Skocz do zawartości

E46 320dA błąd DDE/brak mocy.


Rafau92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jak zwykle wolę uderzyć do Was niż do mechanika, gdyż zawsze kończy się to z korzyścią w moim portfelu i spokojną głową. E46 320dA 150KM 2003r. Usterka wygląda następująco: wywala mi kontrolka DDE (świece żarowe) gdy buma się rozpędza, czasami wywali mi przy 40km/h, czasami przy 100km/h. Po wyświetleniu kontrolki moc spada na tyle, że rozpędzenie do setki trwa jakieś 30s, a jazda pod minimalne nawet wzniesienie to spory stres. Wyczytałem, że prawdopodobnie jest to czujnik ciśnienia paliwa na listwie CR. Zakupiłem używkę, wymieniłem i problem zniknął! Wyjazd na drogę, kickdown, rozpędziłem ją pierwszy raz od pół roku do setki w jakieś 9s, jak to powinno być, i... kontrolka znowu się zaświeciła, moc odjęło. Wykluczam, że ta używka jest uszkodzona, bo na starym czujniku nie było nawet szans, żebym zrobił kickdowna. Przed wymianą byłem u diagnosty i wyświetliło 2 błędy 4560 i 4580. Dodatkowo ostatnio buma zdechła mi kilkukrotnie podczas jazdy (autostrada 130km/h) i odpalała dopiero po jakiejś minucie, wcześniej rozrusznik kręcił bez skutku. Problem zanikł jak zalałem ją do pełna. Od czego zacząć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Za mało paliwa dochodzi do listwy.Pompę progową sprawdzałeś? Ta co jest pod autem przy filtrze paliwa. Jak jest głośna to nie dobrze. W INPIE można zobaczyć jakie ciśnienie daje. Filtr paliwa kiedy zmieniałeś? Coś jest nie tak z ciśnieniem paliwa. O tym też mówi ta ikonka. W tym silniku nie ma kontrolki świec żarowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz. Jutro sprawdze ta pompe progowa. Filtr paliwa wymienialem w zeszlym roku osobiscie. Producenta nie pamietam, ale wzialem chyba najtanszy z dostepnych. Niestety nie mam zadnego znajomego z inpa, wiec moze byc ciezko ze sprawdzeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zalecalbym sprawdzić wtryskiwacze, miałem podobny problem, tylko w M57, po kilku kilometrach wywalalo kontrolke DDE i auto przechodziło w tryb awaryjny. Po zrobieniu testu przelewowego trzeba bylo wymienić 3 wtryskiwacze, problem do dzisiejszego dnia się nie powtórzył :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W m47n w inpa nie sprawdzi się ciśnienia jakie daje pompa progowa. Bez komputera na początek wsłuchuj się w pracę pompy na wolnych obrotach, z reguły gdy jest problem wydaje z siebie dziwne dźwięki. Filtr paliwa no name też tu może kiełbasić. Przy tych błędach stawiam na zawór ciśnienia na pompie cr, ewentualnie zawór na szynie cr.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie jestem na urlopie, za tydzien wracam i na starcie wymieniam filtr paliwa Meyle, ktory zdazylem zakupic. Jak to nic nie zmieni to szukam dalej wg Waszych wskazowek. Jesli juz sie uda znalezc i usunac usterke, to napewno napisze co to bylo. Co do pompy progowej, to przy przekreceniu zaplonu "pracuje" jakies 5 sek i milczy, wiec chyba jest ok. Mam nagrany filmik, jesli jest jakis ekspert to moge wrzucic do odsluchania jej dzwiek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdź po dłuższym postoju, ma dłużej pracować.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie powiem to ze dosłownie identyczny problem mialem w swoim fiaciw doblo 1,3 jtd. Wyskakiwal check, spadek mocy itp. Objawem byla padnieta pompa wysokiego cisnienia. Po sprawdzeniu dawala za niskie cisnienie, wtryski laly na przelew i auto traciło moc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa wymieniony na Meyle, problem nie zniknal. Pompe progowa nie podejrzewam, bo pracuje cichutko. Wtryskiwacze sprawdze w ostatecznosci, wiec teraz pytanie co najpierw? Czy zawor na pompie cr czy zawor na szynie cr? Co tansze i wymagajace mniej dlubania i czy warto isc w uzywke?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja stawiam na zawór na pompie, nie musisz wymieniać, zacznij od czyszczenia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.