Skocz do zawartości

e46 drgania, bicie tarcz podczas hamowania


Rado_

Rekomendowane odpowiedzi

Tarcze są ATE.Przedtem były założone nowe i po jakimś czasie zaczęło drgać kierownicą,mechanik stwierdził że były felerne i założył nowe.Po jakimś czasie znów drgania się pojawiły.Następny mechanik sprawdził i stwierdził że są krzywe i je przetoczył.Przez jakiś czas było OK i teraz znów kierownica drży podczas hamowania.Coś musi powodować że ta tarcza się odkształca.TYLKO CO.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 321
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Krzywa piasta :roll: był robiony pomiar ich bicia? Zapewne nie a w takiej sytuacji to najważniejsza kwestia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To nie mamy pewności ani wyniku pomiaru, więc dalej jest to niewiadoma.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, od dłuższego czasu borykam się z problemem odnośnie szarpania i bicia kierownicy.

Zaczęło się od bicia podczas hamowania, pierwsza myśl tarcze, wymienione tarcze przód plus komplet klocków przód i tył.

Problem zniknął na tysiąc kilometrów, po czym powrócił, tarcze oddane do sprawdzenia, wszystko ok. Sprawdzone zaciski, wszystko dobrze, poskładane, problemu brak. Po 500km wrócił. Kolejny krok - kontrola całego zawieszenia, brak jakichkolwiek luzów w układzie kier, w zawieszeniu przód tył. Kolejnym pomysłem były dość słabe opony. Odczekałem aż temperatura zbliży się do zimowej i założyłem nowe opony zimowe, wszystko ok tylko nic się nie zmieniło, po czasie do trzęsienia przy hamowaniu doszło szarpanie kierownica podczas skręcania oraz bicia podczas samej jazdy. Samochód oddałem do innego mechanika, zaprzyjaźnionego który bardzo dokładnie posprawdzałam auto, do wymiany sworznie wahaczy, wymienione dwa wahacze przód, przy okazji zmieniony cały płyn hamulcowy, odpowietrzony hamulce i na nowo sprawdzone wszystkie zaciski. Skontrolowane całe zawieszenie i każda tuleje - brak jakichkolwiek luzów w zawieszeniu i układzie kierowniczym. Auto odebrałem od kolegi, wsiadłem na jazdę próbna, auto jechało jak na sznurku, brak szarpnięć , drzen ani podczas jazdy ani podczas hamowania. Podczas 50km drogi do domu problem wrócił. Gdzie szukać dalej przyczyny? Czy możliwe jest ze tłoczek zacisku nie odbija? Z drugiej strony jeżeli by nie odbijał albo jeden albo drugi mechanik by to zauważyli. Dodam ze ostatnio, gdy ruszyłem autem po dłuższym postoju, telepalo cała buda jakby jeden zacisk całkowicie trzymał, po przejechaniu paruset metrów ustąpiło, stad myśli odnośnie niesprawnych zacisków. Może to luzy na maglownicy lub problem z pompa wspomagania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wygląda to na toczek sprawdz zcy nie jest skorodowany oraz przesmaruj tuleje prowadzace zacisku

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po trasie dotknij felg, jak jest zauważalnie cieplejsza to masz szczęśliwca - zacisk. Ewentualnie gdy jest problem podnieś auto i zakręć każdym kołem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasty kół do wymiany...

Jak sprawdzić która Piasta jest ewentualnie winna, czy one po zdjęciu i przykręceniu kół przestawały bić czy raczej byłoby to stałe zjawisko?

Wygląda to na toczek sprawdz zcy nie jest skorodowany oraz przesmaruj tuleje prowadzace zacisku

Zastanawia mnie to i jestem skłonny do stwierdzenia ze hamulce są winne, nosiłem się z zamiarem regeneracji zacisków dlatego zrobię to chyba profilaktycznie

Po trasie dotknij felg, jak jest zauważalnie cieplejsza to masz szczęśliwca - zacisk. Ewentualnie gdy jest problem podnieś auto i zakręć każdym kołem.

Sprawdzę to, zastanawiałem się jeszcze czy przyczyna nie mogą być złe dobrane klocki do tarcz, z przodu mam tarcze ate powerdisc nacinane i klocki strasznie pylą i czy może klocki nie są złe dobrane do tych tarcz i ewentualnie mogłyby powodować takie zjawiska :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdzę to, zastanawiałem się jeszcze czy przyczyna nie mogą być złe dobrane klocki do tarcz, z przodu mam tarcze ate powerdisc nacinane i klocki strasznie pylą i czy może klocki nie są złe dobrane do tych tarcz i ewentualnie mogłyby powodować takie zjawiska :/

Nie, masz zdecydowanie problem z zaciskiem. Co do pylenia to załóż klocki ceramiczne i będzie po sprawie, mam taki zestaw i jest niebo a a ziemia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega w E39 miał problem z biciem tarcz przy hamowaniu. Diagnoza-tarcze przód. W międzyczasie pojechał do Polski i tam zostawił u znajomego mechanika samochód na tydzień. /Turbo było wymieniane i takie tam uszczelnienia/ Po odbiorze łożysko przód zaczęło wyć. :mad2: Widać zastało się ;)

Kupił 2 piasty, wymieniliśmy je razem i nie dość, że ucichło łożysko to i tarcze przestały bić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę to, zastanawiałem się jeszcze czy przyczyna nie mogą być złe dobrane klocki do tarcz, z przodu mam tarcze ate powerdisc nacinane i klocki strasznie pylą i czy może klocki nie są złe dobrane do tych tarcz i ewentualnie mogłyby powodować takie zjawiska :/

Nie, masz zdecydowanie problem z zaciskiem. Co do pylenia to załóż klocki ceramiczne i będzie po sprawie, mam taki zestaw i jest niebo a a ziemia.

 

Dzisiaj po wyjeździe na miasto sprawdziłem ciepło od felg, nie znalazłem winowajcy, może to ze względu na mały dystans około 3-4km. Jak wyjadę na trasę 20km autostrady powinna się ta feta zagrzać jeżeli będzie to zacisk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przy tej krótkiej trasie problem wystąpił?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zrób dłuższą trasę i daj znać jak temperatura felg.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób dłuższą trasę i daj znać jak temperatura felg.

Po autostradowej szybkiej jeździe, paru hamowaniach nie zauważyłem grzania tarcz, od żadnego koła nie biło ciepło


EDIT:

Zauważyłem ze przy lekkim naciśnięciu pedału hamulca drżenie się nasila, a przy mocniejszym ustępuje. Dodatkowo dziwny dźwięk buczenia przy hamowaniu do zera. Klocki+tarcze przód nowe klocki tył nowe tarcze stare.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zrób jeszcze pomiar bicia tylnych tarcz, wiem, że może to się wydawać nieistotne, ale nie byłby to pierwszy taki przypadek. Oczywiście przednie też pomierz.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat bicia w e46 i nie tylko w e46 bo i w e90 i innych samochodach z bawarskiej stajni przy większych przebiegach problem ten występuje. Objawia się zazwyczaj w ten sam sposób - przy lekkim naciśnięciu pedału hamulca przy prędkościach w zakresie gdzieś powyżej 90 do 140 czuć bicie i drżenie kierownicy. W naszym firmowym e46 próbowaliśmy już wszystkiego. Tarcze były wymieniane chyba ze 5 razy. Wszystkie wahacze, tuleje, gumy, amory, opony, felgi co sobie człowiek wymyśli. Po jakimś czasie tarcze się krzywią. Robiło to kilku mechaników, kolejne komplety na gwarancji, przetaczanie tarcz - nic. Temat powraca. Teraz mamy e90 i zaczyna się ten sam cyrk. Więc albo się człowiek przyzwyczai albo lepiej sprzedać i kupić coś nowszego.

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat bicia w e46 i nie tylko w e46 bo i w e90 i innych samochodach z bawarskiej stajni przy większych przebiegach problem ten występuje. Objawia się zazwyczaj w ten sam sposób - przy lekkim naciśnięciu pedału hamulca przy prędkościach w zakresie gdzieś powyżej 90 do 140 czuć bicie i drżenie kierownicy. W naszym firmowym e46 próbowaliśmy już wszystkiego. Tarcze były wymieniane chyba ze 5 razy. Wszystkie wahacze, tuleje, gumy, amory, opony, felgi co sobie człowiek wymyśli. Po jakimś czasie tarcze się krzywią. Robiło to kilku mechaników, kolejne komplety na gwarancji, przetaczanie tarcz - nic. Temat powraca. Teraz mamy e90 i zaczyna się ten sam cyrk. Więc albo się człowiek przyzwyczai albo lepiej sprzedać i kupić coś nowszego.

Raczej nie zdecyduje się na zmianę tego auta ;) gdzieś musi być przyczyna tego problemu także poszukam cierpliwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przy delikatnym nacisnięciu hamulca drży kierownica, to jest problem przednich tarcz. A jak drży pedał hamulca, to winne sa tarcze tylne. W skrajnych wypadkach telepie cała budą, a wtedy może występować drżenie kierownicy. Po prostu tył "lata" na boki, a przednie koła są cały czas w osi jazdy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat bicia w e46 i nie tylko w e46 bo i w e90 i innych samochodach z bawarskiej stajni przy większych przebiegach problem ten występuje. Objawia się zazwyczaj w ten sam sposób - przy lekkim naciśnięciu pedału hamulca przy prędkościach w zakresie gdzieś powyżej 90 do 140 czuć bicie i drżenie kierownicy. W naszym firmowym e46 próbowaliśmy już wszystkiego. Tarcze były wymieniane chyba ze 5 razy. Wszystkie wahacze, tuleje, gumy, amory, opony, felgi co sobie człowiek wymyśli. Po jakimś czasie tarcze się krzywią. Robiło to kilku mechaników, kolejne komplety na gwarancji, przetaczanie tarcz - nic. Temat powraca. Teraz mamy e90 i zaczyna się ten sam cyrk. Więc albo się człowiek przyzwyczai albo lepiej sprzedać i kupić coś nowszego.

Raczej nie zdecyduje się na zmianę tego auta ;) gdzieś musi być przyczyna tego problemu także poszukam cierpliwie

 

Auta też jeszcze nie sprzedaliśmy, ale ja już straciłem wiarę w to, że uda się znaleźć rozwiązani. Nie wiem, czy to nie jest też już kwestia jakości zamienników, nawet tych z wyższej półki, które po prostu wykonane są z byle jakich stopów.

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim e83 to samo. Kupilem zamiennik-po 1000km kiere wyrywało z rąk przy hamowaniu. Teraz założony oryginalny zestaw i 1000km przejechane i czuje ze zaczyna bić. Nie wiem już co robić. Wszystkie gumy w zawieszeniu wymienione. A robilem w warsztacie specjalizującym sie w Bmw.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.