Skocz do zawartości

E39 zgasł w czasie jazdy


kocixx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

na początku witam wszystkich i szybko napiszę co sie stało...

Moje BMW E39 523i sedan, 1997rok produkcji, 280823 km przebiegu, 170 KM, silnik M52 (chyba), manualna skrzynia.

W tamtym tygodniu wymieniony olej i wkład filtra, klocki hamulcowe z przodu, przewód cieczy chłodzącej (ten z tyłu silnika), termostat i obudowa termostatu.

Wczoraj po wyjeździe spod domu i normalnym odpaleniu silnika, jechałem na zakupy. Po przejechani około 3-4 km podczas włączania się do ruchu, zmieniając z dwójki na trójkę, silnik zgasł, obrotomierz pokazał zero obrotów i zapaliła się kontrolka sygnalizująca brak płynu hamulcowego (czerwony wykrzyknik w kółku). I od tego momentu nie da się odpalić silnika, trzymając zapłon kontrolka nie gaśnie i obrotomierz nie reaguje.... :cry:

Auto zaholowane pod garaż i... tu koniec pomysłów.

Dziś znajomy mechanik rzuci na nie okiem....

Proszę o jakieś pomysły lub sugestie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może głupie pytanie, ale jesteś pewny wskazań poziomu paliwa w zbiorniku?

Pierwsze do sprawdzenia to bezpieczniki (mnie by szczególnie zainteresował bezpiecznik od pompy paliwa i zapłonu), tak z ciekawości sprawdziłbym też poziomy płynów, chociaż one nie powinny dawać objawów tego typu.


Objawy raczej wskazują na problem z zasilaniem jakiejś części elektroniki, ale w sumie nie zaszkodzi sprawdzić takich prostych rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może głupie pytanie, ale jesteś pewny wskazań poziomu paliwa w zbiorniku?

Pierwsze do sprawdzenia to bezpieczniki (mnie by szczególnie zainteresował bezpiecznik od pompy paliwa i zapłonu), tak z ciekawości sprawdziłbym też poziomy płynów, chociaż one nie powinny dawać objawów tego typu.

Wg wskazań poziomu paliwa, tego jest około 15 litrów. przy przekręcaniu zapłonu słychać pompę paliwa pod siedzeniem i widać, że działa linka sterująca...przepusticą?...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymieniony, auto odpaliło, ale jest dziwna sprawa.

po odpaleniu silnik pracuje jakby nie na wszystkie cylindry, obrotomierz na luzie dochodzi do 3 - 3.5 tys obrotów....

Ale po np. 3 odpaleniu jest wszystko ok, działa jak należy.

Dziś rano jadąc do pracy odpalił poprawnie, po drodze go zgasiłem i zaś był problem z odpaleniem, chyba za 5 razem załapał....

Zobacze co powie komputer...


Błędów było co nie miara :P

8 czujnik masy powietrza

12 sygnał czujnika położenia przepustnicy

2 zapłon - cylinder 4

212 układ Vanos - usterka mechaniczna (wykręcałem go przy wymianie czujnika wałka rozrządu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.