Skocz do zawartości

Grzechotanie w silniku 3.0d z okolicy kolektora dolotowego


Driver_s31

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Na początku chciałem się przywitać bo jestem nowy na forum. Od niedawna jestem w posiadaniu e61 530xd prędzej 2 lata jeździłem 525d. Niestety radość z nowego auta psuje niepokojący dźwięk metalicznego jakby ocierania, grzechotania z okolicy kolektora dolotowego. Dzwięk czasami ustaje...nie wiem od czego zależy. W linku jest krótki filmik na którym dobrze to słychać. Będę wdzięczny za jakieś sugestie co to może być i co warto sprawdzić. Auto codziennie robi 150km i musi być w ciągłej eksploatacji. Poza tym dźwiękiem nie ma żadnych niepokojących objawów. Silnik to m57 3.0d 170kW 231ps


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

260tys km, rozrząd pewnie jeszcze nie ruszany. Łańcuszki to było pierwsze co mi przyszło do głowy tylko one są z przodu a hałas ewidentnie dochodzi z lewej strony patrząc od strony fotela kierowcy bliżej nawet ścianki grodziowej...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak auto jest w automacie ale zmienia biegi bardzo płynnie bez względu czy z obciążeniem czy bez...ale dzięki za sugestię, sprawdzę to! A u Ciebie też był podobny hałas zanim padło? U mnie czasami jest cicho. Jutro na początek zrzucę kolektor i sprawdzę klapki, po mojemu powinno ich tam już nie być ale nigdy nie wiadomo...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro od rana się za nią zabieram, egr i przepustnica do czyszczenia i później kolektor ale jak okaże się że klapki są jeszcze w środku to wyrzucam je i zaślepiam. Elektrozawór od klapek by nawet pasowało bo hałas dochodzi właśnie stamtąd. Tak czy inaczej jutro go odłączę. Dam znać czy pomogło :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło pasowe przed chwilą sprawdzone jest jeszcze ok. Ale jest już na liście rzeczy do wymiany tak samo jak pompa wody. W poprzedniej 525d koło padło mi fartownie 8km od domu i wsumie skutek był taki że straciłem ładowanie zaświeciła się kontrolka aku wyłączyłem klimę myśląc że to alternator żeby zmniejszyć pobór prądu i w tym momencie wszystko wróciło do normy, widać zmniejszyło się obciążenie na pasku i na samym kole. Ale czuć było w aucie paloną gumą. Dojechałem spokojnie do domu. Po rozgrzebaniu auta wszystko było już wiadome. Koło totalnie zerwane a dookoła pełno gumowego granulatu. Auto miało 280tys. km koło oczywiście orgyginał z 1 montażu. 10tys. Później w drodze do domu tylko tym razem 300km od domu padła pompa wody, tym razem już laweta. Pompa też oryginał w środku plastikowy ślimak z 1 montażu czyli miała 14lat i nakulała 290tys. km. Moja wina bo coś pod maską dłuższy czas ćwierkotało i tracił delikatnie płyn chłodniczy ale pompę wykluczyłem z racji przebiegu (bylem pewny ze musiała być wymieniana i to nie raz...mój błąd rozsypała się na łożysku i to ono dawało ten dźwięk. Dlatego teraz już nie lekceważe żadnych odgłosów spod maski!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na to wychodzi bo jestem już po sprawdzeniu kolektora tak jak myślałem był już zaślepiony a grzybek pozbawiony listwy. Jedyne co znalazłem to mocno popekany przewód podciśnienia na elektrozaworze, wymieniłem ale to pikus przy tym co znalazłem w dolocie 3 cylindra... :shock: ręcznik papierowy...jakiś dekiel go nie wyciągnął i założył na niego kolektor...Ale po ogarnięciu tego niestety dzwięk bez zmian :cry2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mieliście racje :)

To tylko elektrozawór, po przyciśnięciu przewodu podciśnienia od EGRu po problemie, dźwięk ustaje!

Wielkie dzięki wszystkim za pomoc :cool2:

Usterka znaleziona, autko oczywiście zostanie naprawione zgodnie ze sztuką bez kombinacji :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ten będzie dobry ?


m.ebay.de/itm/PIERBURG-DRUCKWANDLER-VENTIL-ABGAS-TURBO-LADER-BMW-5-ER-E60-E61-520-d-535-d/361316739839?epid=1967354529&hash=item542027eaff%3Am%3Am0D8yD4LT2XFtEw95Ql-oWQ&_nkw=druckvandler+ventil+bmw+e61+530xd&_from=R40&rt=nc&_trksid=p2332490.m4084.l1313.TR12.TRC2.A0.H0.Xdruckv.TRS0


Najprościej było by spisać numer oryginału ale od jutra żona zabiera auto na całe dnie i nie będzie czasu na ściąganie kolektora żeby sprawdzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie problem w tym że właśnie dopiero co w tą sobotę był zdejmowany wymieniłem zaślepki na aluminiowe i na grubszych oringach, bo stare plastikowe zaślepki puszczały trochę. Przy okazji wyciągnąłem ręcznik papierowy z dolotu 3 cylindra :shock: poprzedni właściciel zostawił i założył na niego kolektor... :roll: wyczyściłem go odrazu, przepustnicę i Egr, wymieniłem popękany przewód od podciśnienia ale musiałem poskładać auto bo moja do roboty na dziś potrzebowała no a okazało się że elektrozawór do wymiany jeszcze :mad2:

Szczęście że to tylko to, bo już najgorsze scenariusze chodziły po głowie zwłaszcza że to auto mam od niedawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Elektrozawór wymieniony :cool2: niestety nie byłem tak sprytny żeby zrobić to bez ściągania kolektora i musiałem od nowa wszystko zrzucać ale już ogarnięte i koniec niepokojącego dzwięku :D

Ale kilka dni temu stary chyba całkiem zdechł bo ucichł i wywaliło kontrolkę silnika, błąd "increased emission", więc muszę jeszcze wykasować teraz błędy...i mam nadzieję że już wszystko będzie cacy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.