Skocz do zawartości

BMW X5 E53 LCI 3.0d szarpanie przy zatrzymaniu


Marosss16x2x

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem ze skrzynią , Samochód BMW X5 E53 z 12.04r LCI Lift 3.0D 218KM Automat , Skrzynia 6HP26X, przebieg ok 330 tys.km. ,mianowicie , świeżo kupione , okazało się że skrzynia ma objaw przy zatrzymywaniu się szarpnięcia , gdy zatrzymuje sie w miejscu czuć takie kopnięcie / dobicie jakby biegu , było trochę czuć zmiany biegów, po przeczytaniu wielu wątków na forum , została ściągnieta misa, zdemontowany i rozebrany mechatronic, według opini co może pomóc wymieniłem wszystkie tłoczki na nowe ( stare 4 na 6 były mocno wygniecione), poczyszczone /przedmuchane zawory , choć były czyste , magnesy w misie bez żadnych opiłków itp. , obroty nie falują , płyta separacyjna została stara... mianowicie była cała jedynie w jednym miejscu na samym wkoło jednej śruby na rancie był odgnieciony lekko ten silikon i jak są w mechatroniku takie dwie sprezynki które dolegają do płyty separacyjnej to w tych miejscach była płyta tak jakby trochę wygnieciona. zalany olej, nowa uszczelka misy bo była pęknieta w 1 miejscu ciekło dość mocno, brakowało ok 1,5l oleju. skasowana adaptacja skrzyni , jazdy próbne zrobione, skrzynia praktycznie idealnie teraz zmienia biegi , jest bardzo duża poprawa zmiany i redukcje biegów są ledwo wyczuwalne , praca zmiany bardzo się poprawila ale kopnięcie przy zatrzymaniu dalej jest , może troche rzadziej, chyba że wyczułem jak się zatrzymywać , przy delikatnym zatrzymywaniu 1 na 5 razy dobije , przy gwaltowniejszym zatrzymaniu praktycznie co 2 zatrzymanie dobija . Co może byc jeszcze przyczyną ? Źle przeprowadzona adaptacja? coś z zaworami salenoidów? Jak tak to który może odpowiadać za takie objawy ? Czy może ta płyta separacycjna musi iść nowa ? . Ręce już opadają , gdzie nie dzwonię to każdy mówi że przy tym przebiegu to remont i remont kapitalny od 4500-7500 zł ? Ale skrzynia pięknie zmienia teraz biegi , gdyby nie to dobicie ? Proszę o jakieś sugestie i porady co bym mógł jeszcze zrobić . Z góry dziękuję za odpowiedzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kkx5. Faktycznie wyiągnełem bezpiecznik pozaświecały się wszystkie kontrolki 4x4, kontrola, abs i hamulce ale pojeżdziłem i nie kopie już tak przy zatrzymaniu , gdy tylko włoże bezpiecznik znowu się zaczyna , więc mam szukać nowego reduktora? jakiegoś nastawnika ? czy jakaś adaptacja tego ? czy może to wina gdzieś czujników abs/kontroli trakcji ? kkx5 podpowiedz gdzie szukać :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak tam panowie, udało się coś w temacie wymyślić?

Jeżeli wiąże się to z reduktorem to gdzie szukać, w reduktorze, w silniku nastawczym?


Mam dokładnie te same objawy. Sprawdziłem i po wyjęciu bezpiecznika 46 już nie szarpie przy zatrzymywaniu.

Teraz pytanie co dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawdzałem jeszcze tyle elementów co Marosss16x2x a w zasadzie dopiero szukam od czego zacząć ale objawy mam takie same.

Dodatkowo efekt szarpania czy też brutalnego zrzucania 2 na 1 ustaje przy wyłączeniu kontroli trakcji (DSC OFF).

Jak również zauważył Marosss16x2x na trybie SPORT efektu też nie ma, przynajmniej u mnie.


Jeżeli chodzi o opony to kupiłem auto na 17 gdzie wszystkie opony były z innej parafii, zmienione na dunlopy, na lato wrzuciłem 18 z E70 na contich. Efekt na każdym z tych zestawów występował jednakowo.


EDIT.

Faktycznie wyłączenie trakcji nie powoduje że efekt ustaje w 100% ale znaaaacznie go poprawia. Podczas normalnej jazdy praktycznie nie występuje ale przy parkowaniu gdzie zwolniłem autem do ok 5km/h i się toczyłem to efekt wystąpił :/

Edytowane przez juki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juki ja początkowo też myślałem że wyłączenie DSC OFF mi pomaga , ale jak pojeżdże więcej tak jakby auto czy skrzynia się więcej zagrzeje , to na DSC OFF też mi potrafi kopnąć jakby tylna oś dobijała ale tak jakby mniej/ rzadziej niż przy włączonej kontroli trakcji. Zobacz czy u Ciebie też czasami nie jest tak samo. Zastanawia mnie fakt czy wyłączając DSC ( gdzie zapala się również 4x4) czy wtedy napęd 4x4 jakoś się rozłącza czy to tylko wyłącza trakcje jak w każdej innej bmw. Ja również mam koła 17, opony kipeskie , gdzie z przodu prawą mam z zapasu i jest o jakieś 2mm lepszy bieżnik , zamówione mam opony więć na dniach bedę również próbował wymienić i zobaczymy czy u mnie coś to pomoże . Już sam nie wiem , robiłem już z 4 razy adaptacje , nic to za bardzo nie daje , może trochę mniej to czuć przez jakiś czas ale potem wydaje mi się że problem się znów nasila .. może źle tą adaptację robie sam już nie wiem... ;|
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka odpowiedź otrzymałem od magików od xdrive:

> Czy spotkaliście się Państwo z takim przypadkiem?


Tak, walczy Klient z dokladnie takim samym objawem, xDrive byl ok.

Klient juz polowe auta wymienil i problem nadal jest.

Czekamy az klient przywiezie druga skrzynie. Mechatronika i elektrozawory zostaly wymienione z powodu uszkodzen ale nie przyniosło to oczekiwanego rezultatu (poza poprawia zmiany biegow).

Zostal dyfer przod (ma spore luzy) i skrzynia/konwerter).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.