Skocz do zawartości

exevan

Zarejestrowani
  • Postów

    26
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O exevan

  • Urodziny 24.06.1994

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 330i 2005 258KM

Osiągnięcia exevan

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Cześć, pojawił się taki nietypowy problem u mnie w samochodzie. Otóż zaczęły wylatywać mi włosy z tłumika końcowego. Wyczytałem, że tłumiki końcowe mają te włosy jako taka "otulina" w środku. Dodatkowo słychać jakiś luźny element ze środka tłumika końcowego. Czy da sięto jakoś naprawić pospawać? Bo powiem szczerze nie mogę znaleźć odpowiadającego tłumika na internecie, nawet używek. Są, oczywiście, ale nie do tego modelu. Znalazłem jedynie do 330xi, ale nie wiem czy będzie pasować? Ktoś się spotkał z tym, albo może ma na sprzedaż taki tłumik? :D
  2. Tak mam podwójny skok manetki tempomatu. Czy ten LDM musi być jakiś specjalny? Generalnie mało aukcji widzę z LDM a jesli już to z E60
  3. Dzień dobry, odgrzeje kotleta, ale nie widzę sensu ponownego zakładania wątku. Kupiłem furę E90 z 2005 roku która ma już zamontowanego pająka (domyślam się że został wsadzony cały pająk, bo prócz manetki tempomatu, to na manetce od wycieraczek mam Auto od czujnika deszczu - mimo, że nie mam tego czujnika na szybie :p ) Auto nie było wyposażone w tempomat, dlatego obstawiam, że poprzedni właściciel chciał doposażyć. Generalnie po próbie uruchomienia tegoż tempomatu, to na chwile czuć (dosłownie sekunda) jak auto zaczyna jechać i na środkowej konsoli wyskakuje taka ikonka z aktualną prędkością i za chwilę dostaję "Cruise control failure" po czym tempomat się wyłącza. Ktoś mi doradził sprawdzić, pod kierownicą czy posiadam moduł LDM. Otóż nie widzę go tam. Jest tylko jedna taka większa lekka skrzyneczka do której idą dwa kable (taśma i taki gruby). Żadnego modułu więcej tam nie ma. Czytałem wiele wątków i wszędzie widzę, że wystarczy kupić pająka, zakodować i działa. No ale co zakodować? Czy bez tego modułu da się coś zrobić? Dodatkowo jeśli musiałbym kupic ten moduł, to gdzie ? Na allegro widzę tylko, że są od BMW E60 i nie wiem czy by pasowały. Dziekuję za wszelkie informacje
  4. Z tego co wiem to jest 14 dni na oddanie auta, a niestety już to minęło. Natomiast tak, myślałem o oddaniu. Najwyżej naprawie większe rzeczy i będę po prostu jeździł. Przy okazji napraw wymienię cały płyn chłodniczy bo po wylaniu 4 litrów starego, ukazał się czarny płyn... Pewnie też dawno nie wymieniany i może mógł stracić swoje właściwości, dlatego tak było? Ale to jeszcze zobaczę ;)
  5. Dziękuję za odpowiedzi :) mimo wszystko bardzo pomocne. Sprawdziłem disy komputerem i wygląda to tak, że duża nawet nie kreci tym pręcikiem który wystaje (była na niej zamocowana klapka). Słychać jak silniczek kręci ale tylko w środku. Z kolei mała DISA działa tak, że jak jest otwarta dłuższy czas, klikam zamknięcie klapki, to zamyka się dosłownie o kilka cm (nie całkowicie, a nawet nie w połowie), otwieram i znów zamykam to już trochę więcej się zamyka i tak po 3-5 cykli otworzeń i zamknięć i dopiero wtedy za każdym razem otwiera i zamyka się w pełnym zakresie. Wygląda to tak: https://drive.google.com/file/d/10CCxYUvq7x6Z2gQtL6Ok6F7V_dpnwSLt/view?usp=sharing Czy ona jest sprawna czy to nieprawidłowe działanie? Co do wycieków to wiem, że je muszę wyeliminować i sukcesywnie pomału tym się zajmuję :) Auto aktualnei stoi już któryś dzień. Będzie wymieniany filtr powietrza, kabinowy, płyn chłodniczy, olej z filtrem, uszczelka pokrywy zaworów z nowymi śrubami, uszczelki kolektora, uszczelki podstawy filtra oleju oraz przewód który jest połączony z silnikiem do separatora oleju (tam z tyłu kolektora), bo się połamał w pół i miałem wrażenie jakby już był połamany wcześniej... Chyba niczego nie pominąłem. Jeszcze póki świeży wątek, to co można wymienić przy okazji gdy jest ściągnięty cały kolektor i zamierzam ściągnąć pokrywę zaworów? Co warto wymienić? Zdiagnozować?
  6. Po VIN faktycznie nie jest wyszczególniony tempomat ... Jeszcze sprawdzę tak jak piszesz. Rozumiem że w tym przypadku mogę to wywalić i nie mieć tempomatu?
  7. Uszcelki podstawy filtra oleju wymienilem. Zamówiona też jest uszczelka pokrywy zaworów razem z nowymi śrubami także też będzie wymieniana. Przy okazji uszczelki kolektora. Dziś lub jutro sprawdzę małą disę. Aktualnie mam zamówione dwie w razie gdyby nie działała. Jak będzie sprawna to wymienie tylko dużą, a małą odeślę. Byłem w ASO w zeszłym tygodniu na akcji naprawczej i przy okazji sprawdzili mi wycieki i mówili, żeby pierw od góry pozmieniać uszczelki, bo na misce olejowej mogło pojawić się poprzez spłynięcie oleju z góry. Tempomat załącza się na 2 sekundy (czuć przez tę chwilę jak ciągnie auto) i wyłącza się. Więc sam w sobie tempomat jest i działa (ma podwójny skok). Nie wiem czy było próbowane "doposażenie" go w tempomat ale tak jak piszę to aktualnie jest, także dziwnie. Dziwne, bo wszędzie czytam, że padnięta DISA może powodować właśnie falowanie obrotów. W ASO też coś o tym wspominali, że koneicznie muszę to wymienić (bo powiedziałęm o błędach disy).
  8. Czy wystarczy, że podłączyłbym dise kabelkiem i nawet wyjętą mógłbym sprawdzić czy jest sprawna? Zastanawiam się czy kupować od razu obie. Myślę nad tymi: https://allegro.pl/oferta/zawor-regulacyjny-disa-bmw-3-e90-e91-323-325-330-8081659476 https://allegro.pl/oferta/zawor-regulacyjny-disa-bmw-3-e90-e91-323-325-330-8081655323 Zastanawia mnie jakość tych DIS zamienników. Ta co ja miałem włożoną to była VAICO i kosztuje w necie taka za 800 zł a i tak się rozleciała (dowiedziałem się od poprzedniego właściciela, że była wymieniana około 2 lata temu). Auto potrzebuję na następny piątek i w sumie do 20 czerwca już sprawne. Z chęcią zamówiłbym aluminiowe reperaturki, natomiast w Polsce nie do zdobycia. Jedynie sprowadzane z USA, także nie dojdzie do tego czasu..
  9. Wyciągnąłem kolektor. Znalazłem we wlotach do tłoków rozerwana klapkę. Obie połówki były w dwóch różnych dziurach. Natomiast szpilka metalowa leżała na dole w kolektorze. https://drive.google.com/file/d/1-d0FFSnPeo1_Eix2amL_q5YDV_k92Ogk/view?usp=drivesdk https://drive.google.com/file/d/1-SQ8hBJC_1MwOQQJZ_NQq52OPOfloADC/view?usp=drivesdk https://drive.google.com/file/d/1-JzXpfcNO4NTkkNPyjk--LPHlHaQHf71/view?usp=drivesdk Wyciągnąłem też małą dise, ona jest cała i jest otwarta, ale pytanie czy ręcznie jest możliwość jej zamknięcia. Jak sprawdzić czy jest ona sprawna ?
  10. W kolektorze pusto, nie ma żadnej klapki. Czy możliwe jest żeby tak duża klapka została gdzieś wessana? Jeśli tak to co mogło się z nią stać? Zaczynam chyba niepotrzebnie panikować, natomiast się nasłuchałem w ASO i na angielskich forach, że jest to bardzo zła opcja kiedy klapka zostaje oderwana... https://drive.google.com/open?id=1-JbqrwszCipJBX-VSf_4ra4-Evz-yxr4 https://drive.google.com/open?id=1-GQRfh-nW3K4y80vbzJsWo1RJ78WHEkY Dodatkowo widać, że DISA była już wymieniana, bo nie jest oryginalna.
  11. Słuchajcie potrzebuje mega pilnej odpowiedzi co w takiej sytuacji zrobić... Rozebrałem auto żeby sprawdzić w jakiej kondycji jest disa ze względu na te błędy. Po wyciągnięciu zobaczyłem to co na zdjęciach https://drive.google.com/file/d/1-7ebRnSMyABSBq_uqjzrGGOJmhhZ0VNa/view?usp=drivesdk https://drive.google.com/file/d/1-5bG-aVLn_nVCFymb_xSJBHWoV3rrx2-/view?usp=drivesdk https://drive.google.com/file/d/1-3VBHiN3n-uQ2R5ZP4kmQbawD04pp_q4/view?usp=drivesdk Tak. W mojej disie brak łopatki co gorsza autem od tygodnia jeżdżę i nie zauważyłem żadnego "przerobienia" łopatki więc pewnie auto już kupiłem z taką disa. Autem zrobiłem już z 1500 km bez tej łopatki i prócz dziwnych falowan silnika i telepania silnika przez pierwsze 5 sekund po uruchomieniu nie zauważyłem nic więcej... Pytanie do obeznanych w tym temacie. Co się mogło z tą łopatka stać ? Jeszcze nie minęło 14 dni od daty zakupu więc mógłbym to auto oddać sprzedawcy, który jak widać zataił taka poważna usterkę. Proszę o pilna odpowiedz
  12. Dzięki Saico :) Jeszcze jedno pytanie. Dziwna rzecz w tym aucie występuję. Otóż posiadam manetkę do sterowania wycieraczkami i jest na niej guzik z literką "A". Generalnie myślałem, że służy to do włączania czujnika deszczu. Natomiast jak sprawdziłem na szybę czołową, to nie ma tam tego czujnika... Czy w niektórych egzemplarzach tak było? Co tu się porobiło? Dodam, że szyba jest oryginalna fabryczna - raczej nie zmieniana, bo numer jest prawie identyczny (o 1 numer w przód) jak na tylnej szybie.. Dodatkowo jakby ktoś miał informację na temat reszty błędów - zwłaszcza 2D50 oraz S 0114 i S 0375 to byłbym wdzięczny, bo nie mogę znaleźć żadnych informacji na temat tych błędów.
  13. Dziś sprawdziłem ponownie błędy. Oto one: https://drive.google.com/file/d/1-4JDFES81ovE8Rw3jr43oX-Bvsw9UCrX/view?usp=drivesdk W związku z tym faktycznie DISA do sprawdzenia/wymiany. Jeśli chodzi o błąd vanosa to obstawiam, że pokazał się po tym jak odłączyłem i wyczyściłem solenoidy. Pojawiły się błędy z czujnikiem paliwa, ale nie zauważyłem niczego złego także trochę dziwi. Zastanawia mnie błąd 2D50. Obstawiam, że jest powiązany z tempomatem. Mój tempomat aktualnie włącza się na 1 sekunde i wyłącza z błędem "Cruise control failure" podczas tej samej jazdy potem nie jestem w stanie włączyć go znów na tę sekundę. Dopiero po wyłączeniu i włączeniu auta, znów mogę "włączyć" tempomat na 1 sekundę i się wyłącza. W internecie nie jestem w stanie znaleźć jakichkolwiek porządnych informacji o tym błędzie. Jedynie co znalazłem to to: http://bmwcoders.com/forum/bmw-coding-programming-29/e90-330i-cruise-control-retrofit-dme-error-2269/ http://bmwcoders.com/forum/bmw-coding-programming-29/e90-cruise-control-retrofit-problem-10425/ Natomiast nie wiem o co tu chodzi. Czy ktoś spotkał się z tym błędem?
  14. Super, dzięki za pomoc :) Napewno to zrobię. A co do wycieków, to ktoś spotkał się z takimi problemami? Najbardziej mnie martwi olej widoczny pod kolektorem między żeberkami, skąd może się tam brać? Częsta usterka?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.