Skocz do zawartości

535i zacinający się obrotomierz i zero-jedynkowy ekonomizer


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam najwyraźniej przełożony licznik z innego modelu, ponieważ mam skrzynie automatyczną 5 biegową, a na wyświetlaczu mam tylko 4 biegi (jak jest zapięta 1 to nie pokazuje nic, jak 2 to pokazuje 1, jak 3 to 2 itp.) i mam problemy z obrotomierzem, zacina się czasami na obrotach i ekonomizerem, który pokazuje albo 0 albo wychodzi poza skalę.


Widać to w poniższym filmie. Obroty zatrzymują się (w tym przypadku) około 1800, mimo, że przyśpieszam i odcinają się dopiero gdy tapnąłem gwałtownie w gaz (bez zmiany biegu). Po tym automat zmienia bieg i spadają do 1800 realnych.

Ogólnie, jeśli obroty rosną bardzo wolno to obrotomierz stoi w miejscu.




Teraz moje pytanie. Co trzeba zrobić po przełożeniu licznika, jeśli znajdę konkretnie do mojego modelu?

Oraz czy podjedzie licznik od innego silnika benzynowego (wszystkie chyba mają 7k obrotów) ale automatu 5 biegowego i z tymi samymi opcjami??

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Widzę, że nikt pomysłów nie ma :(


Co do pokazywania biegów jest taka sprawa:

Na teście zegarów nie świeci mi się dioda 5 biegu.


Na zdjęciu dioda zaznaczona pomarańczowa strzałka świeci się jako 1 bieg, tylko problem w tym, że ona jest pod plastikiem.

Nie wiem, nie znam się jak to jest możliwe i dlaczego tak jakby przesuneły się te diody o jedną w prawo, mimo że dioda 5 biegu jest na swoim miejscu (i nie świeci).


a3901e1dc98e9a7c.jpg

65778c09245e1339.jpg

f0d5000dbeeed768.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Żadnych pomysłów czy to wina licznika (może źle zakodowany), czy może "dźwigni zmiany biegów", czy jeszcze co innego?
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Widzę tu się taka magia odpier****, że nikt nie wie...


W module IKE w parametrze "GETRIEBE_TYP" jest "schrittschaltung" czyli steptronic, więc raczej zakodowane dobrze. Ustawiłem na próbę "automatik_5_gang" to pokazywało biegi 3 2 1 :D

W Inpie natomiast po wejściu w licznik i coding info jest napisane "4gang transmission" i już nie wiem jak to w końcu jest...


Tak samo odnośnie ekonomizera. Wszystko zakodowane tak jak powinno być, tzn. model silnika, ilość cylindrów itp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.