Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

kupiłem wiosną nowe oponki 225/40/16 przejechałem góra 10 tys km a z tyłu widzę wyraźne zużycie (naprawdę bardzo mocno) a z przodu jak nówki:((( czego to może być przyczyna ?? z tyłu jeszcze widać różnice na zewnętrznym i od wewnątrz bieżniku (tzn tylnie opony także krzywo się zużywają) - ustawia się także na tylnie kola zbieżności??

 

Proszę o odpowiedzi i pozdrawiam

 

BMW e36 316

Edytowane przez olszewsky
Opublikowano
Po pierwsze popraw ten bledy ortograficzne: "NIERUWNOMIERNE", "ZBIERZNOSĆ' - a po drugie oczywiscie, ze musisz ustawic zbieżnosc z tylu.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
ale to ma wpływ że z przodu jest prawie idealny bierznik a z tyłu zjechany na calej szerokości (tyle ze od środka - tzn od nadkola bardziej??) ??
Opublikowano
ale to ma wpływ że z przodu jest prawie idealny bierznik a z tyłu zjechany na calej szerokości (tyle ze od środka - tzn od nadkola bardziej??) ??

masz pewnie źle ustawione kąty, w E36 z tyłu opony najszybcież ścierają sie od wewnątrz, a nie jak u ciebie na odwrót

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano

U mnie w E36 coupe opony z tyłu ścierają się dwa razy szybciej niż z przodu (przy normalnej eksploatacji bez ruszania z piskiem) ale dzieje się to równomiernie. Po zdjęciu starych opon zarówno z tyłu jak i z przodu nie można poznać gdzie była strona zewnętrzna a gdzie wewnętrzna opny, chyba jedynie po tym że bieżnik jest asymetryczny.

Z tyłu jest więcej regulacji niż z przodu, bo jest jeszcze możliwość ustawienia kąta pochylenia koła, tak że odpowiednie dbanie o stan silentbloków i geometrię to podstawa aby auto dobrze się prowadziło i opony nadmiernie nie zużywały.

Opublikowano

Radził bym na początek sprawdzić tuleje przednie tylnych wachaczy dolnych (mocowania w progach), ich uszkodzenie wpływa na geometrie osi tylnej szczególnie podczas przyśpieszania i hamowania, natomiast w spoczynku może być wszystko OK.

...warto to sprawdzić przed kontrolą geometrii aby nie płacić dwa razy :cool2:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.