Skocz do zawartości

początkujący użytkownik x3 zastanawia się, jak dbać o auto


hrabix

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,


Być może jest taki post na forum, ale wyszukiwarka mnie zawiodła.


To mój pierwszy post na forum bo i pojawiło się moje pierwsze BMW (f25 28i). ;) Zastanawiam się czy, powstała kiedykolwiek "instrukcja" dla początkujących właścicieli jak dbać o auto? W sensie czy jest gdzieś zebrane w jednym miejscu, jakie są polecane oleje, paliwa, opony itd.? Co ile trzeba zadbać o wymianę oleju w skrzyni (to mój pierwszy automat)? Jak konserwować inne elementy? Ale też szukam informacji o środkach do pielęgnacji skóry czy innych porad, żeby nie być później mądrym po szkodzie. Co doświadczeni kierowcy X3 mają do przekazania młodszym stażem kolegom?


Przy okazji też pytanie o lusterko po stronie kierowcy. Nie wiem, jak jest w Waszych egzemplarzach, ale w moim jest straszny martwy punkt. Lusterko wydaje się nie być panoramiczne (te po stronie pasażera jest). zastanawiam się, czy to standard, czy ktoś zamontował nieoryginalne szkło?


dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wymiana oleju w skrzyni aut. zalecana przez producenta skrzyni ZF (a nie BMW) to 60 tys.


Olej 10-15 tys. zależy ile jeździsz w miescie - olej zgodny ze specyfikacją BMW Long Life-04 - najlepiej jakiś znany i markowy np. Motul

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana oleju w skrzyni aut. zalecana przez producenta skrzyni ZF (a nie BMW) to 60 tys.


Olej 10-15 tys. zależy ile jeździsz w miescie - olej zgodny ze specyfikacją BMW Long Life-04 - najlepiej jakiś znany i markowy np. Motul

 

Jeśli dobrze odczytałem, to kolega ma benzynę. Jeśli tak, to specyfikacja LL-01. Absolutnie ;-)

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo trudno będzie dopasować szkło, tu bardziej chodzi o niefortunne usytuowanie/mocowanie lusterka. Trzeba się przyzwyczaić lub odblokować możliwość włączenia kamery podczas jazdy do przodu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój schemat:

- olej silnikowy co 15 tys z filtrem oleju, powietrza, kabinowym, dezynfekcją klimy, co drugi obiegu wewnętrznego, co trzeci paliwa (u mnie diesel, więc sprawdź jak często paliwa i świece w benzynie)

- geometria co ok 20 tys

- klocki tarcze na bieżąco tylko OE BMW kupione poza ASO

- olej skrzynia automatyczna co 80 tys razem z rozdzielczą i dyframi

- doładowanie akumulatora prostownikiem co 4 miesiące

- środek plastiki: zymol do winylu

- środek skóra Dakota: Colourlock soft co 3-4 miesiące lub jak brudna

- plastiki zewnętrzne: Koch chemie

- uszczelki drzwi itp: Wurth do gumy bez silikonu co 4 miesiące

- mycie tylko ręczne, porządny wosk co 3/4 miesiące

Więcej znajdziesz na kosmetykaaut.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój schemat:

- olej silnikowy co 15 tys z filtrem oleju, powietrza, kabinowym, dezynfekcją klimy, co drugi obiegu wewnętrznego, co trzeci paliwa (u mnie diesel, więc sprawdź jak często paliwa i świece w benzynie)

- geometria co ok 20 tys

- klocki tarcze na bieżąco tylko OE BMW kupione poza ASO

- olej skrzynia automatyczna co 80 tys razem z rozdzielczą i dyframi

- doładowanie akumulatora prostownikiem co 4 miesiące

- środek plastiki: zymol do winylu

- środek skóra Dakota: Colourlock soft co 3-4 miesiące lub jak brudna

- plastiki zewnętrzne: Koch chemie

- uszczelki drzwi itp: Wurth do gumy bez silikonu co 4 miesiące

- mycie tylko ręczne, porządny wosk co 3/4 miesiące

Więcej znajdziesz na kosmetykaaut.pl

 

super! dokładnie coś takiego miałem na myśli! pięknie dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Jesli moge podepne sie pod ten post.

Pierwsze bmw,pierwszy diesel,pierwsza turbina i pierwszy automat.

Jak dbacie o dieselki z turbinkami? Automaty?

Ja staram sie przy 1 odpaleniu choc minutke rozgrzac silnik i przez pierwsze kilometry miasta jade spokojniej. Rowniez po dotarciu na miejsce chwile chlodze silnik i turbo. Ma sens? Czy jestem troche przewrazliwiony?

Moze jeszcze jakies rady? Czy dodajecie jakies specyfiki do poprawy pracy wtryskiwaczy?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Lepiej na zimne dmuchać, jednak wg mnie Twoje zabiegi to przesadna dbałość.


Moje rady:

- po ostrej jeździe nie pozwól by silnik zgasł (najlepiej wyłącz START-STOP)

- wymieniaj olej w skrzyni co 60 tys.

- nie deptaj po gazie jak masz silnik nie rozgrzany

- od czasu do czasu zalej pełen bak paliwa Liqui Molly Diesel Spulung Pro Line

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam,

Jesli moge podepne sie pod ten post.

Pierwsze bmw,pierwszy diesel,pierwsza turbina i pierwszy automat.

Jak dbacie o dieselki z turbinkami? Automaty?

Ja staram sie przy 1 odpaleniu choc minutke rozgrzac silnik i przez pierwsze kilometry miasta jade spokojniej. Rowniez po dotarciu na miejsce chwile chlodze silnik i turbo. Ma sens? Czy jestem troche przewrazliwiony?

Moze jeszcze jakies rady? Czy dodajecie jakies specyfiki do poprawy pracy wtryskiwaczy?

Pozdrawiam

Te samochody to nie prom kosmiczny. Na postoju przy pierwszym odpaleniu nie rozgrzewaj silnika,bo to nie potrzebne, tyko pierwsze kilometry na spokojnie. Przed zgaszeniem na miejsce postoju jedź już spokojnie, to też turbo schłodzisz, ewentualnie niech chwilkę popracuje przed zgaszeniem na postoju. Od czasu do czasu przepal DPF na trasie. Olej w skrzyni biegów, jak wcześniej kolega napisał, najpóźniej do 100 tyś km wymień. Olej w silniku oczywiście maksymalnie co 15 tyś wymiana lub raz do roku(ja wymieniam co 10 tyś km lub raz w roku), nie to, co pokazuje komputer.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za porady,stosuje sie do nich kierujac sie chlopskim rozumem, olej co 10tysi mus i w skrzynce tez bede zlecal zmiane, jako ze mam juz kolo 100 tysi przebiegu,przy okazji w xdrivie by sie przydalo.

Liqui molly zamawiam natychmiast na ebayu,dzieki za to.

Start/Stop to morderca, wylaczam go w pierwszej kolejnosci, najchetniej bym zakodowal go na wylaczenie na amen

Pozdro i szerokosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Statyczna to taka w której wymienia się część oleju w skrzyni biegów(poprzez spuszczenie starego i zalanie nowego z tym że nie cały stary schodzi ze skrzyni i część miesza się z nowym) w dynamicznej podobno cały olej jest wymieniany na nowy poprzez zalewanie pod ciśnieniem nowego do póki nie wypcha całego starego,coś w tym stylu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kilka moich porad:

- co 50 000 km wymiana oleju w vtg ( moim zdaniem obowiązkowo, u mnie był już ciemny i obowiązkowy reset skrzyni vtg)

- w benzynie ( po 40 000 km ) raz na rok kuracja odmładzająca wtryski do benzyny/diezla, polecam ten preparat do benzyny https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3019351317211-LIM5153-dodatek-do-benzyny.html

ale 3x z rzędu na bak ( sprawdzone na sobie, po kuracji czasy wtrysków jak w nowym aucie). Jak powiedzieli w BMW 1 puszka zmiękcza, 2 puszka rozpuszczam 3 czyści a efekt - :D .

- olej do benzyny tylko L-01 np: motul x-cess 5w40 co 10 000 km

te modele mają kłopot z napędem pompy olejowej i jej łańcucha no i samym łańcuchem rozrządu wada fabryczna silników. Częsta wymiana oleju może to oddalić. Olej l-04, który leje BMW jest za rzadki. To tak na szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem taki artykuł na temat tych środków czyszczących:"CZY ŚRODKI TE RZECZYWIŚCIE DZIAŁAJĄ? ZAŁÓŻMY, ŻE TAK!

Przeanalizujmy więc po kolei w jaki sposób te specyfiki udrażniają wtryskiwacze (bo o to przecież chodzi). Wlewamy preparat do baku, następuje wymieszanie środka(rozpuszczalnika) z paliwem. Co się dzieje dalej? Skoro preparat ma właściwości czyszczące-rozpuszczające, następuje więc rozpuszczanie kolejno zanieczyszczeń na ściankach zbiornika paliwa, rozpuszczanie wszystkie zanieczyszczenia zebranie na sitku pompy paliwowej, oraz wymieszanie tych zanieczyszczeń z paliwem.


Następnie zanieczyszczone paliwo (przecież właśnie wyczyściliśmy nim zbiornik paliwa z pompą) wędruje poprzez węże do filtra paliwa. Co się tutaj dzieje? Filtr jest zanieczyszczony więc dzięki naszemu preparatowi następuje rozpuszczenie i wyczyszczenie wszystkich zanieczyszczeń z filtra, wymieszanie ich z paliwem i dalsza wędrówka do listwy paliwowej i w końcu do wtryskiwaczy, które były przedmiotem naszego czyszczenia!


Ponieważ preparat jest na tyle skuteczny że rozpuszcza wszelkie złogi, z pewnością dodatkowa porcja zanieczyszczeń zebranych z baku i filtra, która przyszła razem ze środkiem i paliwem nie zaszkodzi tak precyzyjnemu urządzeniowi jakim jest wtryskiwacz. A jeśli wtryskiwacz nie poradzi sobie z dodatkową porcją zanieczyszczeń i nie będzie w stanie ich wtrysnąć do komory spalania i w konsekwencji nastąpi całkowite zablokowanie wtrysku?


A może bak, filtr i sitko na pompie było na tyle czyste, że porcja dodatkowych zanieczyszczeń dostających się do wtryskiwacza okazała się na tyle tyle mała, że nastąpi faktyczne jego wyczyszczenie, udrożnienie i usprawnienie? Może w instrukcji obsługi takiego środka jest zalecenie "przez użyciem obowiązkowo wymienić filtr paliwa, wyczyścić mechanicznie bak, wymienić sitko na pompie" Czy środki te działają selektywnie, rozpuszczając tylko brud we wtryskiwaczu, omijając bak, pompę, filtr, przewody szerokim łukiem? Czy producenci tych preparatów udostępniliby środek o silnych właściwościach czyszczących, jeżeli istniałoby prawdopodobieństwo uszkodzenia wtryskiwacza poprzez zablokowania go dodatkową porcją zanieczyszczeń?


Wydaje mi się, że producenci nie wzięliby na siebie takiej odpowiedzialności, tym bardziej, że mocniejsze stężenie takiego środka z dużym prawdopodobieństwem spowodowałoby uszkodzenie, sondy lambda, katalizatora, oraz szereg uszczelnień, dlatego moc – skuteczność oferowanych produktów musi być minimalna.


O ile są one dobrym sposobem na podtrzymanie efektu czyszczenia w serwisie, o tyle jako środki starające się spełnić funkcję czyszczącą już zabrudzonych wtryskiwaczy, mogą okazać się mało wystarczające."No i co o tym sądzicie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.