Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam problem ze skrzynią , Samochód BMW X5 E53 z 12.04r LCI Lift 3.0D 218KM Automat , Skrzynia 6HP26X, przebieg ok 330 tys.km. ,mianowicie , świeżo kupione , okazało się że skrzynia ma objaw przy zatrzymywaniu się szarpnięcia , gdy zatrzymuje sie w miejscu czuć takie kopnięcie / dobicie jakby biegu , było trochę czuć zmiany biegów, po przeczytaniu wielu wątków na forum , została ściągnieta misa, zdemontowany i rozebrany mechatronic, według opini co może pomóc wymieniłem wszystkie tłoczki na nowe ( stare 4 na 6 były mocno wygniecione), poczyszczone /przedmuchane zawory , choć były czyste , magnesy w misie bez żadnych opiłków itp. , obroty nie falują , płyta separacyjna została stara... mianowicie była cała jedynie w jednym miejscu na samym wkoło jednej śruby na rancie był odgnieciony lekko ten silikon i jak są w mechatroniku takie dwie sprezynki które dolegają do płyty separacyjnej to w tych miejscach była płyta tak jakby trochę wygnieciona. zalany olej, nowa uszczelka misy bo była pęknieta w 1 miejscu ciekło dość mocno, brakowało ok 1,5l oleju. skasowana adaptacja skrzyni , jazdy próbne zrobione, skrzynia praktycznie idealnie teraz zmienia biegi , jest bardzo duża poprawa zmiany i redukcje biegów są ledwo wyczuwalne , praca zmiany bardzo się poprawila ale kopnięcie przy zatrzymaniu dalej jest , może troche rzadziej, chyba że wyczułem jak się zatrzymywać , przy delikatnym zatrzymywaniu 1 na 5 razy dobije , przy gwaltowniejszym zatrzymaniu praktycznie co 2 zatrzymanie dobija . Co może byc jeszcze przyczyną ? Źle przeprowadzona adaptacja? coś z zaworami salenoidów? Jak tak to który może odpowiadać za takie objawy ? Czy może ta płyta separacycjna musi iść nowa ? . Ręce już opadają , gdzie nie dzwonię to każdy mówi że przy tym przebiegu to remont i remont kapitalny od 4500-7500 zł ? Ale skrzynia pięknie zmienia teraz biegi , gdyby nie to dobicie ? Proszę o jakieś sugestie i porady co bym mógł jeszcze zrobić . Z góry dziękuję za odpowiedzi
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Takie objawy wystepuja przy problemach z reduktorem. Moze zle szukasz. Zrob tak, wyjmnij bezpiecznik nr46, odpal auto i pojezdzij, zobacz czy jest poprawa i daj znac.
Opublikowano
Witam kkx5. Faktycznie wyiągnełem bezpiecznik pozaświecały się wszystkie kontrolki 4x4, kontrola, abs i hamulce ale pojeżdziłem i nie kopie już tak przy zatrzymaniu , gdy tylko włoże bezpiecznik znowu się zaczyna , więc mam szukać nowego reduktora? jakiegoś nastawnika ? czy jakaś adaptacja tego ? czy może to wina gdzieś czujników abs/kontroli trakcji ? kkx5 podpowiedz gdzie szukać :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No widzisz. To juz coś wiemy. Idziemy dalej, jakie masz opony założone?
Opublikowano
235x65x17 , z czego z tyłu mam dość mocno pochylone koła na zewnatrz , z tego co wyczytalem do wymiany tuleje wachliwe i jakies dwa wahacze :)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jak tam panowie, udało się coś w temacie wymyślić?

Jeżeli wiąże się to z reduktorem to gdzie szukać, w reduktorze, w silniku nastawczym?


Mam dokładnie te same objawy. Sprawdziłem i po wyjęciu bezpiecznika 46 już nie szarpie przy zatrzymywaniu.

Teraz pytanie co dalej?

Opublikowano
Niestety dalej to samo, silniczek nastawczy również był zdemontowany , w środku jest wszystko ok, zebatka idealna .. posprawdzane i wyczyszczone wszystkie czujniki ABS-u , dalej ten sam objaw.
Opublikowano (edytowane)

Nie sprawdzałem jeszcze tyle elementów co Marosss16x2x a w zasadzie dopiero szukam od czego zacząć ale objawy mam takie same.

Dodatkowo efekt szarpania czy też brutalnego zrzucania 2 na 1 ustaje przy wyłączeniu kontroli trakcji (DSC OFF).

Jak również zauważył Marosss16x2x na trybie SPORT efektu też nie ma, przynajmniej u mnie.


Jeżeli chodzi o opony to kupiłem auto na 17 gdzie wszystkie opony były z innej parafii, zmienione na dunlopy, na lato wrzuciłem 18 z E70 na contich. Efekt na każdym z tych zestawów występował jednakowo.


EDIT.

Faktycznie wyłączenie trakcji nie powoduje że efekt ustaje w 100% ale znaaaacznie go poprawia. Podczas normalnej jazdy praktycznie nie występuje ale przy parkowaniu gdzie zwolniłem autem do ok 5km/h i się toczyłem to efekt wystąpił :/

Edytowane przez juki
Opublikowano
Juki ja początkowo też myślałem że wyłączenie DSC OFF mi pomaga , ale jak pojeżdże więcej tak jakby auto czy skrzynia się więcej zagrzeje , to na DSC OFF też mi potrafi kopnąć jakby tylna oś dobijała ale tak jakby mniej/ rzadziej niż przy włączonej kontroli trakcji. Zobacz czy u Ciebie też czasami nie jest tak samo. Zastanawia mnie fakt czy wyłączając DSC ( gdzie zapala się również 4x4) czy wtedy napęd 4x4 jakoś się rozłącza czy to tylko wyłącza trakcje jak w każdej innej bmw. Ja również mam koła 17, opony kipeskie , gdzie z przodu prawą mam z zapasu i jest o jakieś 2mm lepszy bieżnik , zamówione mam opony więć na dniach bedę również próbował wymienić i zobaczymy czy u mnie coś to pomoże . Już sam nie wiem , robiłem już z 4 razy adaptacje , nic to za bardzo nie daje , może trochę mniej to czuć przez jakiś czas ale potem wydaje mi się że problem się znów nasila .. może źle tą adaptację robie sam już nie wiem... ;|
Opublikowano

Taka odpowiedź otrzymałem od magików od xdrive:

> Czy spotkaliście się Państwo z takim przypadkiem?


Tak, walczy Klient z dokladnie takim samym objawem, xDrive byl ok.

Klient juz polowe auta wymienil i problem nadal jest.

Czekamy az klient przywiezie druga skrzynie. Mechatronika i elektrozawory zostaly wymienione z powodu uszkodzen ale nie przyniosło to oczekiwanego rezultatu (poza poprawia zmiany biegow).

Zostal dyfer przod (ma spore luzy) i skrzynia/konwerter).

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Czy ktoś doświadczył wspomnianego szarpania i zmienił olej w skrzyni?

Na zagranicznych forach praktycznie każdemu taka operacja pomogła przy tej przypadłości.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeszcze raz spytam, na wyjetym bezpieczniku nr46, auto jezdzi prawidlowo czy nie?
Opublikowano

Brak efektu kopnięcia z 2 na 1 przy wyjętym bezpieczniku 46.

Przy wyłączeniu kontroli trakcji efekt znacząco ustępuje ale nie w 100%.

Na trybie sport też znacząca poprawa.

  • 3 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Na grupie FB Poświęconej e53, piszą że przyczyna leży po stronie termostatu skrzyni biegów,

hmmm...

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam.

Czy ktoś się uporał z opisywanym problemem.

U mnie podobnie wymiana oleju w skrzyni nic nie dała.

Po wymianie tylnego wózka z osprzętem szarpanie jest mniej odczuwalne, ale nie znikło.

Pomocy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak są złe opony to może szarpać, sprawdź średnicę kół czy są takie same
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jaki rozmiar i jakie felgi?

jaki olej był po spuszczeniu ze skrzyni? widać było opiłki

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.