Skocz do zawartości

CO MYSLICIE O TYM CHIPIE Z ALEGRO?


Prezes_bmw

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wal sie w takie "chipy" przyznam sie ze sam dokladnie to kupilem do e36 tylko 1.8 (moja dawna), ale od tej pory nic nigdy wiecej nie kupie, mało tego jak go zakupile to dostalem 2 chipy i facen na meila napisal ze trafilo na mnie i dostalem 2 gratis :D ostry klijet ale oddal mi drugie tyle pieniedzy bo powiedzialem ze mu nie odpuszcze (2 chipy to 2x tyle hajsu jak nie dziala prawde mowie??). Szkoda furki, trzebadbac a nie g...o zakladac. POZDR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak... akurat tego gościa z Allegro znam z korespondencji. Podsyłał mi darmowo wsady do testów. Rzeczywiście dysponuje wsadami tuningowymi, które praktycznie sprawdził (sporo tego na sieci się wala, ale nie wiadomo, co jest oryginałem, co tuningiem i do jakiego sterownika).

 

Takie działanie w firmie tuningowej kosztuje koło 1500zł - fakt. A co robią? Dokładnie to samo, co ten gość z Allegro. Jako extras robią jeszcze może test na hamowni. Nikt zmieniając pamięć do niej nie zagląda, tylko korzysta z gotowców, na które wykupił licencje. Dam sobie głowę obciąć, że 99% warsztatów tuningowych nie wie, co to assembler i nie ma pojęcia, na jakich procesorach pracują sterowniki silnika :) Zmiany są standardowe, nie będę się na ich temat rozpisywał.

 

Pamięć EPROM kosztuje około 15zł (w Warszawie pewnie z 20zł) i tyle. Reszta to usługa w każdym przypadku.

 

* - piszę tu o chiptuningu polegającym na zmianie programu sterownika poprzez wymianę pamięci, a nie na specyficznym strojeniu silnika poprzez inne metody.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko pomiar na hamowni byłby mile widziany - przykład:

 

Power Commander w motocyklu, dwie identyczne 600-ki KAwasaki z PC, jednakowymi układami wydechowymi i filtrammi powietrza. Efekt jest taki, że po wgraniu identycznej mapy do każdej sztuki, każdy z motocykli wykazał inną moc i moment podczas badania na hamowni. Po próbach i zmianach map udało się w obydwu uzyskać podobny efekt...

18.11.2006

Forza evil!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko pomiar na hamowni byłby mile widziany - przykład:

 

Power Commander w motocyklu, dwie identyczne 600-ki KAwasaki z PC, jednakowymi układami wydechowymi i filtrammi powietrza. Efekt jest taki, że po wgraniu identycznej mapy do każdej sztuki, każdy z motocykli wykazał inną moc i moment podczas badania na hamowni. Po próbach i zmianach map udało się w obydwu uzyskać podobny efekt...

 

Dokładnie tak, jednak nawet za 1500 nikt nie będzie siedział i grzebał w asemblerze, żeby zmienić akurat Tobie mapę... jak zapłacisz za profesjonalną usługę, ale to wtedy nie jest chip, tylko nowy komputer sterujący, to wtedy dostroją Ci auto idealnie...

Ponadto każdy silnik jest inny, więc nawet z takimi samymi programami mogą być znaczne różnice.

 

Cały czas męczycie dwa różne tematy na raz:

- Chcemy z naszego BMW zrobić odrobinę mocniejsze auto, ale zachować spalanie i normy emisji?

- Chcemy z naszego BMW zrobić bolid, który ma gdzieś ekologię, pali ile wlezie, ale jedzie bosko?

Bo ja cały czas piszę odpowiedzi na pierwsze pytanie...

 

Odpowiedź na drugie pytanie zaczynałaby się od: wycinamy sondę lambda, wycinamy katalizator, wkładamy turbinę i wtedy... głównym decydentem o mocy jest właśnie mapa czasów wtrysków, o! :)

 

 

djx - w tym przypadku dokładnie tak :)

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pełni zgadzam się z Kai.

 

Jestem elektronikiem i sprawa wygląda właśnie tak, jak on to przedstawił. Tunerzy wgrywają gotowe wsady do kości eprom i wkładają ją do sterownika silnika.

 

Ja, będąc jeszcze posiadaczem E-30 325i, wyszukałem w internecie 2 wsady z róznych firm tuningowych, w zasadzie nieopisane. Zajrzałem sobie do nich edytorem bin/hex i zidentyfikowałem - autor zawsze zostawi w programie swój podpis :-). Zaprogramowałem kość jednym z nich (konkretnie Jim Conforti - polecany w USA do tych silników) i auto pięknie śmigało.

 

A propos, może ktoś ma wsad do tds'a?

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Kai

 

Wedle VIN i Realoem.com mam sterownik 13612246504.

 

Pozdrawiam!

 

To jest numer części BMW, natomiast istotniejszy jest numer producenta, czyli na przykład BOSCH (na podstawie numeru części BMW nie jestem w stanie zgadnąć/sprawdzić, jaki to sterownik). Jest napisany na sterowniku. W E34 żeby go zobaczyć, nie musisz go wyjmować, wystarczy pokrywę plastikową odkręcić.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.