny i wymieniam różne rzeczy ale zawsze nie to co trzeba... Jak pisałem auto po odpaleniu raz faluje, a raz nie. Przeważnie zawsze szarpie przy około 1800 obr. zazwyczaj na 3 i 4 biegu, gdyby trzymać te obroty to można jechać bez przerwy z tym szarpaniem ( nie próbowałem ale tak to odczuwam). Autku nie brakuje mocy ( nic nie uciekło), przyśpiesza płynnie po wciśnięciu pedału do końca, bez tych szarpnięć. Ale niestety jadąc ekonomicznie i spokojnie ruszając, przyśpieszając szarpie i faluje :/ Dodam że: Podgrzewacz wody nie wskazuje jednoznacznie że to on (słyszałem ze potrafi płatać figle i dzięki niemu faluje silnik). Po odpięciu wtyczek nie ma zmiany, raz się zdarzyło że przestało falować po odpięciu. Po wyłączeniu klimy (nawiew na 0) czasami nie faluje a czasami zero reakcji. Egr czyszczony sporadycznie, ostatni raz z 3 miesiące temu. Olej w reduktorze nowy od 3 miesięcy. Czy zimny czy ciepły nie ma różnic. Wtryski świeżo po regeneracji Także pytanie co to może być ? Z moich doczytań z innych tematów to do sprawdzenia są: egr, przpływka, pompa wysokiego ciśnienia... ale co jeszcze sprawdzić? Jak sprawdzić poszczególne rzeczy ? :/ Każda z nich może powodować falowanie i szarpanie... ale błędów nigdy nie było żadnych :/ W sobotę będę podpięty pod kompa to sprawdzę jeszcze raz błędy. Ew może jakieś logi z biegu jałowego czy coś ? Może ktoś by zerknął okiem ? Czekam na wasze pomysły oraz instrukcje co i jak sprawdzić, nie chce wydawać kupy hajsu na naprawy rzeczy które są sprawne :/ a znalezienie przyczyny falowania mnie już przerasta... mechanik także nie widzi zbytnio co to może być :/
  2. Witajcie, mam kłopot w swojej beacie - X3 E83 2.0d 150km 2006r Polift Bixenon (nie skrętny) Mianowicie od prawie 8 miesięcy pali mi się żarówka na desce, wszystkie po sprawdzeniu są sprawne, pod kompem był błąd: Brak połączenia z podułem SMC w lewym reflektorze. Nie przeszkadzało to w użytkowaniu auta lecz błąd kuł w oczy. Po kilku tyg zobaczyłem że prawy ring potrafi mi mrugnąć, nie wiedziałem co się dzieje, szukałem i pytałem ludzi ale nikt nie wiedział co padło bądź pada w aucie. Około 3 miesiące temu w aucie zrobiła się choinka podczas jazdy, bicie długimi i prawy bądź lewy kierunek. Pojawiło się to przez chwilkę, z 1 minutę bądź mniej ale mnie zaniepokoiło. Pisałem na forum bmw na fb ale nic treściwego nie usłyszałem. Po kolejnym miesiącu zaczęło się to nasilać i pojawiać częściej, nie da się tego wyłączyć. Auto samo potrafi włączyć światła w nocy (włącznik na 0, auto zamknięte) i mrugać czym się da, standard to długie i kierunek, przełączanie manetkami nic nie daje. Nawet naciskanie hamulca powoduje że np włączają się krótkie, a puszczenie hamulca powoduje włączenie znów długich. Z tygodnia na tydzień jest gorzej. Aktualnie auto stoi zamknięte w garażu od 3 dni w Olsztynie i nie mogę go ruszyć, aku odpięty bo robi się co chce... Teraz do sedna sprawy heh, co mogło paść? Moduł świateł- nie wiem gdzie jest, ale boje się go bo wymiana będzie kosztowna o ile nie da się naprawić Włącznik świateł wyjęty na stół, nie miałem tak małych torksów by go rozkręcić i sprawdzić płytkę, bo widziałem na zdj przepalone ścieżki które powodowały podobne objawy co u mnie. Podczas gdy auto chodziło to odpinałem ten włącznik i nic, zero poprawy, może spróbuję jutro odpiąć aku, odpiąć włącznik i wtedy odpalić auto. Może to ustanie i okaże się że to jest właśnie to. Czujnik poziomowania xenonów - także czytałem że może to powodować, ale czy odpięcie go da coś oprócz opadania świateł bądź ich bicia w górę? Poza tym są dwa... tył i przód :/ Dodam iż słyszałem że włącznik świateł może być zintegrowany ze modułem świateł, ale nie wykluczam że jakaś puszka gdzieś siedzi jeszcze... Wszytko co opisane wyżej zostało wyczytane na forach itp, szukajka przeszukana także. Najgorsze że nie mam jak dojechać do elektryka i nikogo dobrego w Olsztynie nie znam ( nie jestem z olsztyna) A do pieca dowala fakt że za tydzień do domu... 250km... choinka... brak czegokolwiek... Szukam ogólnie pomysłów co sprawdzić i gdzie to znaleźć. Nie chcę zbyt mocno rozbierać auta samemu bo nie mam czasu ze względu na pracę i boje się coś przypadkowo rozkodować... Jakiekolwiek wieści pomogą, dużo już czytałem i tak. Może jest jakaś dobra duszyczka w ol co mi pomoże heh ;) Bądź wiecie do kogo w olsztynie się zgłosić. Czekam na pomysły, nakierowanie na umiejscowienie modułów itp. :) Z góry dzięki!!! (P.S.: Sorrki za błędy, pisane na rozwalonym lapku, o 22 po robocie :/ )
  3. Witajcie. Tak jak w temacie, najbardziej interesuje mnie czy w silniku 2.0d z rocznika 2006 można znaleźć xDrive. Gdyż mam możliwość zakupu X3 z 2006 właśnie z xDrive lecz wszedzie nie mogę znaleźć informacji czy w tym roczniku i tym silniku były wersje z xDrive. Czy jest opcja że ta X3 z 2006 posiada xDrive czy to tylko doklejone naklejki które mylą kupców. Jeśli ma xDrive to jak to sprawdzić? Prosze o jakieś sugestie gdyż w sobotę wybieram się na dokładniejsze oględziny. Pozdrawiam i czekam na odp :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.