Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie ziomki.

Proszę was o radę w identyfikacji elementu. Nie jestem pewien czy ta część co znalazłem odpowiada temu co potrzebuję.


Otóż mam silnik N52 3.0 benzyna 258KM i obok filtra oleju jest przewód gumowy, który niestety u mnie jest mocno uszczerbiony:

https://goo.gl/YG9nCY

https://goo.gl/233r5R

problem mam taki, że zaczal mi wyciekać skadś, płyn chłodniczy. Jak narazie znalazłem to uszczerbienie i chciałbym to wymienić. Znalazłem coś takiego:

https://goo.gl/TqkDQ2

o nuemrach OEM: 17 12 7 531 579

Czy ktoś orientuje się czy to właśnie ten element?

Dodatkowo, czy ma ktoś namiar na filmik/opis jak to wymienić? Czy raczej nie potrzebuje żadnego filmiku bo jest to proste?


Myślicie, że stamtad byłby ubytek płynu chłodniczego przez noc w postaci około 300ml po każdej nocy? Odsuwam mysli, że to silnik ciagnie ten plyn bo co noc mam plame pod silnikiem na kostce, wiec silnik raczej nie ciagnie go i innych objawow raczej nie ma. Co jeszcze moglobybyć przyczyna wycieków plynu chlodniczego?

Pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Mi pierdyknal wężyk biegnacy od zbiornika na płyn chłodzący, ten górny wężyk co leci przy grillu i dalej, walnął na środku i wysra*o cały płyn jak sie rozgrzał, sprawdź przewody co lecą od tego zbiornika, może masz jakieś małe pęknięcie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Już sobie poradziłem. Po wymianie tej oto rurki, problem nie ustąpił. Po dalszych oględzinach padło na inną rurkę z głowicy silnika do termostatu, a konkretnie:

https://goo.gl/K9u9jP


Wtedy jeszcze nie miałem ze sobą tego przewodu, ale pomyślałem, że spróbuję go wyjąć i jakimś silikonem może, ewentualnie bardziej ścisnąć opaskę (inną, nie fabryczną). Niestety od starości, ten króciec co wychodzi z głowicy silnika po prostu był pęknięty i jak mocniej pociągnąłem, to razem z króćcem. No to co, szybko do sklepu moto i zamówiłem ten przewód 11 53 7 545 890


Wymiana była bardzo ciężka, bo trudny dostęp. Po wyciągnięciu zbroniczka z płynem, jakoś dostęp się zwiększył. Dla potomnych, ten przewód własnie wymieniałem od góry. Przy okazji wymieniłem jeszcze 11 53 7 521 049 (od dołu samochodu).


Dodatkowo wymieniałem uszczelki podstawy filtra oleju


1. Wyciągnięcie osłony filtra powietrza

2. Poluzowanie wszystkich 3 śrub od chłodnicy oleju oraz 3 od całej podstawy filtra- https://goo.gl/wwSgqA

Tą schowaną śrubę odkręcałem takim skonkstruowanym kluczem: https://goo.gl/mo9M4m - grzechotka + przedłużka 3/4 i klucz torx oczkowy chyba 10 (ja klucza nie miałem torxa, wiec ratowałem się zwykłym sześciokątnym - jakiś tam numer odpowiada torxowi :))


3. https://goo.gl/UTRqSn https://goo.gl/Lso2fc

4. https://goo.gl/D98BMi https://goo.gl/enjevM

5. Po czyszczeniu - https://goo.gl/Nt84xo https://goo.gl/xCGgue https://goo.gl/5VVwaT


Od tamtego momentu jest suchutko :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.