Skocz do zawartości

E39 520 Gaśnie podczas jazdy i nie odpala na ciepłym


Jocker85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Temat był juz poruszany ale jesli chodzi o pojedyńcze awarie a ja mam problem z dwiema. Jeżeli takowy temat juz był to przepraszam i prosze o linka

Mój problem polega na tym. Jeżeli jade gdzies w trase przykładowo 100km i zgasze silnik to juz go nie odpalę. Odpale dopiero gry temperatura spadnie do pierwszej kreski.

Teraz nie dość ze nie odpala gdy jest rozgrzany spotkała mnie dodatkowa niespodzianka. Jadąc trasa autem ni z gruszki ni z pietruszki auto zgasło. Przed zgaśnieciem jak by tak dwa razy szarpnęło autem. Gdy próbowałem odpalić nic to nie dawało, silnik pieknie kreci ale odpali dopiero jak spadnie temperatura. Myslałem że to tylko jednorazowy wybryk ale niestety nie. W drodze powrotnej ( 180 Km ) auto po przejechaniu 40km znowy zaczęło szarpać i samo gasło. Odpalenie dopiero gdy ostygnie.

Troche mnie to zdenerwowało nie ukrywam bo wiecej stałem niz jechałem a trase 180km pokonałem w 10godzin !!!

Byłem w moim miescie i okolicach we wszystkich mozliwych warsztatach i nikt nie potrafi znaleźć przyczyny. Komputer tez nic nie pokazuje.

jeden fachowiec kazał wymienic akumulator !!!! Jeden wtryski, jeden pompe wtryskowa na nową itd...co fachowiec to inna opinia

Dlatego zwracam sie do was z proźba o pomoc.

Czy moze byś to objaw czujnika wału lub wałka ?

Za odpowiedz z góry dziekuję

BMW e39 520 diesel 2003r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprędzej czujnik wału korbowego,ale dla pewności podepnij pod kompa
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału. Jak na kompie nie wyjdzie nic to zdemontuj wentylator odpal auto rozgrzej je i zgas. Jak przestanie palić to schlodz go np sprezarką, a, jak nie masz możliwości kup sprężone powietrze i trzymając dnem do góry pojemnik mrozi dany element. Po tym odpal. Jak odpali to masz winowajce
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro ( poniedziałek ) wybiore sie do znajomego który ma nowe i uzywane orginalne części do BMW.

Założe nowy czujnik i sprawdze jak spisuje sie auto, mam nadzieje to to naprawi problem. Po wszystkim dam znac co i jak.

Dzięki za poswiecenie czasu i pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymieniony. Kupiłem uzywany ale orginalny do mojego modelu. Jutro ( czwartek ) bede akurat robił trasę 400km wiec zobaczymy co i jak.

Sprawdzałem tylko na krótkiej trasie i porzadnie go zagrzałem. Na starym nie odpalił a na tym nowym normalnie odpala. Zapytacie dlaczego uzywka a nie nówka, no bo chciałem sprawdzic czy to wina tego czujnika. Jezeli wszystko okaze sie ok to natychmiast kupuje nowy i zakładam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i za przeproszeniem " [BAD] "

Zrobiłem 521km. wszystko ok, zatrzymałem sie, auto stało dwie godziny i odpaliło bez problemu. Trasa powrotna tak samo. na drugi dzien jade do Katowic a tu po 50km auto samo zgasło ( wcześniej szarpnęło tak jak wczesniej ). Kreci normalnie ale dopiero jak ostygnie to odpala. Juz mnie szlak trafia i chyba teraz juz wiem ze to auto sprzedam.

Dodam jeszcze tylko taką wzmianke ze gdy jade w nocy lub gdy jest chłodno to nic sie nie dzieje ( nie zgasnie w czasie jazdy lecz nie odpali gdy go zgasze ) ale zauwazyłem ze podczas upałów, lub jak jest goraco lub wali słońce to wtedy samo sie wyłącza.

Juz nie mam sił ani pomysłów.

Co najgorsze bo w serwisie BMW nawet nie wiedza zasrani fachowcy co sie dzieje, ale za to kase potrafia ładna z kieszeni zabrac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa paliwa - sprawdzona?

Miałem ostatnio podobny problem - ciężko odpalał gdy był ciepły (startował, ale dopiero po 5-8 sekundach), czyli teoretycznie czujnik wału lub wałka, bo zwykle tak to się objawia. Na kompie żadnych błędów. Testowałem nawet nowe czujniki (z możliwością zwrotu) i nic - dalej ten sam problem. W końcu spróbowałem go odpalić awaryjnie z gazu (mam instalację, która normalnie zawsze startuje z benzyny) i okazało się, że startuje bez problemu. Wymieniłem pompę paliwa i wszystko wróciło do normy. Dziwi mnie tylko, że problem był wyłącznie na ciepło, a na zimno palił od ręki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest taki problem ze nie odpali po 5 - 8 sekundach tylko dopiero po godzinie gdy spadnie temperatura.

jeszcze tylko zostaje ta pompa ale dziwne by tylko to sie działo wtedy gdy jest mega ciepło na dworze. Zima i w chłodne dni nic sie nie dzieje, tylko gdy jest upał.

Tak jak wspomniałem wczesniej. kiedys nie odpalił na ciepłym, teraz to juz sam gasnie podczas jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że problem leży w używanym czujniku. Na, tamtym nie palił a tutaj na tym używanym o wiele lepiej. Czujnik może być ze tak powiem lekko uszkodzony. Czujnik jak całkiem padnie auto może nie odpalić nawet na zimnym. Kup powietrze w sprayu, zdemontuj wisko żeby był lepszy dostęp i jak nie będzie palić schłodzić musisz czujnik psikajac na niego dnem do góry (będzie mrozic) i odpal. Jak, odpali masz uszkodzony czujnik uzywke.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A czemu gaśnie podczas jazdy?

Za wczesnie zeby odpowiedziec na takie pytanie-wiemy tylko ze nie ma bledow w kompie i wiemy tylko tyle co kolega opisal,nie dysponujemy zadnym materialem z pracy silnika

Od czegoś trzeba zacząć żeby nie wpadać w niepotrzebne koszta

Okejo - zaspokoiles moja ciekawosc...

Masz jakiś inny pomysł?

Nie opieram nigdy diagnozy na pomyslach tylko eliminacji mozliwosci i dla mnie pruba z samostartem ( zakladam ze kolega psiknal odpowiednia ilosc napisana na instrukcji ) eliminuje caly uklad paliwowy oraz czujniki sterujace dawkowaniem paliwa i z uwagi na to iz diesel potrzebuje tylko kompresje i paliwo jest to dla mnie czas aby przejsc do analizy ukladu dolotowego ( czekam na nagranie o ktorym juz dwa razy pisalem )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samostartu nie robiłem osobiscie tylko mechanik gdz ja sie za bardzo na tym nie znam a i tez nie wiedziałbym czy dałem odpowiedna ilość

W poniedziałek bede robił test z czyjnikiem wału.

Mianowicie auto porządnie zagrzeję,przejade sporo km. Następnie wyjmiemy czujnik i spryskamy go powietrzem by schłodzic i zobaczymy czy odpali.

Oczywiście zarządałem sobie by sprawdzono mi cała instalacje tego czujnika. Bo czujnik mam nowy ale wtyczka i cały przewód pozostał stary. Mozliwe ze z biegiem czasu coś jest właśnie na przewodzie lub wtyczce. W poniedziałem dam znac co i jak.

Jezli mi sie uda to wrzuce na dniach filmik z auta jak odpala na zimnym i o sie dzieje jak jest zagrzany

Dodam jeszcze za zamówiłem nowy czujnik ale wałka, mozliwe ze to jest przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.