Skocz do zawartości

ukl.chlodzenia silnika m10


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Oodpowietrzal ktos kiedys układ chłodzenia w silniku 1.8 m10? ktos mi powiedzial ze jest sobka na obodowie termostatu i ja sie wykreca i czeka az plyn zacznie wylatywac ale takiego czegos u mnie nie ma to chyba wystepowało w silnikach 6 cylindrowych wkazdym razie moze mi ktos podpowiedziec jak to najszybciej i dobrze zobic ..ostanio mam problem z temperatura silnika pokazuje na wskazniku ponad srodek a z tego co wiem bmw zawsze powinno utrzymywac pion jak jest u was? druga sprawa czy nie powinno byc jakiegos zbiorniczka wyrownawczego zeby wiedziec jaki jest stan plynu w chlodnicy ?
Opublikowano
A wiec tez mam M10 i co do spuszczania plynu to powinna byc sróbka na dole chłodnicy ... a jezeli nie ma to mozna zdjac wąż dolny ktory dochodzi do chłodnicy. U mnie tez jest problem z temperaturą, ale powodem jest zly przedni pas ktory zaslania wlot powietrza. Silnik takze chlodzi sie przez miske olejową i jezeli jest ona zabrudzona to moze byc wina :/ ( slyszalem ze oczyszczenie dziala), przede wszystkim nalezy najpierw sprawdzic termostat i czy włącza sie Visco czyli ten wiatrak napedzany przez walek wychodzacy z pompy wody
BMW to moj pierwszy i jedyny samochod.
Opublikowano

Ja mam 1.8 m10 i z tego co wiem nie ma w nim żadnej śróbki do odpowietrzania, ja nigdy nie odpowietrzałem. Mój silnik był wcześniej stale nie dogrzany, tzn temperatura na wskaźniku nigdy nie dochodziła do środka. Po wymianie termostatu stoi prawie idealnie na środku (minimalnie za) i od czasu do czasu dojdzie tak na połowę między środkiem a pierwszą kreską za nią po czym schodzi z powrotem na środek.

 

A i w m10 1.8 nie ma zbiorniczka wyrównawczego, ja zawsze dolewam troche więcej płynu, nadmiar wyleci wężykiem z boku chłodnicy.

BMW to samochody, reszta to tylko nieudane próby...
Opublikowano

Witam Panów!

 

Jeżeli chodzi o odpowietrzenie m10, to można to nazwać quasi-odpowietrzeniem. Po prostu, po zalaniu nowym płynem należy nie zakręcać korka od wlewu płynu, tylko odpalić silnik i poczekać aż się łaskawie zagrzeje i otworzy się termostat. Po otwarciu termostatu należy pościskać węże gumowe. Wyłączamy silnik. Nalezy trochę odczekać, bo nie za bardzo można dolewać zimnego płynu na rozgrzany silnik i dolać jeżeli trzeba do poziomu. Zakręcamy, jazda próbna, nagrzać, pościskać przewody gumowe. I powinno być ok!

 

Wbrew pozorom, że zrobi się samo - to samo się nie zrobi. Mi tak doradził kiedyś jeden ciekawy człowiek... Aż mi wywaliło płyn wężykiem i korkiem. Po przeprowadzeniu powyższej operacji, jak ręką odjął. A do tej pory były przeboje. tedy wymieniłem też chłodnicę i termostat. Jest ok.

 

Pozdrawiam!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
dzieki za rade nie mialem czasu odpisac okazlo sie ze mam zmieszany plyn z woda w chlodnicy wymiana na nowy plyn zapalony silnik odkrecony korek i pokazuje piona pozdro..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.