Skocz do zawartości

[E90 325i N52] Rozrząd + błędy Vanos


pesti

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie i o diagnozę proszę. Pacjent to 325i z 2006r, wersja 218hp, przebieg 119000km.


1. Czy metaliczny terkoczący dźwięk przy schodzeniu z obrotów po wysprzęgleniu oznacza rozrząd do roboty? A jeśli tak, to może to być napinacz, czy może coś więcej?

2. Jakby tego było mało, to wywaliło mi P0012 (Camshaft Position - Timing Over - Retarded Bank 1) wraz z 2A82 (Vanos Intake). Wymieniłem elektrozawór na wejściu, co uspokoiło obroty po odpaleniu na zimno, ale błąd nadal wywalało. Kilka dni później dodatkowo wymieniłem o-ring w elektrozaworze i wydawało się być okej, ale po 500km oba błędy wróciły. W następnej kolejności miałem się brać za czujnik, ale teraz się zastanawiam, czy nie ma to związku z rozrządem właśnie?


Olej świeżo wymieniony (5w30 Gulf), poziom 3/4, facet w warsztacie zapewniał, że plastikowa kratka w filtrze jest na miejscu.

Co ciekawe, auto hula normalnie. Zero problemów z odpalaniem, właściwie ciężko zauważyć, że coś jest nie tak. Do 2500 obrotów ciągnie jakby słabiej (jednak nie jest to muł), ale nie mam punktu odniesienia, więc nie wiem jak powinno być, ogólnie i tak wgniata w fotel. Co ciekawe, nieświadomy potencjalnego problemu z rozrządem, dopiero co przegoniłem auto na kilkudniowej wycieczce po bezdrożach i pagórkach, łącznie 1000km, spalanie wyszło bardzo rozsądne 9.2/100 (benzyny nie oszczędzałem, po garach dawałem, no i zero problemów). Co jeszcze ciekawsze, poprzedni właściciele przejeździli 50000km z włączonym check engine jak pokazał icarsoft.


Ma ktoś jakiś trop jak to ugryźć?

[2008 325d LCI E90]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd w tych silnikach raczej tak szybko się nie kończy. Ale jest wada smarowania głowicy która może sprawić że tulejki na wałkach rozrządu, uszczelniające układ Vanosa, albo same się wytrą, albo co gorsza, wytrą łożyskowanie wałka, przez to w układzie vanosa brakuje ciśnienia i robią się błędy. Można to pewnie zdiagnozować zdejmując pokrywę zaworów. Ale wcześniej, możesz jeszcze sprawdzić vanos "check valves" z boku silnika. Jak wpiszesz w google to znajdziesz instrukcję po angielsku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki. Umowilem sie na dzis wieczor na diagnostyke u speca od BMW. Czy jest szansa, ze problem wyjdzie, czy to komputer niewiele tutaj pomoze?


Jesli to lancuch to wiadomo, ale jesli to walek, to bez wyciagania silnika rowniez sie nie obejdzie?

[2008 325d LCI E90]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To terkotanie pochodzi z dziury wydechu, gdzies tuz za silnikiem.

Ale dziwna sprawa. Po odpaleniu diagnostyki vanosy chodzily podrecznikowo (oznacza to, ze wczesniejsze 350km tez wszystko bylo okej). I co ciekawe, dopiero w pewnym momencie, podczas testow (i sluchania tego terkotania), solenoid na wejsciu zablokowal sie w pozycji 125 stopni (tak jak dzialo sie wczesniej) i wywalilo P0012.


Nastepny krok to porzadne przeczyszczenie solenoidow, zdjecie pokrywy i wtedy sie okaze, tak jak radziliscie, dzieki. Czyli jezeli to same vanosy a nie rozrzad, to jeszcze jest szansa, ze obejdzie sie bez wyjmowania silnika?


Wedlug moich mechanikow, zrodlo tej wady smarowania lezy w tym, ze BMW od poczatku zalecalo niewlasciwy olej, czyli 5w30, do tego Castrol. No i ze do tych silnikow trzeba lac w50/w60, a wyrychtowane i zadbane zrobia i 500 tysiecy.


Jeszcze raz dzieki za pomoc, dopisze info jak cos sie wyjasni.

[2008 325d LCI E90]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dziurę w wydechu radziłbym uszczelnić bo poprzez sondy lambda najprawdopodobniej wpływa na pracę silnika (ja tak miałem).


Należy wyczyścić filterki vanosów, podmienić solenoidy i zobaczyć czy to się znowu powtórzy. Może to kwestia wadliwego solenoida.


Daj znać na czym stanęło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem na uzywany z silnika bez bledow, bo moglem miec szybko i tanio oryginal. Proste rozwiazania na poczatek. Chodzi o to, ze zmienilo sie niewiele, dopiero jak oringa nowego zalozylem bylo lepiej. Ale blad koniec koncow wrocil. Wyczyszcze, zamienie miejscami i pojezdze, bo zanim zajrza w silnik to chwila minie.


Co do oleju to sie nie upieram, ale jednak dobre w50 ludzie leja do lepszych aut?

[2008 325d LCI E90]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w skrócie wymieniłeś na lipny elektrozawór. U mnie czyszczenie nie pomogło. Pomógł tylko nowy. Zamień miejscami to będziesz wiedział czy to to.


Oleje W50/W60 są bardzo dobre, jak jeździsz autem po torze. W innym przypadku to kombinowanie na okrętkę i to niczego nie naprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, zamieniłem miejscami oba elektrozawory, tak jak były, bez czyszczenia, żeby nie wprowadzać dodatkowej zmiennej.

Po odpaleniu silnik pracował w miarę stabilnie na około 1000 obr, po minucie spadło do 600 i już było bardzo stabilnie. Czyli bez zmian.


Vanos pracował normalnie (wejście 87 stopni, wyjście 115 stopni na czytniku, wartości normalnie się zmieniały w czasie jazdy). Zaparkowałem i naciskałem gaz na luzie i wtedy znów elektrozawór na wejściu (czyli ten 'dobry') zablokował sie na 125 stopniach (dokładnie jak poprzednio) oraz pokazał się 2A82 wraz z 'pending P0012', czyli również jak poprzednio. Zgasiłem silnik, po czym odpaliłem jeszcze raz i ku mojemu zaskoczeniu elektrozawór się odblokował.


Jeszcze trochę pojeżdżę z podpiętym icarsoftem, ale chyba nie obejdzie się bez zajrzenia do środka. Ciekawe jest, że błędy zawsze wyskakują albo podczas wolnej miejskiej jazdy, albo przy gazowaniu na luzie (sprawdzałem to terkotanie). W trasie jest okej.

[2008 325d LCI E90]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zamiana miejscami, ani wymiana na używkę nic nie dała znaczy że chyba coś innego się dzieje.

sprawdziłeś śruby filtrujące tzw check valves układu Vanos jak podpowiadali użytkownicy powyżej?:

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1096694


jeżeli tak to pora na zdjęcie pokrywy zaworów i sprawdzenie wałków jak tutaj.




Użytkownik bartoszowczarek miał ten sam problem i z tego co pisał problem rozwiązały nowe zawory Vanos ale później zatarł mu się ssący wałek rozrządu i teraz kilka temtów wyżej sprzedaje uszkodzony silnik.

Myślę że powinieneś się skontaktować z kolegą.

Eibach Pro Kit, Rev Motoring Silicone Intake Hose, Kolektory Turbo Works, Performance Intake, Milv's: +1mm Modified Intake Lift Valvetronic Supports, Program BPC.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ogarniam tego auta. Check engine niby czasem wyskakiwal (po kilkuset km, duzo jezdzilem ostatnio), ale sam elektrozawor jesli sie blokowal, to na chwile (po zatrzrymaniu sie). Po kolejnym odpaleniu silnika wszystko dzialalo okej, katy obrotu sie zmienialy jak nalezy, tylko check engine zostawal. Co ciekawe, po odlaczeniu kabla od elektrozaworu check zgasl (vanos oczywiscie wtedy nie pracowal jak nalezy - mozna to poznac po tym, ze nastepuje wyrazne opoznienie przy wchodzeniu na obroty po nacisnieciu gazu), ale juz po ponownym wpieciu kabla vanos znow hulal jak trzeba, a blad, choc zostal w pamieci, na pulpit juz nie wrocil.


I niech tak poki co zostanie.


Dzieki wszystkim, moze wymiana na zupelnie nowy elektrozawor zalatwilaby temat do konca, ale zostawie to na razie jak jest, moze czegos nowego sie dowiem w miedzyczasie.

[2008 325d LCI E90]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.