Skocz do zawartości

Alternator ładuje kontrolka się pali - BMW 316ti silnik N42


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam BMW 316ti 2001r. z silnikiem n42.


Ostanio miałem problemy z alternatorem - zaczynał działać po dodaniu gazu lub nie chciał się odwiesić i nie ładował.


Wymieniłem na inny używany i co prawda ładował bez problemu ale kontrolka nie chciała zgasnąć za żadne skarby. Wymieniłem więc na inny uzywany i to samo.


Ładowanie jest . 3 różne alternatory a kontrolka się pali.

Bezpiecznik nr 30 wymieniony (stary też był ok)


https://zapodaj.net/1645e9dbca82a.jpg.html


POMOCY !!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przewody przed przykręceniem porządnie przeczyściłeś? Wydaje się, że tu jest problem. Jakie ładowanie utrzymuje się podczas jazdy (test 9.0)?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Rozebralem wszystko dzisiaj jeszcze raz i poczyscilem styki w alternatorze ,klemy, kleme dodatnia na laczeniu za puszka akumulatora.....ale bez zmian.....najgorsze ze noe moge skasowac nawet na chwile tego bledu.... inne sie kasuja a ten jak byl na stale


Test 09 pokazuje 14.1-14.3

Sprawdzilem miernikiem na klemach akumulatora i jest na jalowym 14.2-14.5


w inpie pokazuje 14.44 i jest w miare stabilne nie zaleznie od o rotow

Opublikowano
Rozebralem wszystko dzisiaj jeszcze raz i poczyscilem styki w alternatorze ,klemy, kleme dodatnia na laczeniu za puszka akumulatora.....ale bez zmian.....najgorsze ze noe moge skasowac nawet na chwile tego bledu.... inne sie kasuja a ten jak byl na stale


Test 09 pokazuje 14.1-14.3

Sprawdzilem miernikiem na klemach akumulatora i jest na jalowym 14.2-14.5


w inpie pokazuje 14.44 i jest w miare stabilne nie zaleznie obrotow

Opublikowano

Rozebralem wszystko dzisiaj jeszcze raz i poczyscilem styki w alternatorze ,klemy, kleme dodatnia na laczeniu za puszka akumulatora.....ale bez zmian.....najgorsze ze noe moge skasowac nawet na chwile tego bledu.... inne sie kasuja a ten jak byl na stale


Test 09 pokazuje 14.1-14.3

Sprawdzilem miernikiem na klemach akumulatora i jest na jalowym 14.2-14.5


w inpie pokazuje 14.44 i jest w miare stabilne nie zaleznie obrotow

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
najgorsze ze noe moge skasowac nawet na chwile tego bledu

Kontrolka ladowania jest sterowana z komputera...

inne sie kasuja a ten jak byl na stale

a jakie masz inne bledy?

Opublikowano

Odpaliłem silnik bez podpinania przepływki i przepustnicy to mi wywaliło błedy. Skasowałem je bez problemu a ten się kurde nie chce skasować nawet gdy silnik nie chodzi i alternator nie kręci (kluczyk pozycja 1)


I jeszcze jedno pytanie - czy ta wtyczka od wzbudzenia alternatora powinna mieć 2 kable czy jeden? U mnie jest jeden i we wtyczcze są tylko jedne styki nie wygląda żeby coś było wyrwane i czegoś brakowalo

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wypnij czujnik temperatury zasysanego powietrza ,i zobacz czy kontrolka zgasnie,a jak sie nie da to podepnij komputer i luknij co pokazuje
Opublikowano
Chodzi Ci o ten czujnik który jest na dole w zderzaku? Bo jeśli tak to trop może być dobry. Tydzień temu miałem lakierowany zderzak i wydawało mi się , że lakiernicy zdejmując zderzak naderwali kable, bo czujnik zaczął wariować, zbiegło się to z tą niby awarią alternatora. Wymienili mi czujnik ale problem z altkiem został. Zobaczę zaraz i dam znać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chodzi Ci o ten czujnik który jest na dole w zderzaku?

Nie

Czujnik temp zasysanego powietrza znajduje sie na rurze idacej od filtra powietrza lub w przeplywomierzu

Opublikowano

U mnie ten czujnik jest chyba razem z przepływomierzem. Jest tylko jedna kostka wchodząca do przepływomierza. Odpiąłem ją i nic to nie dało. Jakiś inny trop?


W ogóle dziwne, że ten błąd się nie chce skasować , ale po każdym kasowaniu błędu , błąd nadal jest jakby momentalnie powracał - zmienia się tylko pozycja

from generator rec. load signal(dffgen) 47.05 % - zmienia się wartość procentowa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sprawdz czy z komputera sterujacego , z przewodu nr 11 wychodzi caly czas minus - odepnij kostke w liczniku

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.