Skocz do zawartości

[E61] 530dA - dziwny wyciek z silnika FOTO - PILNE


Grzegorz80

Rekomendowane odpowiedzi

Witam


Panowie jest problem.

Wczoraj zmieniałem opony na przedniej osi i zauważyłem jakieś tłuste plamy na wahaczu i osłonie silnika. Zdemontowałem osłonę i okazało się że jest wyciek z przedniej części silnika; "jakieś mazidło" bez zapachu.

Na pewno nie jest to:

- olej silnikowy,

- ropa,

- szlam z dolotu

- płyn chłodniczy.

Ma kolor smaru grafitowego, konstystencja jak smoła, tak się ciągnie w palcach.


Nie mam pojęcia co to jest i skąd leci. Wygląda, że wyciek zaczyna się w okolicach pompy wody. Mam teorię, że "puściło" uszczelnienie pomy i wyciekł smar z łożysk wirnika ponieważ ostatni robiłem wymuszone wypalanie DPF i była wysoka temperatura płynu (ok. 100 st C).


Największy ślad wycieku jest na osłonie dokładnie pod pompą wody, reszta to rozbryzgi przez koło pasowe. Tylko, że jest trochę za dużo tego "mazidła". W łożysku nie ma przecież tyle smaru.

Ściągałem pasek wieloklionowy na chwilę. Wirnik pompy nie ma luzów - jest OK.


Poradźcie coś.


7c1cb11e7c134231.jpg


b91fa950220941bb.jpg


4cda30330d9e525c.jpg


839100a0fcc3ac4b.jpg


44ba03a44df926e4.jpg



Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sprawdź poziom oleju.

Sprawdź poziom i wygląd płynu chłodniczego.


Kiedy zmieniałeś odmę?


Czy silnik działa cicho i równo?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Też mi to przyszło do głowy chociaż pewności nie mam czy ten typ koła jest w wersji "hydro".

Ale jeśli jest to na bank to.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zdemontować i sprawdzić.

Można jeszcze zdjąć paski i ręcznie próbować wyginać koło. Powinno być sztywne .

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądziłem że koło pasowe to dwa elementy że stali połączone gumą

Zgadza się, z tym że jeden z tych elementów wypełniony jest tym szarym "smarem". Dokładniej, smar znajduje się w tym grubym, metalowym kołnierzu od strony silnika.

Zdemontować i sprawdzić.

Można jeszcze zdjąć paski i ręcznie próbować wyginać koło. Powinno być sztywne .

Można, ale to nic nie da sztywność będzie zachowana. Zwiększą (utwardzą) się wibracje i co jakiś czas mogą być słyszalne stuki.


W robocie mam jeszcze koło, głęboko nacięte szilfierką kątową, bo miałem ten sam problem (dziwny wyciek) i chciałem to obadać. Jutro wieczorem mogę wrzucić fotkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciasno przy tym kole jak...

Ręka naciskając przy założonych paskach ugina się kilka milimetrów. Widac ugiecie golym okiem. Żeby dokładniej stwierdzić trzeba by zdjąć koło.


Jak sądzicie koło kończy się i pora na wymianę?

Corteco czy jakieś inne polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem możliwość zapiąć koło w tokarkę. Biło mocno, promieniowo, przy czym pasek "leciał" spkojnie bez podskoków. Gdy już widać bicie osiowe, czyli gdy da się bez użycia dużej siły wyginać koło rękami to jest ostatni moment na wymianę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.