Skocz do zawartości

dziwny problem. Pomocy chodzi o podswietlanie zegarów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam sprawa wyglada tak dzisiaj rano nie mogłem odpalic auta nigdy mi sie to nie zdarzało ale gdy odpaliłem i jechałem do pracy w czasie jazdy przygasało podświetlenie zegarów tak jak by było cos z zasilaniem raz pmocniej świeciły raz słabaiej w zależnosci jak naciskałem na gaz

co to moze byc za odpowiedzi wielkie dzieki. Pozdrawiam

Edytowane przez globi
Opublikowano

Zakładam, że akumulator jest (był) sprawny?

 

Jeżeli dzieje się tak po dodaniu lub ujęciu pedału gazu, do fłowy przychodzą mi cztery rzeczy:

 

1) alternator niedomaga (szczotki, kable...)

2) regulator napięcia na alternatorze

3) masa poszła się...w las...

4) albo po prostu naciąg paska klinowego

 

Zacząłbym od sprawdzenia masy i paska...

Opublikowano

W sumie sprawdzić regulator to chyba może tylko elektryk, przynajmniej ja sam osobiście nie umiem.

 

Jak masz kumpla z takim samym alternatorem to może podmień na chwilę i wtedy się okaże, jeśli nie to jeszcze może być tak, że masz gdzieś zwarcie na kablach pod kierownicą. Tylko nie jestem pewien czy objawiałoby się to "falowaniem" natężenia światła.

 

Jeśli chodzi o masę, to o której mówisz? Tej od akumulatora, od pokrywy zaworów czy tej od miski olejowej, bo moim zdaniem tyle powinno być przynajmniej w BMW.

 

Zaglądnij też w szczotki, co Ci szkodzi, to chwila roboty, a objaw może być też taki. Mierzyłeś napięcie w czasie przygasania świateł?

 

Jesśli na alternatorze będzie zawsze ok, to możesz go wyeliminować. A akumulator masz na pewno dobry? Trzyma nateżenie? Ile ma lat i jakiej jest firmy?

 

Pozdrawiam! Trzymaj się!

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
w alternatorze masz wirnik, uzwojenia wirnika są podłaczone do pierscieni po których ślizgają sie szczotki... sprawdź czy pierscienie są OK i czy czasem nie masz pękniętego (przepalonego) drutu który wychodzi z jednego i drugiego pierscienia... są dwa rozchodzą się po wirniku w przeciwnych kierunkach, identyczny problem miałem i dokładnie zegary mi przygasały i rozjaśniały w zalerzności od obrotów, mialem urwany drut.
Opublikowano
dzieki za podpowiedz tylko ja mam inny alternator mi sie wydaje bo silnik jest M10 rozbierałem go do czesci pierwszych i nic nie znalazłem ale sprawdze jeszcze raz dla pewnosci jedyne co mi sie rzuciło w oczy to ze szczotki w regulatorze napiecia sa konkretnie wytarte maja 0,5 cm nowe ok 1 cm wiec różnica wymieniłem na nowy i nic zadnej różnicy. Pozdrawiam zobacze i napisze co znalazłem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.